De "Friesland" van Mamoli

20231002_144602.jpg
Als je enige tijd niets doet dan moet je de Friesland afstoffen en van heel ver van het forum zoeken op pagina 5. Afgelopen weekend de weeflijntjes afgemaakt. In de afgelopen periode heb ik uiteraard wel alle verslagen gelezen en zie dat er nieuwe projecten zijn gestart en ook zijn afgemaakt.
Prachtig allemaal! Ik heb verzuimd om ergens een duimpje of wat dan ook te geven waarvoor excuses. Ik krijg er voor mezelf weer een beetje zin in:) ik ben begonnen met een kozijn te maken.
20231002_103654.jpg
20231002_144433.jpg

Hierna nog een anker gehangen.

Fijn Hans, dat je er weer bent! En om t stof weg te spoelen: je bent welkom aan de ‘overkant’ hoor! De koffie staat klaar (en de 7 provincien ook)! En natuurlijk succes met de verdere bouw; ziet er erg goed uit!

Vol goede moed mijn draaibankje klaar gezet.
Maar! Op zoek naar de verschillende verlooppluggen die in de draaibank passen kon ik ze niet vinden...o_O. Geen idee waar ik ze gelaten hebt.
Dan maar met het schaafje zoals ik dit in het verleden ook deed. Het schaafje heb ik al enige tijd geleden gekocht gewoon bij de Hubo.
En dan maar gewoon schaven zonder enig referentie-punt als alleen de tekening waarop elke ra werd gelegd.
20231023_155407.jpg

De versmalling aangebracht met een stanleymes.
20231023_160646.jpg

En gereed om op te gaan hangen. Ik heb ze donkerder gebeitst dan de masten van het schip zelf
Maar eerst nog even tellen welke blokjes ik nog nodig hebt en ze bestellen alsmede draad.
20231023_160551.jpg

Hoi Hans. Ik moest aardig wat bij lezen en heb aardig wat voorbij zien komen. Van stof tot een val, maar ook letterlijk de draad(jes) weer oppakken voor de weeflijnen. Mooi om de vorderingen te zien.
Gr. Peter

Back