De KDS-450 serie

Beste leden,

Waarschijnlijk ben ik de zoveelste die zo'n topic opent, maar ik heb dit forum al best ver onderzocht, maar ik heb nergens echt een conclusie gevonden of iets gevonden wat voldoet aan mijn eisen. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Ik heb sterk het gevoel dat ik ook aan deze hobby moet gaan geloven. Ik vlieg nu een tijdje met een helicopter van een vriend, ik weet niet welke, maar dit bevalt me uitstekend. Deze helicopter heeft ongeveer een breedte van 70 cm, ik heb dus wel enige ervaring met vliegen. Ik heb ook een soort van Picooz gevlogen, maar dat is totaal andere koek.

Nu wil ik graag een eigen helicopter kopen en zat ik te denken aan een KDS-450SV of de KDS-450C. Nu weet ik dat deze hobby flink in de buidel kan tasten, en had ik dus een paar vragen.

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de KDS-450C en de KDS-450SV. Op zich zien deze helicopters er prima uit, maar ze zullen beide wel hun voor- en nadelen hebben neem ik aan!? Nu zit er ook een zender bij en volgens mij is dat de ' K-7XII '. Op internet kost deze zender ongeveer 50 tot 60 euro.

Stel dat ik uitgekeken raak op deze KDS-450SV, is deze zender dan goed te gebruiken met verder gevorderde helicopters?! En wat zijn de eventuele uitbreidingsmogelijkheden voor zo'n helicopter als dit als het over betere onderdelen gaat?

Uiteindelijk wil ik in de toekomst ook graag 3D kunnen vliegen, ik heb gelezen dat deze helicopters deze mogelijkheid ook hebben, dus vandaar dat ik mijn oog is gevallen op deze helicopters.

Ik heb ook gelezen dat deze KDS-450C een 'kopie' is van de TREX-450, wat is hiervan waar, en heeft dat ook gevolgen voor de kwaliteit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee!

Groet,

Heb er een gehad, de c, en was er op zich wel tevreden over....
Maar heb nu ook een echte align, en verschil is wle te merken.. Qua passing en gevoel....
Of het voor het vliegen nog wat uitmaakt, geen idee, kan amper rondvliegen...., laat staan 3d doen...

Hier kan je dat lezenSHENZHEN KDS MODEL
De zender kan wel mee. Nadeel instellen op de computer (geloof ik, althans zijn voorganger wel). Als je verder gaat zou ik een andere nemen. Zelf heb ik een copterx 450 se en een FF7, om maar bij de 450 te blijven
Gr
Gartin

Als je de hobby echt leuk vind kan je beter iets meer geld uitgeven en een align of iets dergelijks kopen net iets betere passingen enz. Maar ja ik kan niet in je portemonnee kijken. Heb zelf ook een kds 450 gehad en dat is toch veel blijven afstellen na iedere vlucht. Bij de wat duurdere helis heb je dat niet snel

Hoi Rogier,

Als ik de Align zou nemen zou ik op een T-REX 450 uitkomen, deze helicopter kost volgens mij rond de 350,- als het niet meer is.

Het nadeel hiervan is dat ik dus spul erbij moet kopen? Nu is het probleem die T-REX, maaar meer de controller die erbij moet. De controllers die ik ben tegengekomen kosten al snel 200 of meer. Zijn er ook goedkopere controllers die ook geschikt zijn voor de T-REX?

Wat bedoel je met controller
Gr
Martin

Zender.

Zender ga je sowiezo nodig hebben als je verder wil komen dan hoveren/licht sportvliegen. dan ga je de functies van een uitgebreide en MAKKELIJK INSTELBARE(iets wat de KDS zenders niet zijn) benutten....

Koop anders eerst een goede zender, zoals een Futaba 7C, of een Spektrum DX6i als t echt goedkoop moet, en ga simmen....;) daar heb je eigenlijk veel meer aan dan een b merk heli en maar ''proberen'' te vliegen...

We weten overigens niet wat voor heli die van je vriend was.. er bestaan tegenwoordig ook 70cm grote coaxen van bijv zwarte markt, en die vliegen toch even heel wat anders als een 450 size CP.

