I.v.m de lengte van as van de paddle :
Martin zegt dat bij een langere as (grotere diameter) van de paddles de reactietijd korter zal zijn.
Willem spreekt dit tegen.
Als ex-leraar fysica en natuurwetenschappen kan ik mss even mijn zegje doen hierover

Martin heeft theoretisch gelijk. De omloopsnelheid is groter bij een grotere diameter en zal bijgevolg ook meer effectief zijn naar directe reactie.
Maar in de praktijk zal Willem gelijk hebben.
Vermits de paddles zich op grotere afstand van de as bevinden (dus ook op verdere afstand van het scharnierpunt met het servootje) zal deze servo meer kracht moeten ontwikkelen. Dit is het hefboomprincipe. Eigenlijk worden de paddles dus zwaarder voor de servo-motor. Hierdoor zal de reactie kleiner zijn.
Indien het scharnierpunt evenredig zou opschuiven met de paddle-afstand, zou Martin gelijk hebben.
Maar eigenlijk toch ook weer niet omdat inderdaad bij een grotere omloopsnelheid sprake is van grotere inertie (behoud van draaiend moment) Maar deze invloed is naar mijn inziens minder invloedrijk gezien we de diameter met hooguit een paar cm zouden vergroten.
Er zijn nog tal van andere krachten die meespelen maar dit zou te ver leiden, denk ik
groetjes.