Aha de knuppel in het hoenderhok en de beer is los :2gunfire:
Max gewicht heeft drie redenen.
1 De max vleugelbelasting van 75 gram /dm² binnen FAI reglement.
2 Vliegbaarheid van het model en dus veiligheid op het parcours.
3 Structureel max belasting op de hoofdligger binnen grenzen houden en daardoor constructie eenvoudig houden.
Het Min gewicht is om de boel structureel in orde te houden zonder gebruik te hoeven maken van ''hoge sterkte'' materialen maar meer nog om de ARF modellen competitief houden.
Een van de grootste redenen dat we sinds een aantal jaar weer flink wat nieuwe racers op de races zien is dat er een aantal ARF's op de markt zijn die met de Irvine 40/39 een competitieve racer maken. Er zijn voldoende klassen die totaal uit de hand zijn gelopen qua technologie en dit ook in de aanwas van nieuwe deelnemers merken.
(E)Q500 is een instapklasse met "limited technology".
Voor de EQ500 kisten denk ik aan een min airframe (excl accu) gewicht om eea structureel in de hand te houden en en min en max totaal gewicht.
Ook hierbij wil ik gaan kijken naar het gewicht van de ARF's als uitgangspunt.
Evt een min accu gewicht om te lichte accu's tegen te gaan en dus levensduur van de accus te verlengen.
Willen jullie de gewichten van jullie Q500's eens posten met vermelding van de gebruikte motor.
Wilen jullie ook de gewichten van de EQ500's zonder accu posten met vermelding van gebruikte motor en het gebruikte accu gewicht.
Verder zou ik graag zien dat er een test uitgevoerd gaat worden met de Gouvenour mode van een ESC samen met een STD prop. Hiermee kunnen we de snelheid precies inregelen op die van de brandstof Q500's
Wie wil deze test gaan uitvoeren ???
Wie wil de komende discussie begeleiden en evt documenteren zodat we op de vergadering tot een wijs besluit kunnen komen.
@ Peter kom maar op met je carb vs venturi voorstel wat mij betrefd op het forum.
@ Hugo, Nogmaals het is niet de bedoeling om jouw nieuwe kist te dwarsbomen maar om een zo stabiel en langlopende klasse te creeren.
Oh ja, Wielen. :snipersmile:
Jullie vliegen nu met de pizza cutter wielen die start en landing moeilijk maken.
Gewone wielen zouden mischien een hoop reparaties op de race dag schelen.
:tank:
Thx Robbert
Max gewicht heeft drie redenen.
1 De max vleugelbelasting van 75 gram /dm² binnen FAI reglement.
2 Vliegbaarheid van het model en dus veiligheid op het parcours.
3 Structureel max belasting op de hoofdligger binnen grenzen houden en daardoor constructie eenvoudig houden.
Het Min gewicht is om de boel structureel in orde te houden zonder gebruik te hoeven maken van ''hoge sterkte'' materialen maar meer nog om de ARF modellen competitief houden.
Een van de grootste redenen dat we sinds een aantal jaar weer flink wat nieuwe racers op de races zien is dat er een aantal ARF's op de markt zijn die met de Irvine 40/39 een competitieve racer maken. Er zijn voldoende klassen die totaal uit de hand zijn gelopen qua technologie en dit ook in de aanwas van nieuwe deelnemers merken.
(E)Q500 is een instapklasse met "limited technology".
Voor de EQ500 kisten denk ik aan een min airframe (excl accu) gewicht om eea structureel in de hand te houden en en min en max totaal gewicht.
Ook hierbij wil ik gaan kijken naar het gewicht van de ARF's als uitgangspunt.
Evt een min accu gewicht om te lichte accu's tegen te gaan en dus levensduur van de accus te verlengen.
Willen jullie de gewichten van jullie Q500's eens posten met vermelding van de gebruikte motor.
Wilen jullie ook de gewichten van de EQ500's zonder accu posten met vermelding van gebruikte motor en het gebruikte accu gewicht.
Verder zou ik graag zien dat er een test uitgevoerd gaat worden met de Gouvenour mode van een ESC samen met een STD prop. Hiermee kunnen we de snelheid precies inregelen op die van de brandstof Q500's
Wie wil deze test gaan uitvoeren ???
Wie wil de komende discussie begeleiden en evt documenteren zodat we op de vergadering tot een wijs besluit kunnen komen.
@ Peter kom maar op met je carb vs venturi voorstel wat mij betrefd op het forum.
@ Hugo, Nogmaals het is niet de bedoeling om jouw nieuwe kist te dwarsbomen maar om een zo stabiel en langlopende klasse te creeren.
Oh ja, Wielen. :snipersmile:
Jullie vliegen nu met de pizza cutter wielen die start en landing moeilijk maken.
Gewone wielen zouden mischien een hoop reparaties op de race dag schelen.
:tank:
Thx Robbert
Laatst bewerkt: