De Extreme flight 70" Extra 300 Exp

• Topicstarter Topicstarter Jeff
  • Startdatum Startdatum
J

Jeff

Guest
Hallo,

Ben op zoek naar meer informatie over de 70 inch Extra 300 Exp.
Ik vind dit een zeer mooie kist. Niet te klein,niet te groot. Had gedacht aan
een DLE-30 motor. Ik ben van plan deze dit jaar te gaan aanschaffen, maar ben nog niet 100% zeker of het een kwalitatieve kit en goede vliegeigenschappen heeft. Waarschijnlijk zal het mij lukken om ermee te vliegen, heb de kleine versie maar dan in elektro uitvoering. Ook nog tip's over de fuel tank, servo's wat ik best doe/niet doe en andere zijn welkom.

Groeten

Jeff

Ik vlieg met een DLE30 in mijn 74inch yak van extreme flight.
Die weegt wat minder dan 5kg.
Dus met die 70inch extra, zal je zeker genoeg power hebben (misschien wat teveel?)

Over de kwaliteit van extreme flight zou ik mijn geen druk maken.
EF maakt goede kisten, die goed vliegen.

Jasper

Laatst bewerkt:
@Jeff:
De kwaliteit van EF is heel goed en vergelijkbaar met de kwaliteit van Sebart.
Zelf heb ik reeds enkele vluchten gemaakt met de 70" en die vliegt echt super (6S electro).
We schrokken ervan hoe strak deze kist vloog.

Mocht je de kist willen testen voor je ze wil aanschaffen, moet dat wel mogelijk zijn, laat maar iets weten.

Hallo Jasper,

Ik vind de Yak-54 ook een zeer mooie kist. Ze stellen eigenlijk voor een
26cc tot 30cc. Maar vind het niet erg als hij overpowerd is. Ik ben helemaal nieuw in het vliegen van vliegtuigen op benzine of diesel. Maar de elektrische ontsteking telt die ook mee als kanaal? Of is het gewoon als je de vlieger aan zet dat hij telkens ontsteekt? En welke kwalitatieve servo's steek ik best in zo'n kist? DLE 30 is het een benzine motor of diesel? Of misschien petroleum?

Groeten
Jeff

@Jvdo:

Hallo

Fijn om dat allemaal te horen over kwaliteit enzo. Maar moet
eerst eens goed weten hoe het in z'n werk gaat het vliegen met
zwaardere motoren. Ik heb alleen nog maar met os motoren gevlogen
tot 9cc. Dus een hele overstap. Maar het klinkt toekomstmuziek.

@Jeff: benzine motoren zijn redelijk simpel om mee om te gaan.
Je gebruikt gewone benzine van de pomp (95 of 98) met 2takt olie erbij.
Je ontsteking hoeft geen apart kanaal te zijn, gewoon een schakelaar op je romp, je kan wel een "sparkswitch" gebruiken, zodat je de ontsteking kan aan en uitschakelen vanop je zender, wat het allemaal heel wat veiliger maakt (je kan je motor op elk moment stilleggen).

Hier; Extreme Flight RC kan je wat meer info vinden over de kist.

The Extra requires 2 high torque metal gear mini servos for elevator actuation (Hitec 5245, 225MG, JR 3421) and 3 high torque metal gear servos for rudder and ailerons.

.

Hallo,

Heb een Futaba FF7 2.4 zender,dus dan kom ik juist toe met mijn kanalen.
Ik ga nog eens wat informatie lezen over de werking van benzine motoren.
Hij zal ook nog niet voor nu zijn. Nog even wachten.

groeten
Jeff

Ik gebruik aspen, komt niet slecht als je het een jaar laat staan, en het is dunner dan aan de pomp en dus wat beter, maar wel duurder.

Die yak van mij is niet meer in productie, dus kun je die niet meer kopen.

Een benzinemotor werkt met een ontsteking die gevoed wordt door een 1500mAh 2cell lipo die aan een regelaar gekoppeld is, of gewoon een NimHh

Back