De Lama V4 Xtreme Upgrade

Nee, maakt niets uit. Lipos hebben geen geheugen effect, of andere rare bijwerkingen, behalve dat ze allergisch zijn voor diep ontladen. Voor landurige opslag wordt meestal aangeraden ze niet helemaal vol te hebben. Bij opslag verlies je een bepaald percentage van capaciteit na een langere tijd, en het leuke is dat als je ze maar half vol had, je dan ook alleen een percentage van die capaciteit kwijt raakt. Dus stel, capaciteitsverlies is 10% na een jaar (gewoon zomaar een getal gekozen) en je accu is 1000 mAh. Bij vol geladen wegleggen heb je na een jaar nog 900 mAh bruikbare capaciteit, maar leg je ze half vol weg, dan heb je 950 mAh bruikbare capaciteit over. Let wel, dit geld niet als je ze een paar weken niet gebruikt, laad ze dan gewoon vol, maar als je echt een langere tijd zeker niet gaat vliegen.

Ik zou iets langer wachten dan 5 minuten. Als een lipo echt warm is geworden, duurt het wat langer om hem weer koel te krijgen. En de buitenkant zegt niet alles over de binnentemperatuur.
Thanks

Laatst bewerkt:
Heb ik niet een balancer nodig of zoiets om wat beter (veiliger) op te laden of is dit standaard bakje van Esky waar de accu mee verbonden is tijdens het opladen voldoende?

product.asp

Laatst bewerkt:
ik kan de foto niet openen maar als je het bakje bedoeld da tussen de lipo en de stekker hangt dit is een balancer. met de ledjes op enzo meestal

Je bedoeld waarschijnlijk 450 mAh over bij halfvol wegleggen.

Bert

Nee, ik heb het niet over hoeveel lading er dan nog in de lipo zit, maar over de maximale capaciteit die je lipo nog over heeft. Die neemt af door gebruik, maar ook door de accu een tijd weg te leggen. Je raakt dan een deel van de capaciteit definitief kwijt.

als je een echte goede wilt hebben, raad ik je aan te investeren in eentje waar je alles mee kan opladen, deze zijn tussen de 50 en 100 euro voor een echte goede.

die van esky doet zijn job wel, je moet heus niet zo paranoide doen over een lipo batterij, zolang je deze maar niet achteloos behandeld kan er niet veel misgaan.

als je een echte goede wilt hebben, raad ik je aan te investeren in eentje waar je alles mee kan opladen, deze zijn tussen de 50 en 100 euro voor een echte goede.

die van esky doet zijn job wel, je moet heus niet zo paranoide doen over een lipo batterij, zolang je deze maar niet achteloos behandeld kan er niet veel misgaan.

Ok dat is wat ik wou weten

Bedankt

Hoe moet de verticale trimmer op de zender eigenlijk staan ( die van voor een achteruit regelt) in het midden of helemaal dicht?

Back