Oja, nog iets: uit tests is gebleken dat benzine dé brandstof is die (in dit geval!) het beste werkt. Wat ik ook probeer met diesel en parafine....de verbranding daarvan loopt lang niet zo lekker als benzine....ik denk dat dat het drukprobleem is waar sommigen het over hadden: "om de verbranding efficient te laten verlopen heb je zoveel psi druk nodig..." ---> Als je diesel stookt ja.
Maar volgens mij heeft benzine een stuk minder druk nodig. (of temperatuur...)
Maar wie voelt zich geroepen om mij daar het fijne over te vertellen....dingen over flashpoints enzo. En waarom gebruiken alle turbinemotoren altijd 'diesel-like' brandstoffen? En wat gebeurt er als ik euro 95 zou gebruiken als brandstof voor een huistuin&keuken-jetcat? Welke brandstof zou Coanda hebben gebruikt? (lijkt mij dat hij zeer, zeer waarschijnlijk ook benzine gebruikte....maar dan 1910-style. Was benzine 100 jaar geleden hetzelfde als dat spul wat tegenwoordig 'benzine' heet?
"gaat niet werken, zal niet werken, werkt niet, kan niet, bestaat niet....noooit!" ;-)