De grote doos - Skymaster Viperjet

Dag Hans,

Ziet er goed uit op de foto:thumbsup:, veel plezier er mee.
Alleen het model is niet geheel mijn smaak:rolling:
Nu kijken wie er eerder klaar is met bouwen, maar aangezien mijn tempo
zal ik het wel niet zijn.:grin:
Ben nog niet veel verder gekomen dan het richtingsroer.

Dag Hans,

Ziet er goed uit op de foto:thumbsup:, veel plezier er mee.
Alleen het model is niet geheel mijn smaak:rolling:
Nu kijken wie er eerder klaar is met bouwen, maar aangezien mijn tempo
zal ik het wel niet zijn.:grin:
Ben nog niet veel verder gekomen dan het richtingsroer.

niet liegen jij bent al bijna klaar...
die van mij wilt maar niet komen
iedere keer als ze bijna hier zijn,zijn ze alweer verkocht.
en nu zijn er zoveel in nederland dat ik denk ik weer naar iets anders op zoek moet gaan :-)

Ziet er erg mooi uit Hans:p
mooi kleurenschema , zo blijf je lekker bezig.

ik heb het je toch verteld: nadat je eenmaal met jets begint word je helamaal verslaafd.:mrgreen:

gr maikel

Ja, nog bedankt daarvoor he :rolleyes:

@Jaap: geen vrouw, anders was ik daar inderdaad waarschijnlijk niet mee weg gekomen. Ben er zelfs over aan 't twijfelen om een deel van de bouw maar in de woonkamer te doen. Wil niet te veel slepen met de romp (toch wel groot), en de garage is wat koud nu ;)

@Koen: gelukkig maar, anders had je toch echt iets moeten wissen of een extra zender aanschaffen ;) Maar als je hier mee gaat vliegen houd ik mn ogen wel dicht denk ik :p

niet liegen jij bent al bijna klaar...
die van mij wilt maar niet komen
iedere keer als ze bijna hier zijn,zijn ze alweer verkocht.
en nu zijn er zoveel in nederland dat ik denk ik weer naar iets anders op zoek moet gaan :-)

Haha, bekend probleem, wachten op Vipers ;)

Maar op een meeting kunnen dr niet genoeg tegelijk de lucht in toch? En anders kom je deze winter vast nog wel iets interessants tegen :D

Oh ja,

Jaap, in Limburg hebben ze daar stofzuigers voor uitgevonden, dat scheelt. Wij hoeven 't niet per korreltje op te rapen :p

Ah, kijk geen vrouw, dat doen wij allemaal (ik in ieder geval :roll: ) dus fout!!!!!!

Enne, ik heb ook nog wel wat vrije plaatsen in m`n zender ;-)

En nog steeds niet begonnen met bouwen ....

Ik moet altijd eerst een paar keer naar zo'n kist kijken voor ik uitgedacht heb waar ik ga beginnen, en wat 't handigste lijkt. En daarbij komt dat ik nog een paar onderdeeltjes mis..

Vandaag en gisteren nog wel een 5-tal vluchten met de rookie gemaakt (je moet 't vliegen ook niet verleren he...) Grappig landen met die harde wind. :D :D

Ze gaan ook best hard - gisteren 430km/h op de klok. Harder gaat 'ie echt niet :mrgreen: :mrgreen:

buiten het feit dat je m zo uit het zicht kwijt bent, is het uberhaupt mogelijk om met een model door de geluidsbarriere te gaan?

Zo, hard gebouwd vanavond!! (not, maar toch iets gedaan...)

Vandaag mn nieuwe werkpaarden binnengekregen:

servos.JPG

Bij elkaar met de neuswiel-servo dr bij toch bijna 200kg stelkracht ;)

Richtingsroer eens goed geinspecteerd. Gat groter gemaakt zodat de servo past, en meteen toegang om de lijmverbinding na te lijmen.. Hout was was te smal geloof ik:

richting-nalijmen.JPG

Ook begonnen aan de hoogteroeren... Eerst een servo-plankje gemaakt:
Met een drupje secondenlijm vastgezet om de kijken of ik de servo dr nog ingefriemeld krijg:
servo-wood.JPG

En ja hoor, 't past (net). Misschien dat ik dan wel net in de blokjes hout in de roeren uitkom voor de heveltjes. Servo's zitten in elk geval lekker diep (55mm van de rand van 't roer tot de bovenkant van het plankje.. Morgen de servo dr weer uitfriemelen en 't plankje met epoxy goed vastzetten..

servo-fit.JPG

Ach, we zijn in elk geval op weg. Mischien morgen nog wat doen, dan kunnen de servo's dr vast in...

Mwah, tis maar n ARFje. :lol:

Nee serieus, wat een beeldschone kist is dat!
Daar kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen. ;)
Veel success met je mooie project.

Back