De General Lee

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Robbie TPC, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Zo, het word tijd om dit draadje uit de sloot te halen want de Generaal gaat eerdaags over een sloot heen :)
    Het word alleen niet de locatie die ik eerst in gedachte had omdat de stenen die op het pad liggen te grof zijn voor de kleine wielen die onder de auto zitten.
    Tijdens het test rijden op de locatie stuiterde de Generaal alle kanten, dus ik moet ff een nieuwe sloot vinden.

    Maar goed, ik ben ondertussen wel met brainstormen bezig geweest voor de schans.

    Ik heb voor het vervoer en opslag van de auto een kist gemaakt waar de auto percies in past, het lijkt een beetje op een trailer met een handvat :) Het idee ontstond toen ik bezig was met de bak voor de DeLorean.
    Aan de zijkant van de bak ga ik een systeem maken waar ik een schans aan kan bevestigen, eigenlijk is het de bedoeling om een soort inklapbare schans te maken.

    In feite word de kist drie dingen in één, makkelijk voor vervoer/opslag, een schans, en voor als hij de sprong niet haald is het een mooie kist om de laatste eer te bewijzen en afscheid te nemen van de Generaal ;-)

    De kist zelf heb ik gemaakt van multiplex en triplex,

    [​IMG]

    Alle afbeeldingen heb ik erop geschilderd, was wel een klus om alle sterretjes al te plakken en uit te snijden, ik zag op het laatst allemaal sterretjes :)

    [​IMG]

    Ik zat er nog aan te denken om aan de zijkanten de tekst 'General Lee' op te zetten, maar ik denk dat 01 genoeg zegt,

    [​IMG]

    Ik heb op de 'laadklep' Yosemite Sam geschilderd, heeft niets met de Dukes of Hazzard te maken maar ik vond het wel een grappig figuurtje,

    [​IMG]

    Looney Toons en The Dukes of Hazzard worden trouwens wel door de zelfde filmmaatschappij uitgegeven, Warner Bros.

    [​IMG]

    De binnenkant van de bak heb ik met tuinbeits bewerkt zodat het min of meer brandstofproof is,

    [​IMG]

    Ik heb nu ook het spruitstukje van de uitlaat een stuk uitgevijld, ik heb me laten vertellen dat dat veel scheelt.

    [​IMG]

    Misschien ga ik meerdere transport en opslag kisten maken voor diverse RC cars, als er genoeg animo voor is ;-)
     
  2. nooitnie

    nooitnie

    Lid geworden:
    9 feb 2007
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Halsteren
    Zien er beide netjes uit, ben benieuwd naar de sprong, maar dat was ik vorig jaar ook al. Zoals we lezen is geduld een schone zaak;-)
     
  3. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Hey ik wist niet dat er nog meer haarlemse 'muggen' hier op het forum waren;).

    Ziet er mooi uit man. Waar rij je er meestal mee?

    Was vroeger verslaafd aan dukes of hazzard, heb alle dvd's ervan :D
     
  4. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Ja ja... :rolleyes:








    :D
     
  5. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem

    Meestal rij ik vlakbij de waterleiding duinen aan de Zeeweg, bij de ingang Koevlak is er een parkeerplaats voor bussen die in de ochtend en avond helemaal leeg is.
    Alleen de gemeente heeft een tijdje terug het terrein gebruikt als opslag voor bergen houtsnippers, de bergen zijn inmiddels weg maar het terrein ligt nog bezaaid met houtsnipper resten. Niet zo best voor m'n auto om daar nog te gaan rijden, ff zoeken naar een nieuwe locatie.

    @nooitnie, dank je wel.
    @Clumsy, ja ja echt waar :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina