De Bouw van Engel Modellbau P-51D Spanwijdte 163cm

Hoi Appie,

Het klopt maakt niet uit hoelang je zit te bouwen aan die dingen, als je zo'n mooi resultaat wil bereiken moet je investeren in tijd.
En je bent goed bezig.

Wat die adrenaline stoot betreft zijn er misschien nog mogelijkheden om deze omlaag te brengen een eerste oplossing, space cake, maar dan ben je kortelings weer aan het bouwen en een andere https://www.fmadirect.com/site/wolf/receivers.htm deze. :lol:

Misschien hebben we dit nodig als de knieën tegen elkaar slaan en de vinger binnen een radius van 5mm niet stil te houden zijn. :P

Doe maar verder met je obsessie, ik geniet ervan.

Tot hoors
Tompie

Yeah Right :D

Weet je Tom, "The Shiffers" komen meestal na de eerste landing, meestal ben ik tijdens de eerste vlucht "Totally cool".............

Bij de eerste vlucht met m'n Sukhoi 31 moest ik natuurlijk na de geslaagde vlucht ff een "high 5" maken met een vliegmaat van me,
vervolgens tik ik subiet tegen de throttle stick aan en knalt die SU-31 het hek in, WOW grooootttte schrik :? gelukkig alleen de prop naar de gallemiesen maar toch, het blijft spannend!

De SU-31 vliegt overigens uitstekend :D MAN WAT GAAF DIE BENZINE MOTOREN :wink:

De volgende "Stang" of FW 190 wordt ook met benzine..............!!!

Grts,

Appie

:mrgreen:

afb12426.jpg

Appie

Appie!

Heb je al een scale spinner (met dat mooie puntje er aan?) :D

Ik zou maar niet naar Tru-turn gaan, want ik heb nog steeds taal noch teken. :cry:

jan

appie..

Ik heb ook momenteel eventjes slechte ervaringen met tru-turn.
Had 2 p51 spinners besteld.. en die zijn na 3 maanden nog niet binnen.. terwijl ze zeggen dat ie alang is opgestuurd.
Kwijt geraakt bij de post misschien is hun opmerking.. en vervolgens gaan ze formulieren invullen bij hun postkantoor, en daar kan je dan 9 weken op gaan zitten wachten.. en dan nog nix..
Dave brown heeft ook p51 spinners geloof ik..

@jan.. heb jij ook spinners besteld bij tru-turn dan?

Peter

Hoi Peter,

Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad met de post.
Had geld naar Jerry Bates gezonden op 04 oktober en momenteel heeft hij het nog niet aangekregen, begin december ben ik bij de post gaan reclameren en heb ook die papieren moeten invullen.

Van een Amerikaanse vriend had ik een brief aangekregen met daarin een speld en die brief hadden ze open gedaan en de speld eruit genomen, duidelijk zichtbaar, maar niks aan te doen.

@ Appie: Zijn dat stickers of heb je het erop gespoten?

Tom

@Jan,

Volgens mij past er gewoon een standaard Dave Brown 4"spinner op:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000160179&I=LXMS81&P=K

Ik heb de spinner nog niet besteld, doe ik wel in het nieuwe jaar 8)

@Tom,

Nee, ik ben een uurtje of zes aan het snijden en plakken geweest 8O eerst de 9 in ACAD, vanaf een Cloud Dancer foto, overgetekend en daarna op de juiste grootte geschaald.

Vervolgens op 200gram papier geprint en hier een snijmal van gemaakt. Het is even wat werk maar het resultaat is er ook naar. Als plakfolie gebruik ik altijd Orastick.

Met die Tru Turn Jongens heb ik overigens geen ervaring, ik bestel altijd bij Tower Hobbies (hebben ook Tru Turn in hun assortiment) en die leveringen zijn altijd ZEER STIPT EN CORRECT gewoonweg SUPER !!

Grts,

Appie

hoi,

Ik heb zelf aan een puma van hobbyin ongeveer 70 uur gebouwd. en dat was dan vond ik nog lang :wink:

gr. Kelvin

Suc6 met het verdere verloop van je bouwprojekt :)

@Kelvin,

Zo gauw je in die schaal dingen terecht komt, dan vervaagt al het gevoel voor tijd :lol: (vraag Jan maar :wink: )

Dus bezint eer gij begint :wink:

Grts,

Appie

Appie!

Ik hoop niet dat ik je ochtend verpest :? , maar mij schoot het volgende door het hoofd.

Weet je al hoe de verf op de romp uitpakt, qua kleur? :roll:

Straks spuit je hem, blijkt dat je fors kleurverschil met de vleugel hebt! 8O

En die heb je nu juist zo netjes afgewerkt . . . :?

jan

@Jan,

Ik heb de kleur er zo goed mogelijk bijgezocht, een beetje kleurverschil heb je altijd, maar dat vind ik verder geen probleem 8)

Grt,

Appie

De bouw vordert gestaag, foto's komen nog..............MAAR EERST,

ALLEMAAL EEN GOED 2005 EN DAT HET EEN GOED BOUW- & VLIEGJAAR MAG WORDEN :music:

Grts,

Appie

Appie zei:
De bouw vordert gestaag, foto's komen nog..............MAAR EERST,

ALLEMAAL EEN GOED 2005 EN DAT HET EEN GOED BOUW- & VLIEGJAAR MAG WORDEN :music:

Grts,

Appie
Ook de beste wensen. Komen die foto's al snel? 8O

Hé weer een nieuwe gebruiker uit BovenSmilde 8)

Romp zit in de Zilverkleur, morgen worden er weer foto's geplaatst :lol:

Grt,

Appie

Nou, geprobeerd wat fatsoenlijke foto’s te maken… :evil: ……… natuurlijk weer te weinig licht om het resultaat goed te laten zien, maar weer eens wachten totdat de zon eens schijnt (over een maand of 3 :( ) zodat we buiten even een paar plaatjes kunnen schieten.

Hier toch een paar impressies,

Ten eerste , de garage ombouwen tot spuitcabine, werkt overigens vrij goed :lol:

afb13276.jpg

Zoals je ziet heb ik een soort van spuitstand gemaakt zodat ik het model in z’n geheel om de lengte-as kan roteren, hierdoor kun je ook goed de onder- & bovenzijde van de romp spuiten

Na twee lagen zilver en één laag blanke lak heb ik het hele spulletje een nacht laten drogen, het resultaat ziet er vrij goed uit (al zeg ik het zelf :P )

afb13277.jpg

Het kleurverschil tussen de folie en de lak is minimaal (op de foto niet echt goed te zien) wat je altijd hebt met twee verschillende materialen is dat het ene materiaal altijd een iets andere glans heeft dan het andere, ik ben er in ieder geval tevreden mee.

afb13278.jpg

Dus nu de decals op de romp aanbrengen en de servo’s inbouwen………………etc. etc. etc. tec. etc................

Grts,

Appie

@appie.. kleurverschil is zeker zeer minimaal.
Ziet er erg goed uit..

Wat voor blanke lak heb je er nou overheen gedaan?

Je zou ook nog een keer sterk verdunt die blanke lak over de vleugel heen nevelen.. (al weet ik niet of dat erg goed houd op oracover)
Dan heb je ook de glans gelijk..

Maar volgens mij is dat helemaal niet nodig.. ziet er al goed uit zo..

Peter

Appie!

Ziet er zeker goed uit! :D

Kleurverschil? 8O

Ik zie het niet. :nooo:

Maar, bedoel je dat je in de garage de romp gespoten hebt met (spuit-)bussen lak? :?

Zit dan niet alles onder de nevel? :roll:

jan.

Back