De Gyrotor van Silverlit

  • Topicstarter Topicstarter cvdmolen
  • Startdatum Startdatum
Lezen is nooit een probleem geweest, dat zijn dan ook zinnige tips...
 
er staat toch duidelijk in mijn bericht dat je hem zo moet trimmen dat die gewoon rustig zijn rondjes vliegt.
rechts om en links om kun je niets anders doen dan piroetes
 
@ pat1000

ik heb sinds afgelopen vrijdag een gyrotor ik had al heel wat gelezen over de picooz (die ik ook in mijn bezit heb) en ook wat over de gyrotor hieronder mijn bevindingen met de gyrotor.

in de handleiding van de gyrotor staat dat als je een crash gehad heb je de helicopter even uit moet zetten en weer aan, en idd na een crash even uit en weer aanzetten helpt doe je dat niet dan blijf je trimmen op niets af. (eigen ervaring)

je heb op de controler een aan/uit schakelaar met 3 standen "Normal, Off en Responsive" dit kan je zien als beginner en gevorderde op Normal reageerd de heli trager op de commando's van de controler ik zelf vond dit een prettige stand om te beginen aangezien ik niet zo heel veel expertise heb op het vliegen van heli's en ik iig gauw geneigd was een ruk aan de gas handle dan wel stuur handle te geven als iets fout dreigde te gaan, Responsive geeft je directere controle over je heli en deze reageerd dan ook vrijwel meteen als je iets doe.
ten alle tijden rustig aan met de bediening van de heli let wel de heli vliegt op een eigen gecreerd lucht kussen zie dit als dat je zelf op een bal sta een sterke beweging en je lig eraf.

trim de heli op +- een meter van de grond in een vrije ruimte doe je dit dichtbij de grond dan kan het "ground" effect optreden (heli plakt aan de grond door zijn eigen gecreerde wind) crash je reset dan de heli door de aan/uit knop op uit te zetten en erna weer op aan.

heb je huisdieren ? wij wel wij hebben een kat en die haren zijn funnest zit er een haa in je aandrijving van je staart rotor waardoor de staart rotor niet goed op toeren komt dan spind hij continue links om hoever je de trim ook links zet of hoever je ook naar links stuurt dit geld ook voor het motor asje, je kan de staart rotor eraf halen door met 1 hand de staart rotor vast te pakken en met de andere hand het tandwiel draai deze met eenige kracht tegen elkaar al in al trekkende om ze uit elkaar te halen.
PAS WEL OP er zit een ringetje tussen je rotor bladen en het frame verlies deze niet !!!!!!!!!!
je heb nu alle ruimte om het haar te verwijderen als je ze terug zet hou dan iets ruimte zodat de as iets kan bewegen check dit door even tegen de staart rotor te blazen stop je met blazen en stopt de rotor abrupt dan zit er te weinig ruimte tussen.

als laatste nog dit de hoofd rotor zit vast met een plaatje en 4 kleine schroefjes zit er teveel speling tussen het asje wat eronder ligt en het plaatje/rotor blad dan kan de heli raar reageren doe dan de schroefjes iets strakker zit er te weinig speling tussen doe ze dan iets losser.

het is soms even pielen maar ik zelf vloog zaterdag ochtend al 8tjes door de woonkamer :D

Suc6 ermee Henk
 
henk in het grond effect kleeft de heli echt niet aan de grond maar hovert op een kussen van lucht dat niet weg kan waar door die heel veel lift heeft.
normale helis die zware lifts omhoog moeten brengen.
maken ook gebruik van het grond effect om eerst snelheid te maken bij de maximale lift condities en vervolgens de stick iets naar achteren te halen en op te stijgen
 
op mijn kamer gaat het vliegen met de picooz slechter dan in de huiskamer, waarschijnlijk stoort mijn pc of andere electrische apperaten. Schijnbaar is hij daar heel gevoelig voor...
 
Onze picoz is toch redelijk getrimd, 2 stickers aan de neus, en zo gertrimd dat hij ongeveer niet draait. Hiermee kan ik hem ongeveer weghouden waar ik hem niet wil hebben. Als ik niet te veel rondloop door de kamer zodat er turbulentie ontstaat kan ik hem meestal ook nog op de juiste plek landen. Dwz uit de lucht pakken vlak voor me neus. Landen op een stoelzitting gaat ook, maar als je dicht bij de grond komt gaat ie hyperactief doen. het punt is om hem vrij hard van een halve meter te laten vallen met een beetje gas en hopen dat hij recht op blijft staan.
 
Back
Top