Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
....
Daarom dat ik minder demo's zal meepikken in de toekomst wat niet makkelijk is alsje in 3 clubs aangesloten bent.
....
ja bedankt hoor jongens dat jullie willen helpen ,
dus wat kan ik anders dan er aan te beginnen en we zien wel hoe het afloopt ,
lukt het niet dan zien we wel , de goesting zit er alvast in , en met zulk drie Masters achter mij kan het niet anders dan lukken .
Jullie horen nog wel van me ?
en Piet ik kom naar de les hoor , draaien , frezen en ja solderen hahahahaha
thx
Hallo Wil,
Oke je hebt gelijk, maar ik denk dat Fabian zelf geen tandwielen gaat frezen.
quote]
Hallo Stefan,
Nou, Stefan, ik denk dat Fabiaan dat ook niet moet willen, om zelf tandwielen te gaan frezen !
Ten eerste :
Is er heel veel te koop op dat gebied en kosten relatief weinig, waardoor het niet interessant is om tandwielen zelf te maken.
Ten tweede :
Als je zelf tandwielen maakt, zijn deze niet gehard en moet je ze laten harden, want ook niet echt goedkoop is !
Ten derde :
Ik weet een goed adres, die in staat om buitensporige maat tandwielen te frezen en de prijs valt best mee !
Hallo Wil,
Naturlijk mag je en moet je het werk van een greedschapmaker niet onderschatten en dat doe ik dan ook niet, laat dat duidelijk zijn !!!
Want een gereedschapmaker heeft te maken met een 1 duizendste nauwkeurigheid !!!
Maar daar is Fabiaan nog lang niet aan toe, maar dat is ook niet echt nodig, denk ik, zeker in het begin niet !!
Als Fabiaan in staat is om op een 1 honderdste nauwkeurig te draaien en te frezen, dan denk ik dat dat voor hem heel goed is.
Ik zeg altijd : "Oefening baart kunst"
Door heel veel te oefenen en beginnen met eenvoudige onderdelen te frezen en te draaien is het draaien en frezen best goed te leren, maar niet in een paar uurtjes !!!
Ik zelf werk op 1 vijfhonderdste nauwkeurigheid, ik vind dit voor de hobby die ik bedrijf, nauwkeurig genoeg !!
Hallo Fabiaan,
Als je een freesbankje gaat kopen, koop dan wel een goede, je betaalt wel iets meer, maar daar heb je heel veel plezier van.
Ik zou geen freesbankje bij Buitelaar (HBM) kopen !!!
Goekoop, maar duurkoop, de meeste machines bij Buitelaar (HBM) is imitatiespul !!
Soms kan je bij Buitelaar wel eens geluk hebben en wat goed hulpgereedschap kopen, maar dan moet je er wel verstand van hebben, ander ga je wel op je be........... !!
Als je wil, kan je later, als je goed bedreven bent in het frezen, je freesbankje nog (laten) ombouwen naar een CNC freesbankje, kosten ongeveer 1800,= Euro
Maar voordat je gaat kopen , je eerst goed oriënteren en neem iemand mee die ervaring en enig verstand heeft van machines. want een miskoop is zo gemaakt !!!
Nou, Fabiaan, we horen het wel wat je gaat aanschaffen, zijn er vragen, stel ze gerust !!!
Ik ben er van overtuigd dat hij heel goed in staat bent om te leren frezen en draaien !!!
Hallo Piet,
Ik bedoelde met dat fabian geen tandwielen gaat maken dat hij dat ook echt niet hoeft te kunnen. Het was geen vraag. Trouwens tandwielen die je koopt zijn meestal ook niet gehard hoor. Als ze gehard waren, had ik ze niet meer hoeven laten harden.
Tja wat die Buitelaar betreft, heb je wel een beetje gelijk. Ik heb n.l. een draaibank die er precies het zelfde uitziet, en die heb ik eerst helemaal uit elkaar gehaald om alle rare spelingen te verhelpen. Het beste is zover ik weet Wabeco, echter dit merk is niet voordelig in prijs. Dit verkopen ze o.a. bij VDH in Utrecht. Van optimum hoor je ook wel positieve berichten.
Piet, Nu snap je nog niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde n.l. aan het begin al dat tandwielen maken niet interessant is qua prijs enzo, en dus Fabian die dan ook niet hoeft te kunnen maken.
Zo geweldig is huvema ook weer niet hoor, is n.l. ook een china fabrikaat. Ze zullen misschien alleen de wat beter geproduceerde machines uit de serie plukken waaruit ook optimum komt. Huvema is bijna hetzelfde dan optimum, alleen de kleur en wat kleine dingetjes zijn anders.