De modelbouwbeurs in dortmund

De modelbouwbeurs komt er weer aan.
Van 14 t/m 18 april is het er weer in de messe Westfalenhallen.
Het heet: Intermodellbau 2010.
Elke modelbouwfreak kan hier terecht.

Openingstijden
14.-17.04.2010: 9 tot 18 uur
18/04/2010: 9 tot 17 uur

De link voor de site:
Westfalenhallen Dortmund GmbH - Besucherinfos

grt jasper

ik meende eerst te gaan, maar dan kom ik toch terug met een lege portefuille, dus ja, ik blijf thuis :)

Tja,

je kunt het ook beperkt houden met een bepaald budget.
En niet je hele portomonee meenemen.
IK wil je verder niet perse overhalen om te gaan ofzo.

Denk er nog eens goed overna. Koopjes zijn er niet (ja zooi, geen echte modelbouw), interessante stands ook niet, alleen tig met dezelfde arf zooi. Grote fabrikanten ook erg weinig (oracover wel maar de rest alleen demo / promotie). Prijzen zijn meestal gelijk aan online of duurder!

Een paar jaar geleden was het erg leuk en de moeite waard, de laatste paar jaar is het zonde van de tijd. Ook andere beursen vallen allemaal tegen.

Dus als je niet impulsief bent kost het je niet veel, behalve de rit en intree ;)

Denk er nog eens goed overna. Koopjes zijn er niet (ja zooi, geen echte modelbouw), interessante stands ook niet, alleen tig met dezelfde arf zooi. Grote fabrikanten ook erg weinig (oracover wel maar de rest alleen demo / promotie). Prijzen zijn meestal gelijk aan online of duurder!
;)

voila, dat heb ik vaker en vaker horen vallen... het was blijkbaar anders vroeger...

ik heb geen interesse in schuimrotzooi, en dat ligt daar met hopen.

Ben er vorig jaar voor het eerst geweest en ... het viel vies tegen.
Botenafdeling en treintjes waren leuker dan de vliegtuigenhal. Ik laat dus ook verstek gaan dit jaar. Kijk over een jaar of 5 wel weer eens.
Straks krijg ik nog een MHF (micohelifobie).

Tja Dortmund............

Ik kom er al sinds begin negentiger jaren maar de afgelopen vijf jaar is het hard achteruit gegaan. Inderdaad veel teveel speelgoedrommel en te weinig modelbouw. Belangrijkste oorzaak zijn de tarieven die de standhouders moeten betalen. Via via hoorde ik van een winkelier uit de buurt van Dortmund dat 5 dagen beurs hem 50.000.- euro kost. Dat is dan stand, transport en bemensing samen. Betekent concreet dat dat hij in die vijf dagen beurs 300.000.- euro omzet moet draaien om quitte te spelen. Een hele opgave die ook nog eens ten koste gaat van zijn omzet in de gewone winkel en de verkoop via internet. Vorig jaar was hij er al niet meer bij.

Zo zijn er heel wat kleinere leveranciers van (meestal erg) interessant spul verdwenen. Hollein, Topp-Rippin, FVK, Thommy's en Voster om er maar eens een paar te noemen.
Deze staan echter wel op de beurs in Karlsruhe. Maar ja: dat is dan wel weer een flink stuk verder van huis.

Het is allemaal niet zo erg !!

Je kan daar oralight, carbon, glasvezels allemaal heel goedkoop krijgen hoor!!!!!
En alsnog heb je een gezellig dagje met je vrienden.
Mijn vader en ik ga samen met een vriend van mijn vader.
Dat is gewoon super gezellig en het is toch gewoon leuk om dit allemaal uberhoupt te zien???
Of kwam ik elke keer jankend thuis omdat ze daar geen bouwpakketje hadden.
Als je je nergens op verheugt kom je niet teleurgesteld thuis dat is gewoon zo.

grt jasper

als alex nu eens een standje had, dan ging ik graag eens kijken.... ;)

Jasper,
Je hebt wel gelijk hoor!! Ik ga ook gewoon omdat het een gezellig dagje wordt met de clubgenoten. Meestal zijn we wel met een man of 15. Maar vroeger (ouwe lul van 43) ging je er echt naar toe om voor een heel jaar koopjes te scoren omdat er vaak vele euro's mee te besparen waren. Dat maakte de zaak wat spannender. Tegenwoordig hebben we internet en scoren we de koopjes over de hele wereld.
Max

Nou,

Een ouwe lul zou ik jou niet noemen hoor!!
Mijn vader is 45 en ik 14 dus da's al 2 jaar ouder dan jij.
En inderdaad nu wordt alles moderner enzo dus hebben ze steeds nieuwere dingen.
En het wordt steeds techniser dus tja.

hey allen,

ik ben gisteren naar de beurs in dortmund geweest.
en het was zeker niet verkeerd!
mijn pa en ik zijn thuis gekomen met een helicopter die we samen betaald hebben,
12 diamond servo's 4 d60's 4 d47's en 4 d37 eco's,
we hebben een nieuwe weegschaaltje gehaald, carbon 160 grams,
krimpkousen, 24 uurs epoxy dezelfde als die van loet.
7 tubetjes secondelijm, 5 minuten epoxy, een of andere tube pattex lijm voor plastic en dergelijken schuim.

en een vriend van ons is ook mee geweest en die heeft dezelfde helicopter als ons.
hey gaat om een W909-1 helicopter met gyroscoop.

het was weer een gezellig en leuk dagje, en we hebben ontzettend veel gezien en meegemaakt.

grt jasper

vandaag naar Dortmund geweest.
Het gaat inderdaad flink achteruit.

Veel leveranciers die er vorig jaar nog waren, stonden er nu niet.
Daarvoor in de plaats heli's. groot klein dik dun. Te veel dus.
Deze hipe zal wel weer overgaan, en dan komen hopelijk die leveranciers weer die er horen te staan.

Ik heb wel kunnen scoren wat ik wou hebben.:p
Dus voor mij toch nog geslaagd.

Gerhard

nja, maar met die hype ben ik niets... ik ben er vet mee, dat het er vol helis staat.
zeker als je een leuk houtbouw zwevertje zoekt... want als ze zwevers hebben, is het zeker geen houtbouw meer.

firefox,

jawel er zijn electro zwevers van 1 meter tot.. meter.
en ik durf te wedden dat die vleugels en de staartdelen wel degelijk van balsa zijn.
de romp darin tegen is van dat witte plastic achtige spul.

grt jasper

Back