de dolly van robbe

vandaag lekker die rand aan het wegschuren begint dat dek los te laten :evil:
nu ben ik met epoxy de randjes aan het dichtsmeren... dus het duurt even voor een volgende update

nog even een foto gemaakt omdat hij nu toch bijna op zijn kop licht ;)

141074b4ca193eacea.jpg

ruben

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of je er wat aan heb en of het werkelijk ook nodig is maar..

Ik heb toendertijd een ijsstokje aan de achterkant van het roer gemaakt. Meer schep gegeven. Hierdoor stuurde hij enorm goed. Ook achteruitvarend.

Mijn pakket had wel andere kleuren. Een rode romp wit dat enzo trouwens.

Hier een foto zoals die van mij is. Hij is jaren orgineel geweest vanaf me 13e tot 16jr. Daarna is hij omgebouwd naar dit model.
Voer er ook met een bak voor. Je zal merken dat het motortje wat voorgeschreven staat, meer dan genoeg is.

IMG_0139.jpg

Inmiddels staat er een schottel in, sinds van de zomer. Nu is hij helemaal wendbaar. Vaart ook heel leuk.
kortom wel een en ander aangepast maar vond/vindt het een heel leuk bootje.

Dolly als blusser

Ruben,

Ben blij met je bouwverslag, al ga ik lang niet zo snel als jij. Heb net eerste stap gezet met bouwen van een Dolly maar dan wel met blus monitor.

Fijn dat je er foto's bij zet, ga zo door ik vind dat een fijne hulp.
Dit is mijn eerste boot dus wat vergelijk is erg prettig.

Groet,

Bas

hallo bas,

leuk dat jij ook bezig met een dolly, plaats je ook een keer wat foto's?

stephan, dat is wel een super mooie boot zeg! en dat schottel idee is ook wel leuk misschien als deze opstelling niet wil, doe ik dat ook wel ;)

ruben

Hoi,

Dankje,
zou het niet direct doen, zo origineel werkt ie ook goed hoor. Niet dat het moeilijk is maar die schottels kosten vrij veel. ik kwam er een tegen uit een heel oude sleepboot die de buurman richting de vuilnisberg aan het brengen was. De rom had ie een gat in en de schottel met een hamer geprobeerd te demonteren. Is dus geen nieuwe maat een 2e hands, maar hij is nog in goede staat hoor. Vaart wel weer heel anders als met schroefje er roer.

Mocht je het wel willen kan je die foto's wel een keer opzoeken, moet die wel ergens hebben, staan alleen niet op mijn webalbum, zag ik gister.

Laatst bewerkt:
stephan ik wil wel een keer er een paar foto's van zien bedankt ;)

verder nog goed nieuws!
zaterdag gaan we een proefvaart maken!
dus jullie kunnen een filmpie tegemoet zien!:-D

ruben

zaterdag proefvaart gemaakt en dat ging redelijk goed;)
man wat gaat dat ding snel...:rolleyes:

ook een leuke kano (niet van mij)

ruben

Wat voor motor zit erin,

Ik had een speed 400, en het was meer een speedboot als wat anders haha.
Zal ook wel zo blijven, veel meer gewicht komt er niet bij.

Zit er al wel goed uit. Waar ben je op het filmpje aan het varen?
Net of je in een intratuin staat e.d.

intratuin helemaal goed in almere!

we waren als vaargroep Flevoland daarvoor uitgenodigd.

de motor gewoon de standaard die robbe er bij adviseert speed 400/45

ruben

update tje!

alle randen zijn nu aan de binnenkant met epoxy verstevigt kan ik eindelijk beginnen met wat schuurwerk! :p als dat klaar is horen jullie meer.

ruben

vorderingen?

gister bent ik weer bezig geweest met de dolly,
ik heb een nieuw bouwpakket laten kopen dat leek mij simpeler om alles opnieuw te maken, want ik was niet blij met de snelheid ( moet hard gaan :P)

ik heb een nieuwe langere as nog wel 2 mm,
een nieuwere schroef ,
kleiner roer,
de accu ligt nu meer achterin
en een nieuwe ontvanger met telemetry: zoals accuspanning, temperatuur van de motor en een toerental meter die op de as is geinstalleerd.