Tja. met een beetje zender doe je jaren, voor een FF7 ben je pak weg 300 kwijt. weet je niet zeker of je wilt doorgaan dan kan je beter een komplete kds of copterx kopen, met zender. Gooi je 50 weg, maar hebt je geld over voor onderdelen
Groeten
Martin

Anko? Nou, ik neem aan dat Futuba zenders over het algemeen van goede kwaliteit zijn? Is de Futuba 6EX dan nog een optie? In combinatie met een TREX 450?

die k7x-II is al een stuk beter dan de eerste versie van de zender hoor, geen rare afkortingen maar gewoon de naam van het beestje als je instelt. Losse ontvangertjes erbij kopen en je kan tot 10 modellen programmeren. Deze heeft ook een groter display dan de eerdere versie. Voor gewoon rondvliegen is tie ok, wil je echter naast normal + idle up ook nog een idle up 2 dan is deze zender niet geschikt!

een 6ex zou afdoende moeten zijn voor een 450, het nadeel is dat je met deze zender snel tegen beperkingen aan zult lopen. zeker als je iets verder gaat. van een 7 kun je veel meer lol hebben.

Ik wil was van plan gewoon 1 helicopter aan te schaffen, en deze indien nodig nog up te graden. Wat zouden de limieten kunnen zijn die ik tegen zou kunnen komen van de 6 serie? En wat is het verschil tussen de Pro Combo, Pro en de sport van de T-REX 450 serie behalve de prijsverschillen.

Anko? Nou, ik neem aan dat Futuba zenders over het algemeen van goede kwaliteit zijn? Is de Futuba 6EX dan nog een optie? In combinatie met een TREX 450?

Ja, Anko. Ofwel www.heliexpert.nl Ik geef zowel vliegles als hulp bij bouwen(kan ook je heli bouwen zodat ie rtf is voor je, incl invliegen en uitleg hoe of wat, kijk anders eens op de site en schroom niet om te mailen)

De 6EX is in mijn ogen niet geschikt voor helis omdat Subtrim niet aanwezig is.. en dat is een MUST om een CP heli goed af te stellen.;)

Verschil tussen de Pro, Combo en Sport,

een Combo is een kit waar alles bij zit om te vliegen op accus, en een ontvanger na, dus Gyro, Servos, Motor en regelaar. alles van goede kwaliteit.
Bij de Sport is de frame layout wat ''ouder'' en heeft een snaar aangedreven staart,
de Pro heeft een as aangedreven staart en een wat nieuwer ontwerp frame.
Beide kits zijn prima om mee te leren vliegen met wat gewichtjes op de flybar. Ikzelf vind de Pro een betere keuze dan de Sport, omdat de pro gewoon wat meer toekomstmogelijkheden heeft en wat makkelijker sleutelt. Krijg je als argument wel dat je met een tikje op de grond de TT stript, maar het valt echt wel mee.. staartbladen flink los in de grips en het kan een heleboel hebben.;) de staartservo die standaard bij de PRO zit is ook wat beter.
Bovendien zijn Aligns echt Tanks... de onderdelen zijn van goede kwaliteit, en vooral van goed materiaal gemaakt.. mijne is al ik weet niet hoevaak tegen de grond aan geramd, en ik ben nooit verder gekomen dan de assen en wat lagers...(terwijl ik bij mn copterx in het begin haast altijd wel een rotorkop of bladegrip/mixerarm omvouwde..);)

Aha, nou dan lijkt het me toch verstandig om een Pro Combo kit te nemen. Als ik hier nog een zender en een ontvanger bij zou nemen, kom ik rond de 650 euro uit heb ik uitgerekend. Aangezien het om twee van deze sets zou gaan, zou ik 1300 euro kwijt zijn. Misschien dat we dit bij een bepaalde winkel kunnen aanbieden, en vervolgens wat korting zouden kunnen krijgen. Hebben jullie toevallig nog een idee, waar we voor een relatief goedkope prijs terecht kunnen om deze twee sets aan te schaffen?

Ik heb ook al in buitelandse webshops bekeken, maar het risico is dat je snel met de douane in aanraking komt, waardoor je uiteindelijk alsnog duurder uit bent. Momenteel ging onze voorkeur uit naar Hobbymaniac, even kijken of zij misschien een leuk prijsje voor ons samen kunnen stellen.

