De BuurBerg, hier wordt NIET gediscrimineerd!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Corrien, 2 nov 2015.

  1. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Je mist het punt (weer) het is een uitdagingen parcours, er is speciaal achter de wok-inn een klein trainingsveldje, net onder de tribune met bar.
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Heel leuk bedacht natuurlijk zo'n trainingsveld, maar waar is de ehbo post?

    [​IMG]
     
  3. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Je laat ook gelijk het hele beheer uit je handen fl*kkeren..... Zal Hobbyist wel inseinen, of dat afdoende is, gelukkig kan de traunaheli landen op het oude grasveldje.
     
  4. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ik ga wel reiskosten declareren met dat heen en weer reizen tussen de Bergen, verzendkosten vanuit de slijterij gaan ook omhoog, erg slecht dat je dat mormel dat takke eind laat lopen.
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik bespeur paniek! Nou, wees maar gerust Your Puffness, zoals gebruikelijk houd ik nog steeds scherp toezicht en wordt het beheer tijdens mijn afwezigheid (zoals gebruikelijk) overgenomen door mBfB-Beheer, die dat op zijn gebruikelijke wijze doet: je ziet 'm weinig, je hoort 'm praktisch niet (behalve aan tafel 4), maar met een nadenkende frons op het gelaat doet-ie zijn werk.

    Over Deesel hoef je je geen zorgen te maken. Die heeft zo zijn eigen manier om van Berg tot Berg te komen:

    [​IMG]
     
  6. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Paniek nee hoor, is alleen dat Erwin zijn bijbaantje weer laat liggen, voorspelbaar dat dan weer wel.
     
  7. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Hé, het is vakantie hoor!

    Dus Jan is weer naar de aanleunBerg gevlucht.
    Ik was het deze keer niet. :(
    Ik had natuurlijk wel graag wat geholpen. Zo ben ik nu eenmaal.

    Spijtig dat het zo Bergafwaards gaat met Jan.
    Prettige bijkomstigheid is wel dat iedereen nu zijn eigen teiltje gaat gebruiken.
    Dat lukraak uitwisselen van teiltjes is me als een doorn in een oog.
    Niet mijn oog natuurlijk. Daar ben ik niet van.
    Ook niet van balken en splinters.in ogen.
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn/haar hond terug te roepen? Wij zijn hier prima in staat onze eigen vissen te vangen!.......................Dankuwelalstublieft.

    [​IMG]
     
  9. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Van dit specifieke voorval is een filmpje.
    Kijk even bij ongeveer 25 seconden wat de oorzaak is. Dat geeft een betere verklaring van wie dit o.a. kan hebben veroorzaakt.
    Oh ja je ziet 2 honden, ik vermoed dat één van de twee iets te lang in de peroxide heeft gestaan
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2016
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Dat is nonsens. De BuurBerg (let op de correcte speling!) krijgt als motto:

    [​IMG]

    Dit geldt uiteraard niet voor vissende huisdieren.
     
  11. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Mits ze open kunnen is hekjes plaatsen toegestaan dus.... Leuk!

    Je bent gewoon jaloers dat een viervoeter ff snel een visje pakt terwijl jij na vier mislukte cursussen wel het aas kwijtraakt maar een vis niet, laatstaan dat die op de BBQ terecht komt.

    In het kader zuivere sport is er binnenkort doping controle voor de sjoel competitie.
    HH neemt de controle af....
     
  12. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Brrrr
    [​IMG]
     
  13. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    aas kwijt maar de vis niet...................



    Dat is toch het doel van "zinloos" naar een dobbertje staren en in actie komen als dobbertje onder gaat?
     
  14. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Dat in actie komen..... zie ik ook niet voor me!
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Volgens mij begrijpen jullie niet helemaal waar het om gaat bij het vissen. Uiteraard ga je niet naar je dobber zitten staren. Je zet gewoon een verklikker op je hengel, die je wakker maakt als je beet hebt. Het is dus gewoon een excuus om ongegeneerd aan de waterkant te gaan liggen pitten zonder dat er schande van wordt gesproken.

