Zo, en nu de vleugels nog en dan is hij klaar

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kijk, dat zijn fijne tips! idd nooit echt bij stilgestaan en ook al een paar keer fout gedaan en ondervondenHet ziet er strak uit! Mijn persoonlijke ervaring is echter dat je te snel kiest voor een te achterlijk gelegen ophangpunt (voor de pen dus). Dat doe je omdat je graag over zoveel mogelijk rubber wilt kunnen beschikken, maar je komt van een koude kermis thuis want aan de voorkant moet je vrijwel altijd gaan compenseren met ballast - en wel een vijfvoud van het teveel aan massa achter het gunstige zwaartepunt. Met dit alles wordt de kist zwaarder en al gauw heb je méér rubber nodig om sneller te kunnen vliegen en dus komt er weer méér ballast in de neus. Nee, probeer liever de hoeveelheid rubber achter het zwaartepunt gelijk te houden aan de hoeveelheid daarvóór - je kunt dan makkelijker experimenteren met rubberdikte zonder je te bekommeren over het zwaartepunt. De lichtere kist zal beslist makkelijker en langer vliegen en de crashbestendigheid neemt enorm toe. "Less is more" is de gouden regel bij rubbermodellen.
Het ziet er strak uit! Mijn persoonlijke ervaring is echter dat je te snel kiest voor een te achterlijk gelegen ophangpunt (voor de pen dus). Dat doe je omdat je graag over zoveel mogelijk rubber wilt kunnen beschikken, maar je komt van een koude kermis thuis want aan de voorkant moet je vrijwel altijd gaan compenseren met ballast - en wel een vijfvoud van het teveel aan massa achter het gunstige zwaartepunt. Met dit alles wordt de kist zwaarder en al gauw heb je méér rubber nodig om sneller te kunnen vliegen en dus komt er weer méér ballast in de neus. Nee, probeer liever de hoeveelheid rubber achter het zwaartepunt gelijk te houden aan de hoeveelheid daarvóór - je kunt dan makkelijker experimenteren met rubberdikte zonder je te bekommeren over het zwaartepunt. De lichtere kist zal beslist makkelijker en langer vliegen en de crashbestendigheid neemt enorm toe. "Less is more" is de gouden regel bij rubbermodellen.
Heb je de bovenzijde van de motorkap moeten plamuren?
Goed schuren van de onderdelen is heel belangrijk. niet omdat het gewicht bespaart maar omdat het een veel mooiere bespanning oplevert. en ik vraag mij af hoe de bespanning van het verticale kielvlak gaat lopen op de plaats waar dit kielvlak samenkomt met het stabilo.
Ik denk niet dat de bouwer van dit model erop uit is een wereldrecord te vestigen, maar eerder een mooi klassiek en origineel ogend model te maken,
groet,
Michel
Dat heb je goed gezien (het oog van de meester zeker) dat de aansluiting van het kielvlak en stabilo nog niet klopte , ondertussen heb ik daar aan beide zijde nog een stripje gelijmd , na apart bespannen en dan samen lijmen hoop ik dat het goed komt nu .
Groeten jef