Pak eens een paar sponsoren van modelbouwforum, de reclames aan de bovenkant van je scherm..

Betreft de 6 series van zenders, die hebben vaak ook 6 kanalen.
6 kanalen is precies genoeg om een heli te vliegen, maar ga je ooit aan nitro denken, heb je eigenlijk het liefst een governor erop (een apparaat om je toerental gelijk te houden, zodat de motor zichzelf niet opblaast), en die governor kost ook een kanaal.

Maar waar ergens woon je?
als je je plaatsnaam in je profiel zet, kan iemand in de buurt eens contact opnemen..
vaak zijn een paar gesprekken met een gevorderd persoon vele 100en euro's waard
gewoon omdat je niet crasht, en het vaak ontzettend veel uitzoekwerk scheelt

Hou ook de laders ff in de gaten
je gaat straks naar een veld met dat ding (hoop ik..), en daar sta je met 1 accu...
na 5 minuten weer naar huis (of 8, ligt aan de instelling)
dus je hebt er een paar nodig, en een lader die ze aankan

en je hebt stekkers voor aan de batterij en regelaar nodig, die zitten er vaak nog niet aan

en als je toch gaat praten met de verschillende bedrijven voor prijzen, probeer als het ff kan een andere staartservo los te peuteren.
voor de pro weet ik ff niet wat er bij zit, bij de sport zit er een ds420 bij. En die trekt het op een 450 dus niet niet.
Probeer voor een ds 520 te gaan, of voor een futaba 9257 (maar die is wel een tik duurder, en de vraag is of je het verschil gaat merken)
gaat je ook een hoop staartproblemen schelen

Hmm, dat is vrij handig om te weten. Ik kom uit Dordrecht, en achter mijn huis is een groot grasveld en een dijk waar ik genoeg op kan oefenen en waar er dus ook ruimte is. Maar ik zal het even in mijn profiel zetten! Bedankt!

We hebben al een mail gestuurd, of er nog bij het desbetreffende bedrijf valt te praten over de prijs. Aangezien het voor ons best een grote greep uit onze portemonnee is.

Voor de meesten hoor...

Maar voor de volgende heli heb je de zender dan al, dat scheelt dan weer :mrgreen:

Helicopters is wat dat betreft eigenlijk zo'n beetje 1 van de duurdere zaken op rc gebied
met 1 goede 450 van een normaal merk (geen kloon) kun je toch best 2 a 3 vliegtuigen halen..

[...]
en als je toch gaat praten met de verschillende bedrijven voor prijzen, probeer als het ff kan een andere staartservo los te peuteren.
voor de pro weet ik ff niet wat er bij zit, bij de sport zit er een ds420 bij. En die trekt het op een 450 dus niet niet.
Probeer voor een ds 520 te gaan, of voor een futaba 9257 (maar die is wel een tik duurder, en de vraag is of je het verschil gaat merken)
gaat je ook een hoop staartproblemen schelen
Ik heb geen ervaring met een align ds420 maar die zal zeker voor een beginner toch wel voldoen? Als er wat aan je setup mankeert zal je dat misschien eerder merken omdat de servo niet zoveel reserve heeft als bv een grotere ds520. Het prijsverschil is niet zo groot dus dat kan die ~20,- extra wel waard zijn.
Die futaba 9257 zal wel goed zijn, maar 116,- (nl prijs) voor een tailservo op een 450 is misschien ook wat overdreven ;)

[...]Hebben jullie toevallig nog een idee, waar we voor een relatief goedkope prijs terecht kunnen om deze twee sets aan te schaffen?

Ik heb ook al in buitelandse webshops bekeken, maar het risico is dat je snel met de douane in aanraking komt, waardoor je uiteindelijk alsnog duurder uit bent. Momenteel ging onze voorkeur uit naar Hobbymaniac, even kijken of zij misschien een leuk prijsje voor ons samen kunnen stellen.
Voor een NL winkel is ie over het algemeen al niet zo duur en als je contact opneemt is er misschien ook nog wel wat te regelen.

Back