De helibouwer gaat weer eens met balsa spelen

Nee Roy,

Pak je vergrootglas maar en snuffel nog maar eens bij de eerste set foto's , dan zie je een set ontiegelijk rode vleugels. En voor wat de romp betreft is dat een ouderwetse doosromp volledig gemaakt van hout. Ook het (zo zou Axel het zeggen) ondoorzichtbare cockpitraampje.
Alles hout, mooi he? Nostalgie optima forma.

Groet

hoi allemaal,

We hebben weer wat gedaan.........

Doet mijn vader al
Hij bouwt, ik vlieg ^^

Dit begint er hier ook op te lijken, het is allemaal best moeilijk voor een ventje van 8 en het duurt allemaal erg lang in zijn beleving.

Nou Roy het is er met jou tube lijm nog niet van gekomen maar ik was onlangs bij de Gamma! Dat zeg ik GAMMA! en kijkt ik daar bij de lijm en speel ik ff met die computer die vertelt welke lijm je moet gebruiken. Balsa op balsa: secondenlijm. (sukkels). Balsa op hout: Bison Balsa modelbouw. Das wel mooi . Vroeger zei die computer Bison Hart. Duidelijke zaak. Maar bison Hart dat hing er nooit. Logies in een bouwmarkt , toch? Ik kijk weer op van de computer en in een flits ziet mijn oog ergens balsa staan. Nee niet op de computer maar gewoon op een tube lijm. Dat wordt oppassen , straks gaan ze ook nog balsa hout verkopen. In platen van 1220 bij 2440 zeker. Hmm dat wordt dan een Taxi of Charter van 12 meter......

foto's dan maar:

2007-04-29%20032.jpg

Overview van het product Kadi
De Fan blijft maar even op de plank, eerst de Kadi maar.

2007-04-29%20031.jpg

Het kielvlak nader beschouwd. Ook hier heb ik van reststukjes dun balsa een sandwich gemaakt. Wordt ie lekker stevig van.

2007-04-29%20034.jpg

De boven en onderkant van de cockpit is uit 10mm sandwich. De onderkant heb ik al grofweg in vorm geschaafd. De kap is nog ruw. Daar moet eerst nog een kleminrichting aangemaakt worden.

Het richtingroer is in de maak. Daarover de volgende keer meer.

Groet'n

Laatst bewerkt:
haha zou je een tube lijm ook kunnen faxen.. :roll: ik zal hem in het bouwhok in het clubhuis neer leggen, ben er v/d week wast nog wel ff.

maare je bent het bouwen nog niet verleerd zo te zien ga vooral zo door :thumbsup: nog even en er staan binnenkort 3 unistars te koop volgensmij :wink:

groet,

Roy

Hey Roy,

het wordt haast een draadje van ons 2 hiero.
Leg de tube er maarneer maar hang er wel ff een naamkaartje aan want anders gaat een ander er mee aan de haal.
Ik heb geplanned om zaterdag avond de 5e tussen 18:00 en 21:00 nog naar het veld te gaan. Dus Zaterdag avond :Heli-time. Kom ook!

En inderdaad het bouwen lukt nog wel.
Ik had een electromotor voorin geplanned maar ik ben bang dat ik dan een paar ons lood in de staart moet plakken. Dit plan moet ik misschien wel herzien.

Steven

Heel langzaam gaan we nog maar verder, Dat komt natuurlijk omdat er 2 wedstrijden voor de heli in de nabije toekomst liggen. En daar moet wel wat voor geoefend worden.

Ik heb 1 nieuwe foto......

2007-05%20017.jpg

Axel zit me wel op de hielen ermee, dus er is toch nog een druk op de ketel.

groeten allemaal!!

Tja Roy, Tis jammer van de lijm maar ik denk toch dat iemand anders bij ons in de club gelukkig is geworden. Naja Bison Balsa plakt ook wel.

Laatst bewerkt:
Da's een goeie, Ik dacht voor een 30 jaar oude kist is het wel modern, maar er waren er in die tijd al wel wat meer.
Nouja wie weet moet er wel een lipo accu in omwille van het gewicht. Dan issie daarmee toch nog een beetje modern.

groet'n

Steven.

Hallo,
Dat ziet er goed uit! Mooi werk :D
Zou u mij misschien kunnen vertellen waar u balsa heeft gekocht? ik woon ook in Hengelo en ben ook van plan om een beetje met balsa te gaan bouwen, maar ik heb nergens balsa gevonden.

Groeten Thomas!

Hoi,

Gezien je leeftijd zal je nog wel aan je fiets als vervoer zitten, in dat geval : Top one toys in ons eigen hengelo heeft nog wat liggen maar niet alle diktes, ik heb niet het idee dat ze nog nieuw hout ooit laten komen. De andere keuze is Advanced hobby technics in almelo. Hij heeft alle maten en alerlei latjes e.d. Hij zit "achter de molen".
Uhu hart hebben ze niet bij top one toys , bij AHT wel. Je kan ook Bison modelbouwlijm kopen bij de Gamma in Hengelo, dat is ook speciale balsa lijm. T'is wel ietsje duurder als Uhu.
jij ook succes en laat maar eens zien wat het wordt.

Steven

Hallo,
Bedankt voor uw reactie, top-one-toys, ik wist niet dat ze daar ook balsa verkochten, ik zal binnenkort even gaan kijken, woon er zo'n 10 minuutjes fietsen van af, dus prima te doen. Laatst ben ik daar ook geweest, wat een onprofessionele zaak, ze wisten niet eens wat een gloeiplug was:S Ik moest zelf gaan zoeken in een soort van magazijn. Wat ik ga bouwen weet ik nog niet, het zal geen groot vliegtuig worden hoor, een kleintje. Hoe duur is balsa eigenlijk?

Groeten Thomas

De zwever heeft ondertussen zijn luchtdoop weer gehad. Het werkt en vliegt allemaal prima. Met de motoraan heb je helaas behoorlijk werk om em rechtuit te laten gaan maar als ie zweeft is het een schatje.

Ik laat dit draadje nu een beetje los. Ik heb behoorlijk veel aan de helicopters te doen deze winter. Kijk daarvoor maar in mijn heli dagboek in dit subforum.

Groet
Steven.

Hoi dan,

De laatste heliwedstrijd is geweest en ik heb nu wel ff tijd om nog een paar fotoo's te plakken.
Daar gaat het:

IM000143.JPG

Ik heb em in de tuin gefotografeerd. Hier een kijkje in de cockpit. Helaas had ik geen zin om het originele kleurenschema te maken.

IM000144.JPG

Maar ach, de motor is ook niet origineel....... Hij trekt em wel lekker omhoog zo met een 3s lipo.

IM000145a.JPG

IM000146a.JPG

De eerste keer in het echt aan de knuppels. De wind maakte het moeilijk. Ik heb gisteren nog samen met hem een vluchtje gedaan op dezelfde manier bij windstil weer en de vogel is smoooooooth...

Groeten ,
Dit draadje gaat nu even verwateren totdat ik de FAN verder ga bouwen.
Tot dan!
Steven en Axel.

Laatst bewerkt:
Back