De knuppel in het hoenderhok

Dag Hugo,

Ik geloof dat deze accu's net te weinig capaciteit hebben om de 10 ronden op het grote parcours te vliegen als Paul ze niet voorverwarmt. Ik weet niet hoe goed jij vliegt maar ik kan me voorstellen dat beginners de 10 ronden er niet mee gaat halen. En om te trainen is het denk ik beter om wat extra capaciteit aan boord te hebben.

Mischien kan Paul je daar meer over vertellen en hoeveel watt de std setup gebruikt ???



Robbert
 
Op het grote parcours vloog ik er zo'n 1800-1900 mAh uit uit m'n hoofd dus in theorie zou het voldoende moeten zijn.

Maar ik meen me ook te herinneren dat Derk van der Vecht met zijn Turnigy quicky en dezelfde accu al behoorlijk krap zat op zelfs het korte parcours (niet dat hij slecht vloog ;)) Maar misschien dat hij zelf of iemand anders daar uitsluitsel over kan geven?
 
Volgens mij kon ik op 't korte parcours 2 ronden vliegen met m'n 4300 accu. Maar veel was er dan niet over dus heb 't nooit gedaan.
 
Tjarko's Viper

Met Hyperion, dikke servo in de vleugel en 2 35 grams servo's op V staart.
CC ICE regelaar met BEC en 2S lipo 500 mAh, via diodes dubbele voeding van de ontvanger.
Romp 985 gram
vleugel 560 gram
accu 3200 Lipolice blacline 43C 466 gram
Totaal 2011 gram.
Staat klaar om in te vliegen overigens....

M'n eigenbouw Q500 was lichter, dacht zo'n 1850 gram compleet.

Ik ben wel voorstander van een minimum gewicht (b.v. 1500 gram zonder accu)
Dan krijg je geen uitwas aan heel lichte kisten die snel slijten.

Had na het invliegen al spijt van de 3200 mAh accu. 3700 lijkt me beter. Die gaat langer mee (lagere belasting in C rate en minder ver leeg), kun je sneller laden, en houdt de spanning ook beter vast.
Met 8 vluchten/dag heb je eigenlijk 4 packs nodig. Dan wordt het voor mij toch zippy oid om het financieel acceptabel te houden. Dan zijn zware packs waarschijnlijk echt nodig om het heel te houden. Maar elk jaar wordt de qualiteit stukken beter.

Tjarko
 
Mijn zippy 3000's zijn net binnen gekomen. Stuk kleiner dan m'n oude cellen en volgens specificatie zouden ze goed genoeg moeten zijn. 120A continue waar je er maar 80A of iets minder in de vlucht nodig hebt. Mogelijk voor het grote parcours nog andere accu's maar eerst maar eens testen in hoeveel tijd ze leeg gaan.
Wachten is nu nog op de nieuwe regelaar en vooral op warm weer.
 
Mijn 5 cent voor wat betreft de gewichten:

Grand Chelem nr. 1
1221 gr. romp met .39 Irvine
533 gr. vleugel

Grand Chelem nr. 2
1210 gr. romp met Q40 Irvine (oud type met rode kop)
542 gr. vleugel

Viper
1177 gr. romp met .39 Irvine
574 gr. vleugel

Peet
 
Back
Top