ik zal snel de vernieuwde foto's uploaden ;)

mvg ruben

Laatst bewerkt:
gister bent ik weer bezig geweest met de dolly,
ik heb een nieuw bouwpakket laten kopen dat leek mij simpeler om alles opnieuw te maken, want ik was niet blij met de snelheid ( moet hard gaan :P)

ik heb een nieuwe langere as nog wel 2 mm,
een nieuwere schroef ,
kleiner roer,
de accu ligt nu meer achterin
en een nieuwe ontvanger met telemetry: zoals accuspanning, temperatuur van de motor en een toerental meter die op de as is geinstalleerd.

ik zal snel de vernieuwde foto's uploaden ;)

mvg ruben

Hallo Ruben

Waar hebt u uw schroefas gekocht?
ik ben namelijk ook opzoek naar een 2mm schroefas en schroefaskoker die daar bij hoort.

Groeten David

dave,

ik heb de as laten bestellen bij de plaatselijke modelbouwboer ;)

gewoon gezegd ik moet een asje van 2mm en zo lang simpel ;)

groet ruben

zaterdag heeft de dolly zijn maiden gehad,

en ik ben zeer tevreden met de nieuwe setup.
als ik nu volgas geef dan spuit het water bij de kanten op terwijl ik dat vroeger deed gutste het water over de boot heen..

filmpje

lekker op snelheid
full

zeer tevreden :D
full

full

en het scherm van de nieuwe afstandsbediening, met telemetrie
full

groepsfoto!
full

alleen de zender gaf door dat de motor 49 graden is geworden, is het dan slim om een waterkoeling te installeren? of een andere sugestie?

overigens heb ik gister het schuren en plamuren van de rand van het dek afgemaakt dus nu verder met een dekhuisje.
mvg ruben

hee,

ziet er goed uit. Wat betreft waterkoeling: je kan het proberen doormiddel van koellichaam om je motor heen. Maar op het filmpje duidelijk te zien is dat het model de boeg uit water trekt maar niet over dat punt heen komt. Je kan proberen met 2 stabilisatoren dit te verhelpen dat zij over dit punt heen valt en het model veel leuker zal varen;) Verder ziet goed uit en ga zeker zo door:cool:

tim

hee,

ziet er goed uit. Wat betreft waterkoeling: je kan het proberen doormiddel van koellichaam om je motor heen.
zat ik ook te denken inderdaad, zijn die ook te krijgen voor een power 400/45?

Maar op het filmpje duidelijk te zien is dat het model de boeg uit water trekt maar niet over dat punt heen komt. Je kan proberen met 2 stabilisatoren dit te verhelpen dat zij over dit punt heen valt en het model veel leuker zal varen;) Verder ziet goed uit en ga zeker zo door:cool:

tim
ok je hebt me ik heb nog niks met stabilisatoren gedaan:confused: eeeehhhh?

groet ruben ;)

hee,

Als het niet te koop is wordt het zelf gemaakt. Koop je buisje aluminium en wat zand er in en ga je het voorzichtig buigen;)
Wat ik probeer te zeggen: als ze zover de boeg eruit trekt dat je dat moet compenseren met stabilisatoren.

tim

ok we hebben vandaag niet stilgezeten (ook niet gevaren :()

ten eerste hebben we de lijmresten weggeschuurt,
full

2de foto
full

en dan nu van de nieuwe opzet:
kleiner roer en nieuwere schroef (ja die kan je niet zo goed zien hier)
full

de electronica, hier zie je de snelheidsmeter aan de as en dat gele ding op de motor is de temperatuur sensor.
full

en de nieuwe accu bak, gaat net goed daar met die servo ;)
full

dat was hem weer ik ga weer verder ;)

groet ruben

Back