T
Theo Coenen
Guest
Nadat ik enkele weken geleden door een crash de Telemaster van Hobbyland kapot heb gevlogen, moet ik helaas een nieuwe bouwen om de oude te vervangen. Dinsdagavond maar de bouwdoos opgehaald en gisteravond maar alvast begonnen aan de romp en vanmorgen aan de vleugels.
En nu niet zeggen van dat hoort hier niet omdat dit normaal een branstof trainer is, maar deze wordt voorzien van een electromotor die met behulp van een slangklem op de standaard motordrager wordt gemonteerd.
De spanwijdte wordt 180 cm, normaal wordt dit model gevlogen met een standaard 6,5 ccm motor en in deze komt een flyware max F6 motor met een 12x6 prop aan 12 cellen GP 3600. ALs regelaar een CC Phoenix 45 met een losse Digital BEC van S&T
Alle romponderdelen uitgespreid op de tafel
De romp in elkaar gezet, nu nog alles met secondenlijm fixeren en klaar.
De romp 80% klaar.
De electronica ruimte.
de tank/accu ruimte en eronder de ruimte voor de ontvanger accu.
bij de neus moet de motordrager en het voorste spant er nog in net zoals de voorste rompbodem.
Zo ziet de vleugelverbinding er van binnen uit.
De rest van de vleugel van binnen.
nog een klein beetje doen voor het rolroer.
enkele uren later beide helften zover klaar.
nog een overzichtsfoto.
het middenstuk wat tegen de andere helft aan moet komen nog zonder ribben. Deze komen er in nadat de liggers aan elkaar zitten.
Zo ziet het rolroer er dan van binnen uit.
Totale bouwtijd tot nu toe is een kleine 6 uur.
morgen verder met de bouw en dan kan de vleugel beplankt worden, de romp geschuurd en voorzien worden van de nog missende onderdelen. Dan alleen nog het stabilo bouwen en we kunnen gaan beginnen met afwerken.
En nu niet zeggen van dat hoort hier niet omdat dit normaal een branstof trainer is, maar deze wordt voorzien van een electromotor die met behulp van een slangklem op de standaard motordrager wordt gemonteerd.
De spanwijdte wordt 180 cm, normaal wordt dit model gevlogen met een standaard 6,5 ccm motor en in deze komt een flyware max F6 motor met een 12x6 prop aan 12 cellen GP 3600. ALs regelaar een CC Phoenix 45 met een losse Digital BEC van S&T
Alle romponderdelen uitgespreid op de tafel

De romp in elkaar gezet, nu nog alles met secondenlijm fixeren en klaar.

De romp 80% klaar.

De electronica ruimte.

de tank/accu ruimte en eronder de ruimte voor de ontvanger accu.

bij de neus moet de motordrager en het voorste spant er nog in net zoals de voorste rompbodem.

Zo ziet de vleugelverbinding er van binnen uit.

De rest van de vleugel van binnen.

nog een klein beetje doen voor het rolroer.

enkele uren later beide helften zover klaar.

nog een overzichtsfoto.

het middenstuk wat tegen de andere helft aan moet komen nog zonder ribben. Deze komen er in nadat de liggers aan elkaar zitten.

Zo ziet het rolroer er dan van binnen uit.

Totale bouwtijd tot nu toe is een kleine 6 uur.
morgen verder met de bouw en dan kan de vleugel beplankt worden, de romp geschuurd en voorzien worden van de nog missende onderdelen. Dan alleen nog het stabilo bouwen en we kunnen gaan beginnen met afwerken.