De Havilland DH9

laser%20180.JPG

de motor die ik voor dit model heb is een laser 180 30 cc viertakt
dit is een lange slag motor met een 20*6 proppeller

eigenbouw%20uitlaat.JPG

de uitlaat is een eigenbouw deze wordt in de romp achter het motor spant geplaatst.

ribben.JPG

alle ribben voor de 4 vleugels ongev. 80 st
ik moet ook nog ongeveer 160 half ribben maken

jan brilman zei:
Gaat a's 'n speer! 8O

Ziet er schitterend uit. :D

Behalve die wielen! :evil:

Dat is zeker een grapje. :wink:

jan.

hoi jan ,
mooie wielen maar verkeerde , komen natuurlijk spaakwielen op.
moeten nog gemaakt worden.

kijk eens in mijn galerie
Mooie plaatjes, en niet alleen van de AVRO! :P

(Alleen missen daar de piloten :evil: (daar zijn we nogal streng in, hier op het forum. :wink: ))

Zonder dollen: een paar mooie piloten zouden niet misstaan (en dat is een 'understatement').

Aanwinst voor het schaalforum. :thumbsup:

jan.

Frank,
Jaaah, een Mig 15 8) 8)

Jack,
De G-1 uit je gallerie ziet er indrukwekkend uit. Wat zijn de specs?
Ik heb ooit al eens de G-1 in CAD getekend, nu alleen nog een constructietekening maken...

Jacques,

Ziet er waanzinnig mooi uit allemaal,
ben ook wel jaloers op je mooie metalen brackets

Zie dat je het posten van de foto's ook goed onder de knie hebt :wink:
Let je er wel op dat dit forum geen 2e verslaving voor je wordt?
Straks zit je meer achter je PC dan aan je bouwtafel... :lol: (dit mag niet gebeuren natuurlijk)
Wel heel gaaf dat je erbij bent gekomen!

@Frank,

ben je van je geloof afgevallen??? :? :lol: :lol:
Een Mig 15 is toch niet met linnen bekleed???(en spandraden zie ik ook nergens)

Groet, Ralf

strutter zei:
Frank,ben je van je geloof afgevallen??? :? :lol: :lol: Een Mig 15 is toch niet met linnen bekleed???(en spandraden zie ik ook nergens)Groet, Ralf
Ha, Ha, Ralf, :offtopic: , mag ik je even aan je eigen eerste regel van je Camel topic herinneren?;
strutter zei:
Als je een droom hebt en je bent in de mogelijkheid deze na te streven, doe dat dan!
nou dat doe ik dus :wink:
(En bovendien heeft de Mig 15 in het jettijdperk dezelfde klassering als de Sopwith Camel in het propaangedreven tijdperk)
En dan de Toni Clark Tigermoth klaarmaken en daarna nog 1/4 schaal Spit, en dan nog de Camel natuurlijk,en dan nog een OV 10/ Bronco, en nog een Vickers wellington en nog een 1/5 schaal Hawker Hunter en nog een 1/4 schaal cessna 182 en nog.......
zo :ontopic: nu, Jaques zijn draadje niet langer vervuilen :D

Groet,

Frank

normal_steekverbinding%20vleugels.JPG

de steekverbinding van de boven vleugels ingebouwd , de ondervleugels worden straks ook op middenstuk aangepast

normal_rolroer%20uitgezaagt.JPG

hier is het rolroer van vleugel afgzaagd alles aan passen voor monteren van eindlijs vl. voorlijst rolroer

normal_aangepast.JPG

strut%20bevestiging.JPG

dit is een voorbeeld van de bevestiging van de vleugelsteunen en de spandraden de dh9 heeft dubbele struts in de vleugel moet hier 18 st. van aanmaken

(zit een M2 boutje in)

Jaques,
laat die jongens op het forum ook eens een foto van die gaffeltjes zien die je gemaakt hebt om de spandraden mee aan te sluiten, hoeveel moest je er daar ook alweer van maken? :hammer:

groet,

Frank

gaffeltjes_1_2_1.jpg

hier een foto van de gaffeltjes voor bevestiging van de spandraden
ik heb voor het stabilo 8 st. gemaakt en moet voor de vleugelverspanning nog ongev. 20 st maken

ik maak deze van 5 mm rond , 11 mm lang , gleufje is 1,2 mm breed , boutje voor bevestiging is m 1,6 *5
het oog boutje haal ik in modelschop

Back