De kameleon bouwtekening gevraagt

hoy ben ik weer :lol:
ik heb een bootje gevonden van die ik wil bouwen en die ook niet zo erg moeilijk is
de boot van de film "de kameleon"
maarja nu had ik een inimini vraagje de tekening! heeft iemand nog een goede tekening voor hout bouw??

groetjes Thymen

Thymen,

Je bent niet de eerste!
Zoek even hier op het forum.
Deze vraag is al een aantal keer eerder gesteld en ook al beantwoord.

Succes met de bouw,

Wim

wimg zei:
Thymen,

Je bent niet de eerste!
Zoek even hier op het forum.
Deze vraag is al een aantal keer eerder gesteld en ook al beantwoord.

Succes met de bouw,

Wim

ik zoek altijd eerst op dit forum maar dan krijg ik een tekening met paint gemaakt die er niet uitziet :? vervaate pixels enzo
mijn zoek term is dan Kameleon maar vind niet echt een duidelijke tekening :oops:

Thymen,

wanneer ik op "Kameleon" zoek krijg ik deze topic te zien

Hannibal schrijft hierin:
Geplaatst: Za Februari 19, 2005 1:05 am Onderwerp: Kameleon tekeningen
--------------------------------------------------------------------------------
Voor de liefhebber:
A0 algemeen plan
A4 bijlage 2x en een 5 pagina's tellende bouwbeschrijving incl materiaallijst. Heb je interesse doe maar een PB-tje

De foto export is erg vaag maar het is digitaal vector getekend, dus perfecte afdrukken.
Volgens mij moet je even komtakt opnemen met Hannibal.

Wim

ik weet het niet meer ik denk dat ik hier mee stop modelbou is niet echt iets voor mij :(

ik wil gewoon iets van wat op een boot lijkt niet een optimist dat lijkt nergens naar
van mooie bootjes zijn niet echt mooie tekeningen van :s en ik heb nog 2 platen triplex liggen om verzaagt te worden maarja ik denk dat ik ze maar geef aan mijn vader

Nou, je geeft het ook snel op.
Maar met alleen een paar platen triplex kom je niet ver. Er komt zoveel meer bij kijken.
Volgens mij heb je gelijk en kun je beter een andere hobby kiezen voor het te laat is, om teleurstellingen te voorkomen.

Pendelaar

whahha ik geef niet snel op ;) bijna 24 uur per dag zittun zoeken zagen tekenen en boos op mn zelf worden :P

maarja ik vind het wel jammer dat niemand hier echt van mooie boten houden
mis gah ik nog wel door maar ik moet eerst een mooie tekening hebben dus dat word google ofzo of ffe met een proxy surfen :P

maarja ik vind het wel jammer dat niemand hier echt van mooie boten houden
Thymen,

Smaken verschillen nu eenmaal.
Wat de een een mooi schip vindt, vind de ander helemaal niets.
Gelukkig maar, dat maakt het nu juist zo leuk!

Waarvan houdt jij dan? Dat is makkelijker zoeken. Er zijn genoeg plekken waar tekeningen te vinden zijn. Een aantal zijn hier op het forum al te vinden en via veel van die sites kun je ook nog weer nieuwe links vinden.

Wim

ja dat weet ik maar bijv. een tjalk of een spiegelsloep vind je hier niet
ik vind sloepen mooi riva ook wel zeilboten (omdat ik het kan :P ) en soms ook wel een mooi vissersbootje

maar daar vind je niet echt veel nuttige info over gistere ben ik ffe met mijn proxy over het internet gegaaan nog een paar mooie tekeningen gevonden dus mis maak ik die wel als die erg makkelijk zijn dan post ik de tekeningen wel ik post ze wel zowizo maar ik zit nu op een andere pc

Hallo Thymen,

Blijkbaar weet je nog niet wat je wil bouwen.
Een goeie raad: stap naar een club!
Ga daar eens kijken wat en hoe de anderen bouwen, dan vind je je richting misschien wel.
Wat is je budget? Ervaring?
Met die twee triplex platen maak je een kiel en spanten, verder kom je niet.
Tekeningen zijn er genoeg, gratis of te koop. Als je nergens wat vindt wat ook jij mooi vindt, ja, dan kan je best wat anders gaan doen...
Maar misschien is een bouwdoos een beter idee voor te beginnen, dan heb je alle materialen bij de hand.
Er is geen oneer aan het bouwen van een model uit een bouwdoos. Ik kijk meer op naar een modelbouwer die zijn bouwdoosmodel tot een goed einde brengt dan iemand die een wrak bouwt volgens tekening.
Begin met iets eenvoudig dat je mooi kan afwerken, nadien kun je nog altijd je Riva of wat anders gaan bouwen.

