De Grote brushless vraag

• Topicstarter Topicstarter Dezzel
  • Startdatum Startdatum
D

Dezzel

Guest
De vraag: Bij een Brushless motor is meer KV sneller, of is minder KV sneller?

Ik kan door de bomen het bos niet meer zien:confused::confused:

Alvast bedankt.

Dezzel

Lager KV specs heeft meestal meer koppel waardoor een snellere vertanding te gebruiken is maar uiteindelijk is er meer uit meer KV te halen.

Dezzel, je hoeft niet je vragen per PB te stellen, dit is een forum en iedereen kan mee denken. Alleen als je specifiek aan een persoon gerichte vragen hebt kan je daarvoor de PB gebruiken.

Dezzel zei:
Hoi,

Ik heb een vraagje: Hoeveel turns is 6400 KV?
Ik wil een nieuwe brushless motor kopen maar weet niet hoeveel turns die is. Is dit een goed motor voor een off-raod buggy?

Ik weet het echt niet: Hoeveel turns in 6400 KV?:confused::confused:

Alvast bedankt

Een KV is niet aan een turns te koppelen. Hoe en met wat de spoelen gewikkeld zijn, de sterkte van de magneet in de rotor en de timing zijn bepalende factoren in de KV specs uitgaande van 1 vaste hoeveelheid turns.
Je kunt bij LRP eens naar de brushless motoren kijken waar naast de turns ook de kv is aangegeven en heb je een beetje idee hoe het aan elkaar gelinkt is.

In offroad is het beter om een niet al te hoge KV motor te nemen waardoor het vermogen iets beter doseerbaar is. 6400kv klinkt goed, veel gebruikt is een 5700kv motor waarmee veel sprestaties te halen is.

Back