Hallo Allemaal!
Nadat ik Jurrien op de meimeeting heb zien vliegen met zijn T-rex 600 op 8s ben ik meteen overstag gegaan. Dat MOET ik ook hebben, veel vermogen en alles blijft gewoon heel. Op 6s "knalt" het net zo hard, maar alles wordt dan wel een stuk warmer en de motoren gaan gewoon niet zo superlang mee. Ook "klinkt" het veel beter op 8s omdat hij het toerental gewoon echt constant kan houden.
Omdat ik eigenlijk al 2 jaar zit te kijken naar Flybarless systemen heb ik nu ook besloten om zodra ik mijn Logictech 6100 gyro verkocht heb, het systeem van Mikado aan te schaffen.
Deze is sinds kort sterk in prijs verlaagd, dus dat maakt het ook al weer interessanter.
Wat ik hoop te bereiken met de overstap naar 8s en flybarless:
- Power ohne ende!
- Meer vliegtijd!
- Betere autorotaties
- Een beter reagerende helicopter (exact instelbaar)
- Minder gewicht
De ombouw naar 8s ga ik met dezelfde componenten doen als Jurrien gebruikt heeft, namelijk:
NEU 1910H/1Y (motor, 1000kv meen ik)
CC85HV (regelaar)
13t REVCO pinion
FlightPower EVO lite 4270 8s (qua gewicht bijna gelijk aan de EVO25 3700 8s)
Ik zal hier binnenkort wel wat foto's van plaatsen (behalve de accu's, die heb ik nog niet binnen).
Maargoed, zoals ik al zei... eerst de Logictech 6100 gyro verkopen en daarna REN ik naar de winkel voor een V-stabi! Dus wie bied :wink:
Tevens is vandaag de vooroplevering van mijn nieuwe huis en volgende week de definitieve oplevering, dus daar zal ik ook erg druk mee zijn. Toch ga ik proberen om (eventueel s'nachts) wel wat te doen aan de heli en het hier te updaten.
Cheers,
Richard
Nadat ik Jurrien op de meimeeting heb zien vliegen met zijn T-rex 600 op 8s ben ik meteen overstag gegaan. Dat MOET ik ook hebben, veel vermogen en alles blijft gewoon heel. Op 6s "knalt" het net zo hard, maar alles wordt dan wel een stuk warmer en de motoren gaan gewoon niet zo superlang mee. Ook "klinkt" het veel beter op 8s omdat hij het toerental gewoon echt constant kan houden.
Omdat ik eigenlijk al 2 jaar zit te kijken naar Flybarless systemen heb ik nu ook besloten om zodra ik mijn Logictech 6100 gyro verkocht heb, het systeem van Mikado aan te schaffen.
Deze is sinds kort sterk in prijs verlaagd, dus dat maakt het ook al weer interessanter.
Wat ik hoop te bereiken met de overstap naar 8s en flybarless:
- Power ohne ende!
- Meer vliegtijd!
- Betere autorotaties
- Een beter reagerende helicopter (exact instelbaar)
- Minder gewicht
De ombouw naar 8s ga ik met dezelfde componenten doen als Jurrien gebruikt heeft, namelijk:
NEU 1910H/1Y (motor, 1000kv meen ik)
CC85HV (regelaar)
13t REVCO pinion
FlightPower EVO lite 4270 8s (qua gewicht bijna gelijk aan de EVO25 3700 8s)
Ik zal hier binnenkort wel wat foto's van plaatsen (behalve de accu's, die heb ik nog niet binnen).
Maargoed, zoals ik al zei... eerst de Logictech 6100 gyro verkopen en daarna REN ik naar de winkel voor een V-stabi! Dus wie bied :wink:
Tevens is vandaag de vooroplevering van mijn nieuwe huis en volgende week de definitieve oplevering, dus daar zal ik ook erg druk mee zijn. Toch ga ik proberen om (eventueel s'nachts) wel wat te doen aan de heli en het hier te updaten.
Cheers,
Richard