Frédéric

beste tyhmen,

wat voor een soort boot zoek je dan?
ik heb 5 gb aan tekeningen staan dus er zit vast
wel iets bij wat je leuk vindt.

of anders kijk even op klik dat is mijn
site met wat tekeningen.

en met 2 platen triplex kom je niet ver.

ik bouw bootjes van eiken (oud parket) en gaat aardig.

veel succes!

martijn schols

ik ben heel erg met doorzetten ik heb nu eindelijk een bootje gemaakt! ik heb al een keer op een modelbouw club gezeten 2.5 boot(en) gemaakt de andere is nog niet af maar ik heb er geen tekening van aarja en k ben er achter dat je wel een kleijn bootje kan bouwen met triplex ;)
ik had een 3 mm plaat triplex toen afgetekent
en uitgezaagt tis wel een knikspanten bootje dus ik had het uitgezaagt toen de vlakbandschuurmaschiene er opgezet toen werd het 2mm en warm makkelijk te buigen in de juiste vorm dus gaat goed t is een vissers boot geworden
ik weet niet of jullie hem kennen maar de naam van de boot is Dory ik ben al vrij ver gekomen ms is zal wel ffe kijken op je site! mis zie ik daar nog wat leuks voor een 2e boot:P bedankt
groetjes Thymen

edit:
Ms als je nog wat mooie tekeningen van bootjes hebt met knikspanten wils je ze dan naar mij opsturen ?? :wink:

beste thymen,

ik heb veel platybodems maar niet gedigitaliseerd

ik wil ze wel inscannen voor je maar ik doe niet alles :wink:
je mag kiezen oke?
(dit zijn platbodems met knikspant)

friese schouw
tholense hoogaars
hengst cln
zeeuwse schouw
schouw jaege
kajuitschouw silvermeeuw
zeeschouw tadorna
zalmschouw
grundel
giethoornse punter orse pluut

met vriendelijke groet,
Martijn schols

heeel erg bedank ms!
allemaal pracht schepen!

ik weet niet hoveel ik er mocht kiezen dus heb vergeleken met welke ik de mooiste vind

t liefst wil ik ze wel allen maal :P

zalmschouw
hengst cln
zeeuwse schouw
grundel
giethoornse punter orse pluut
kajuitschouw silvermeeuw

ps: ik kan website voor je maken
als je wil,,
dan maak ik wel een website... als dank

waarschijnlijk worden de tekeningen gescand uit een boek
het is daardoor niet verstandig ze op internet te plaatsen

ik weet twee boeken waar die tekeningen in staan

Mr. dr. T. Huitema
Ronde en platbodemjachten
ISBN 978 90 6410 275 2

jan kooiman
platbodemjachten van J.K. Gipon
ISBN 90 6410 303 8

leuk! een nieuwe site, die saaie templates.....

ik ga ze inscannen voor je, nog even de scanner installeren.
ik stuur je de link nog even met de ingescande tekeningen (ik zet ze op de server).

bedankt en veel succes!

met vriendelijke groet,
Martijn schols

beste tyhmen,

ik heb ze in een pdf gescand maar zet ze morgen op de server.
morgen heb je een pb'tje van me omdat ik dit niet zo graag deel.

een nieuwe site lijkt me wel wat!!

leuk

met vriendelijke groet,
Martijn schols

jaaa :P stuur ook maar ffe wat voorn site je wilt welke kleuren,,design enzz
ik kan niet wachten xD

even een kleijn voorbeeltje heb nix te doen
martijnjj6.png

Shot at 2007-08-05

thymen,

check je inbox je hebt een pbtje van me

zon site, geweldig!