    Vooropgesteld, dat je wakker wordt van de verklikker ga je eens kijken wat er aan je haakje zit. Als dat groot genoeg is om er indruk mee te maken ga je een selfie maken met dat beest op de voorgrond en plaats je de foto op facebook. Je zet er dan een tekst bij, waarin je niet laat merken, dat je eigenlijk compleet verbluft en ook nog apetrots bent, maar alsof je dagelijks zoiets vangt. Als 't ie kleiner is, wat meestal het geval is, doe je dat natuurlijk niet. In alle gevallen ga je daarna aan het klooien om je haakje terug te krijgen. Met een beetje mazzel heeft het beest die niet ingeslikt en ben je met een beetje klooien klaar, anders ben je wat langer bezig.

    Vervolgens gooi je de vis dan terug. Het idee om 'm op de BBQ te gooien is natuurlijk verwerpelijk. Allereerst is vis sowieso niet te kanen, dus ook niet als 't ie wordt gegrild en vanzelfsprekend ga je een levend beest niet doodmaken. Dat is zielig, dus dat laat je aan anderen over, zodat je net kunt doen alsof dat niet gebeurt. Dat doe je ook met de stukkies vlees, die je normaal gesproken opkaant.

    Zojuist samen met mijn duifje weer even bij Kees en Kees (en Femke) geweest. Zij 'surf en turf' en ik 'varkensmedaillons in romige champignonsaus'. Heeeeeerlijk! De zoon is trouwens elders aan het BBQ-en. Tja, dan denk je natuurlijk niet aan een biggetje, dat nog lekker in de modder zou kunnen wroeten als jij het niet zo vreselijk nodig had gevonden om zijn medaillonnetjes op te bikken, maar alleen aan een paar stukkies vlees, die toch al in de koeling lagen en anders door iemand anders opgesmikkeld waren.

    De moraal van dit verhaal: vissen is een excuus om in de open lucht te pitten.
     
  16. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Nee hoor, niks pitten. Dit is de stomste manier van vissen die ik ken en lieden die dat doen verzieken het vaak voor een ander. Actief vissen, de waterkant afstruinen waarbij je vooral doodstil moet zijn, kijken waar de karper zich ophoudt en dan zachtjes een aasje laten zakken. Met wat oefening kan je aan het water erg veel zien en dan gewoon vissen met een dobber. Zo ben je actief met de natuur bezig en in de buitenlucht, als meer mensen dit zouden doen, was er veel minder rottigheid, vandalisme, vernielingen enz. Je mag geen volksgroepen benoemen, want dat is discriminatie!
    Groetjes Hans.
     
  17. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Daar heb je wel een goed punt.
    Wat wel mag is de volksgroepen samen vatten als b.v. buitenlanders en dan de stelling er tegen aan knallen.
    Ik maak geen verschil tussen buitenlanders, voor mij zijn ze allen gelijk.

    Wat ik wel zielig vind van het vissen, is nadat de vis gehapt heeft in het haakje.
    Dan de één of andere barbaar dat haakje er uit gaat frunniken.
     
  18. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Het idee, dat vissers wereldverbeteraars zouden zijn, is nog nooit bij mij opgekomen.
     
  19. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Vissen is net als thee, je hebt er niks aan. Enige uitzondering is als het een hapje oplevert op de BBQ. Draadjes gaan om de schroefas zitten, haakjes prikken, je hebt honderden accessoires nodig in een koffer, je moet betalen om het te mogen en als je wat hebt moet je het terug gooien. Bovendien voerbootjes zijn lelijke dingen. Het rustig varen met een modelbootje, borreltje erbij is veel rustgevender, bootje aan de kant, pauze.
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    ANNEKDOTE:

    Gust, de chagrijnige, rode kater van een buurvrouw van enkele huizen verder, zat altijd trouw te wachten als er iemand in de singel voor ons huis zat te vissen. Als je een vorentje aan de haak had geslagen moest je goed oppassen, anders hoefde je 'm niet zelf van het haakje te halen. Eén keer had-ie zoveel succes, dat-ie ook het hele sim mee wist te nemen. Toen 't ie werd gevangen was de vis inmiddels verdwenen en hing de dobber uit z'n bek. Het operatief verwijderen van het haakje kostte 750 gulden ('t is al weer even geleden gebeurd). Uiteraard deed-ie hetzelfde een jaar later weer toen m'n zoon met een vriendje zat te vissen. Gelukkig konden we 'm toen met z'n drieën in het nauw drijven voordat-ie de vis-verdwijntruc kon herhalen.
     

Deel Deze Pagina