De Holland van C. van der Schenk

flymax

PH-SAM
Een vriend van de Antik Modellflugfreunde Deutschland vond dit model in het Frank Zaic jaarboek van 1950/51. Verder zoeken op internet bracht geen extra info naar boven. Is er onder jullie iemand die iets meer weet over de bouwer en het model? Alle info is welkom. Ik heb gezien dat Matthias het model deels al in CAD heeft staan, en meestal publiceert hij de snijfiles ook op Outerzone. Dus wellicht komt er weer een Hollandse klassieker in de lucht.
IMG_3579.jpeg

De naam Van der Schenk kwam mij niet geheel onbekend voor, dus dan maar eens zoeken en.......................wat gevonden !
Die wat bewaart heeft een berg informatie, hier dus een summier overzichtje van de Nationale Kampioenschappen augustus 1948 nabij Arnhem.
Let dus op de tekst en de foto rechtsonder.

NK 1948 Arnhem.jpg

wat goed zeg! Een foto waar het model en zijn bouwer op staan hadden we nog niet. En misschien zet dit anderen ook weer op een spoor. Kwam dit stukje uit de AVIA of ergens anders uit?

Max the Muschner Mu 118 Mufunkulus
is een prachtig vliegtuig.I tried google translate ;-)

een paar foto's uit de CAD

Voor de Mu 118 kun je terecht bij Hans Striewisch, hij heeft hem al eerder gebouwd en in Bad Neustadt gevlogen

Ja heel graag,
Ik upload al mijn projecten naar outerzone met alle bouwfoto's en desgewenst kan ik hier ook af en toe verslag doen van de bouw.

Zie:
https://outerzone.co.uk/search/results.asp?keyword=Matthias

Ik publiceer altijd alle dxf-gegevens zodat iedereen deze kan laseren of frezen. Mijn persoonlijke laserman is helaas neergestort met zijn paraglider. Ik hoop dat hij tegen Kerstmis het ziekenhuis mag verlaten...

Je ziet hoe LB toen nog in de kinderschoenen stond (vergeleken hoe ver ontwikkeld VV in feite al was).

Wat ik zo bijzonder vind is dat de heer Bouter ook hier genoemd wordt.
Dhr. Bouter is bij de Leidse ook al weer wat jaren geleden een RC vlieg leerling van mij geweest.
Tot het echt niet meer ging, waarna ik zijn mooie modellen voor vloog zodat hij ervan kon genieten.
Je kon ook echt aan de beste man zien dat hij ervan genoot en dat het modelvliegen hem in het bloed zat.
Maar eigenlijk nooit geweten, tot het samen komen van de vintage piloten hier en de NL tekeningen gezien te hebben,
dat hij zo'n belangrijk persoon is geweest voor het modelvliegen in Nederland.
Hij vertelde wel eens dat hij ooit bouwleider bij de NVvL was geweest, maar daar bleef het jammer genoeg bij.

Back