De bouw van een Volvo FH-12 bakwagen

is het die oranje??

hehehe, ik heb daarnet je volvo gezien...die is inderdaad een stukje duurder ;-)

groetjes nicolas

Hallo Nicolas,

Hieronder staan de foto's van degene die in mijn bezit is, iets minder mooi dan die andere, maar nog helemaal nieuw.

Br%FCder%20dieplader%2002.jpg

Br%FCder%20dieplader%2003.JPG

Bij interesse weet je me te vinden, hahaha, jammer dat je zo ver weg woont.

Groetjes Marcel.

mooiiii moooiiiiiii die heb ik nodigggggggg :-)

van welk jaar is die? ik kan m nl niet vinden in de huidige cataloog...

nog iets, ik versta ff iets niet van robbe en tamiya:

de robbe scania, is 1/16, met breedte 19mm en lengte 370mm.
de tam volvo is 1/14, met breedte 18.8mm en 44mm lengte.

de bulldozer is 19mm breed, en de breedte van de andere bruders is ook 19mm

wat ik dus niet snap, de tamiya zou toch breder moeten zijn dan de robbe??

op ebay staan er tamelijk veel tamiya volvo's volledig nieuw voor 144 euro (excl. shipping)!! :-)

groetjes
nicolas

past je shovel er goed op??

zou je een foto kunnen maken met je volvo ervoor en de shovel erop??

alvast heeeeeeel erg bedankt!

groetne
nicolas

Hallo Nicolas,

Die maten die jij doorgeeft over de breedte van een Robbe truck kloppen helaas niet.

Tamiya is 18,8 cm breed zonder de spiegels en robbe ongeveer 16,2 cm, dus echt wel smaller.

Hetzelfde geldt ook voor Wedico die is ook veel smaller dan Tamiya want als ik die shovel van
hieronder op de foto's op mijn Wedico dieplader zet steekt hij aan beide kanten zeker een cm uit.

En dan nu even speciaal voor jou op verzoek :

Ik heb even gauw een paar foto's voor je gemaakt en ik moet zeggen hij past er op 2 manieren op.

Volgens mij staat het nog leuk ook, ik had het zelf ook nog niet eerder geprobeerd.

Eerst maar even de foto's met zijn kontje naar voren, die vind ik het mooist.

Br%FCder%20dieplader%2004.jpg

Br%FCder%20dieplader%2005.jpg

En dan nu de foto's met de bak naar de voorkant, staat ook wel, maar iets minder mooi.

Br%FCder%20dieplader%2006.jpg

Br%FCder%20dieplader%2007.jpg

Zo dat waren ze dan, de foto's waar je om vroeg. Dan ga ik nu eens even verder werken aan de Volvo bakwagen met aanhanger.

Veel plezier met de foto's en groetjes, Marcel

wow, dat staat inderdaad mooi! mmmmm, er is veel mee te doen met die oplegger :-)

de assen verend maken en kogellagers derin, mn traktor dervoor en slepen maar! hahahaha

je hebt een pb...

trouwens, die bakwagen die je aan het bouwen bent, heeft die een speciale functie? ik heb zoiets nl nog nooit gezien...(kan ook aan mij liggen hoor :-) )

veel succes met de verdere bouw.

groetjes
nicolas

Hallo Nicolas,

Die Volvo ben ik aan het ombouwen naar een bakwagen met een wipkar erachter.

De enige reden is dat ik NIET van een Mercedes hou, en daarom dus een Volvo ombouw.

Van Tamiya is de Mercedes gewoon te koop maar smaken verschillen nou eenmaal hè.

Dus ff wat werk en dan heb ik hem zoals ik hem WEL wil hebben, hahaha.

Groetjes Marcel.

Marcel,hoe staan de zaken ervoor met de Volvo???????
Ben nu wel erg nieuwsgierig aan het worden.Of heeft de maatschappij weer beslag op je vrije tijd gelegt?
gr Marcel.

Hallo Marcel,

Leuk om te horen dat je op de hoogte wil blijven, maar helaas heeft het project al een tijdje stil gestaan.

Ik ben op het moment druk bezig met de boten, want binnenkort zijn de eerste wedstrijden er weer, en dan moeten ze wel klaar zijn.

Die zijn dus even eerst aan de beurt en wanneer de boten klaar zijn komen de vrachtwagens weer aan de beurt.

Zodra er weer nieuws is dan zal ik het zeker bij dit topic er weer bij zetten, natuurlijk met foto's.

Groetjes Marcel.

ben zelf ook van plan zo iets te gaan maken dus ben wel benieuwd naar meer foto's van die volvo bakwagen

en ik vraag me wel af of het niet makkelijker was geweest om het spul gewoon om te bouwen naar dat 3 assig chassis in plaat van de zaag in het spul te zetten

Goed uitmeten is het halve werk.
Ik heb gewoon een Volvo cabine op een King Hauler chassis gezet,ff simpeler,maar op die manier kan het ook.
gr Marcel.

master of disaster zei:
ben zelf ook van plan zo iets te gaan maken dus ben wel benieuwd naar meer foto's van die volvo bakwagen

en ik vraag me wel af of het niet makkelijker was geweest om het spul gewoon om te bouwen naar dat 3 assig chassis in plaat van de zaag in het spul te zetten

Er komen wel meer foto's van de Volvo bakwagen met wipkar, maar dat gaat nog wel even duren, hij staat even in de wacht.

Er zijn altijd manieren die makkelijker zijn, maar de hele handel doorzagen is natuurlijk wel erg leuk om te doen, hahaha.

Dan kun je jezelf lekker even uitleven, en wanneer het dan toch lukt is het des te leuker, groetjes Marcel.

Back