De Gyrotor van Silverlit

• Topicstarter Topicstarter cvdmolen
  • Startdatum Startdatum
C

cvdmolen

Guest
Hier een FILMPJE van de Gyrotor! Ik ben zeer tevreden met dit "speelgoed", crash bestendig, lange vliegtijd, korte laadtijd. Als je twijfelt tussen de aankoop van een PicoZ of een Gyrotor, neem ze allebei :wink:

Gyrotor review

Leuk ding om mee te spelen.
Want het is echt speelgoed.
Mijn ervaring is als volgt:
Vliegt best leuk maar om te zeggen dat ik bewust van A naar B kan vliegen, nee. :cry:
Dat is wel jammer met een huiskamer vol spullen.
Als je naar buiten gaat is de reikwijdte van +/- 15m erg weinig.
Het beste resultaat krijg ik nog als ik niet stuur.
Dan draait hij zelf wat rondjes en vliegt zo het rustigst.
Als ik de verhalen op internet mag geloven dan is zijn zusje(X-rotor) beter.
Na drie weken vliegen en crashen begint de motor op de as van de rotor te slippen.
Hopelijk kan ik dit nog lijmen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

cvdmolen zei:
Als je twijfelt tussen de aankoop van een PicoZ of een Gyrotor, neem ze allebei :wink:

Grappig, ik stond vandaag nog met allebei in men handen. Ben toch maar voor de kleinste gegaan, aangezien die minder schade veroorzaakt als ik hem crash in de keuken :)

Verder bedacht ik plots dat ik voor de prijs van de gyrotor een picco en silverlit vliegtuigje kon kopen :D

Pulsy zei:
cvdmolen zei:
Als je twijfelt tussen de aankoop van een PicoZ of een Gyrotor, neem ze allebei :wink:

Grappig, ik stond vandaag nog met allebei in men handen. Ben toch maar voor de kleinste gegaan, aangezien die minder schade veroorzaakt als ik hem crash in de keuken :)

Verder bedacht ik plots dat ik voor de prijs van de gyrotor een picco en silverlit vliegtuigje kon kopen :D

Enwaar heb je het gekocht ?

Ik heb met allebei gevlogen en ik vind dat de picooz toch wat beter vliegt dan de gyrotor, het lijkt wel of de gyrotor een eigen wil heeft en hij reageert minder op de besturing

Hmm, die ervaring heb ik dus andersom, gyrotor prachtig stabiel, en de piccoz een eignewil

zo wel de picco z als de gyrotor hebben hun bugjes. bij onze picco z moet je echt de staart bij elke start op nieuw uit trimmen en de gyrotor is alleen te vliegen in de n stand op de zender.
wel vliegt de gyrotor sneller dan de picco z

Ik heb ook de silverlit rotor. Maar ik krijg hem niet onder de knie. Wellicht hebben jullie wat tips. Hij draait voortdurend om zijn as en ik kna trimmen wat ik wil. Als hij al in de lucht hangt dan kan hij bij een beetje gas bij ineens naar rechts zwenken. Hij lijkt wel onbeheersbeaar. Ook in de kelder is het niet veel beter (ivm evt. storingen). Hebben jullie wat tips om hem wat rustiger te krijgen?

welke heb je? de picco z of de gyrotor? de trim is electonisch, je moet dus meerdere malen op het knopje drukken en niet ingedruk houden...

Het gaat om de gyrotor. Dus handmatige trim. Hij zwalkt werkelijk alle kanten uit en ben toch redelijk bedreven in radiografische spullen.

ja je bent bedreven in multi assen controle.
dit is maar een as en gas controlle.
vraag me ook af of je bekent bent met heli's
bij mij is de gyrotor in de n stand op de zender goed te vliegen en ik vlieg van allerlij model heli's
van 50 size tot pico z size. fp en cp.
maar om de pico z en de gyrotor onder controle te krijgen ben ik toch wel even bezig geweest

klopt, heb totaal geen ervaring met heli's.
maar heb je wellicht tips om dit ding niet alle kanten op te laten vliegen?

gedult is de enige tip die ik je kan geven.
het is speel goed en wij willen al snel hebben dat we donders goed kunnen vliegen met die spullen.
gewoon rustig de handleiding lezen en opstijgen van af de grond en trimmen.

Ik heb enorm veel geduld maar vraag mij af of de heli wel goed is. Als ik de trim naar uiterst rechts draai en de stuurknuppel ook uiterst rechts zet dan is het (bijna) mogelijk om op de plek te blijven. Alleen draait hij dan wel erg snel steeds om zijn as.

hebben jullie echt geen tips hoe te trimmen etc. Ik heb het boekje gelezen maar dat helpt niet echt. Als de heli naar rechts draait moet je links trimmen. Nou als ik dat doe dan lukt het me nooit om hem op de plek te houden.

deze heli is ook niet bedoeld om te hoveren.
om te hoveren heb je alle 4 controls nodig.
je moet hem zo uit timmen dat die rustig links om zijn rondjes vliegt en dan kun je door kort naar rechts te drukken de vlucht een beetje sturen.

pat1000 zei:
Ik heb enorm veel geduld maar vraag mij af of de heli wel goed is. Als ik de trim naar uiterst rechts draai en de stuurknuppel ook uiterst rechts zet dan is het (bijna) mogelijk om op de plek te blijven. Alleen draait hij dan wel erg snel steeds om zijn as.

hebben jullie echt geen tips hoe te trimmen etc. Ik heb het boekje gelezen maar dat helpt niet echt. Als de heli naar rechts draait moet je links trimmen. Nou als ik dat doe dan lukt het me nooit om hem op de plek te houden.

die probleem heb ik ook met mijn picooz

Back