De grote verbouwing...

Verbouwen, nieuwe rigger bouwen of nieuw kopen?

• nieuw kopen natuurlijk, geld brandt me in de portemonnaie

Votes: 1 20,0%
  • nieuw bouwen, nieuw is altijd beter

Votes: 2 40,0%
  • verbouwen, ook aan een nieuwe rigger wordt geknutseld, is nooit af

Votes: 2 40,0%

• Total voters
    5
Even een tip. DrProps verkoopt nog wel propellers, maar met vreemde ‘inflatie-correctie’. Ik heb order geplaatst via webshop, maar hij gaf aan enkel privé te verkopen tegen ‘meerprijs’. Je kunt dan natuurlijk alsnog niet tot aanschaf overgaan, maar wat doe je als je je toch verheugt op een nieuwe propeller… Toch maar extra euro’s neertellen?

Inmiddels heb ik ook een bestelling geplaatst bij zijn propeller-collega in Moskou via facebook.com/cncpropellers (de naam is ietwat onheilspellend: “Club Blik”) voor een vergelijkbare propeller. Ik houd jullie op de hoogte…

https://facebook.com/cncpropellers

Kleine update.
1. De propellers uit Moskou ("Club Blik") zijn inmiddels binnen en heb ik getest op de balancer: top!
2. Propeller van DrProps is nog niet binnen (al wel verstuurd)
3. onder aanmoediging en met de nodige tips van Tom de Hydro 1 een kleurtje gegeven:

full

Laatst bewerkt:
En tijd voor even testen. Waar kan dat beter in Zwolle dan op de Wijde Aa... kort op de kant al meteen zo'n 20m diep, dus weinig waterplanten.
Camera: @tom1972
Dankwoord voor roerbushing voor 100% spelingvrij roer: @Carbohans

pS dat werd wel zwemmen toen bleek dat FASST net niet door dikke blanke laklaag heen kwam…

Laatst bewerkt:
Zoals reeds gemeld waren de propellers (OVAL 3315) vanuit Moskou (“Club Blik”) al lang en breed in goede orde ontvangen. Twee props á 17€ plus 10€ verzending, 44€ in totaal :beer:, zie voor meer info https://facebook.com/cncpropellers

Waar bleef nu de propeller van DrProps? :cool: Die lag bij de Douane. En of ik nog even 14,81€ inklaringskosten wilde betalen. :confused: Vanochtend de inklaringskosten maar voldaan. Dat wordt dus één peperduur propellertje. Laat het een heel goede prop zijn…(WC IT 2019 propeller 33 mm pitch 1.2 (Shaft size: M4 thread)) => 47€ + 14,81€ = 61,81€

Laatst bewerkt:
Hij glimt mooi, maar als jij €61,- goedkoop vindt voor een 33mm propje, wil ik wel eens weten wat jij betaalt voor je propjes.

Ik zou het er zelf niet voor over hebben. Wat hoop je ermee te halen? Lager stroomverbruik vanwege de lage spoed?

Ik vermoed dat @HeliKoper de prop goedkoop vindt (maar niet heus). Ik had de prop niet gekocht als ik wist wat het uiteindelijke kostenplaatje was. De inklaringskosten vind ik nog steeds een vorm van georganiseerde diefstal.

In eerste instantie op 3s kunnen varen en vaartijd halen (6:10min). Maar, mss lukt het om een >350gr 2s LiPo te scoren. De Lehner kan prima met zo’n 45.000rpm z’n werk doen, maar de aandrijving (flex-as, kogellagers in strut, prop) krijgen dat ook allemaal te verstouwen.

Laatst bewerkt:
Het was uiteraard ironie.

Als de prop volledig in balans en op vakkundige wijze aalglad gepolijst is én ervoor zorgt dat je sneller kunt varen met minder verbruik: dan is het voor een wedstrijdvaarder het vele geld waard.

Ik ben reuze benieuwd naar de resultaten!

Na de zwempartij in de Wijde Aa vorig seizoen, tijd voor een serieuzere test op een watertje in Wezep dat speciaal voor wedstrijdboten lijkt te zijn gecreëerd. Conclusie: bijna :jan:, bijna goed. Niet goed dus. Komt veel te moeilijk weg, uit het water. Dat wordt weer een brekerij, oftewel een speedboot is nooit af. :beer:

Back