Je hebt de Calmato in meer versies.. zo is er een ARF en een R2F.. er is ook nog een ARF met motor (=goede keuze).
Bij de ARF moet je nog kopen:
1) zender
2) ontvanger
3) accu
4) servo's (4 stuks)
5) motor
Dan moet je 'm nog bouwen. In het kort houdt dit in dat je de vleugelhelften aan elkaar moet lijmen, de motor moet monteren, de servo's moet monteren, de roerscharnieren moet inlijmen, de roeren aansluiten, het kielvlak inlijmen en het stabilo inlijmen.
Bij de R2F set zit alles erbij, dus servo's en ontvanger etc ook. Voor zover ik weet hoef je daar niet echt meer aan te bouwen, het kan hooguit zijn dat je de vleugelhelften nog aan elkaar moet lijmen en het landingsgestel nog moet monteren.
De R2F set is er al voor rond de 300 euro en dat is gewoon een goede set. De meegeleverde motor (GX 40) is niets mis mee. Stuur anders eens een PB naar "Schroef", die is begonnen met de R2F set.
Toch zou ik de ARF kopen als ik jou was, omdat de Perfex zender die bij de R2F set zit, niet echt geweldig is. Hij voldoet, je kunt er prima mee beginnen, maar je zult al snel gaan uitkijken naar een nieuwe zender. Schroef heeft denk ik iets van 4 maanden met de meegeleverde zender gedaan en heeft inmiddels een andere zender gekocht.