De nieuwe honey Bee FP

Heb vandaag de nieuwe Honey Bee getest, en het was een zeer korte test kan ik vermelden!

Na thuis alles getest te hebben, ben ik naar buiten gegaan.
Gas rustig opbouwen, opstijgen, proberen te hooveren, en daarna gelijk een crash in de struiken:n00b:

Ik heb al aardig wat ervaring met coax heli's en weet dat het gas gelijk naar nul moet bij een crash.
Echter, ik merkte dat ik het gas niet helemaal tot nul heb gezet, en de helicopter maakte nog geen 3 seconden een licht piepend geluid omdat de wieken nog vastzaten in de bosjes:hammer:

Daarna kwam er rook uit de 4 in 1 en klaar. De hoofdrotor wil niet meer draaien en dat was dan mijn eerste ervaring met een fp heli:nooo:

Ik heb gelezen op forums over Esky 4 in 1 controllers, en heb het idee dat ze niet overweg kunnen met de extra power van de 11.1volt lipo's die bij de nieuwe fp zitten.
Bij de volgende 4 in 1 probeer ik toch maar eens een 7.5a zekering om herhaling te voorkomen:|

Hallo,
Weet iemand een winkel waar hij vroeger dan 25 september (hobbytrade)aan gaat komen?

Probeer Rc711 of Miracle mart eens. Heb mijn heli bij de laatste besteld, en was binnen 5 dagen binnen:-D

Nu maar eens zien hoe de garantie is.... --> zie voorgaand verhaal ....

Mijn Honey Bee vliegt ondertussen weer! Wel inclusief de 7.5amp fuse mod, om rookwolken te voorkomen:D

Had binnen 1 week de nieuwe 4 in 1 en motor vanuit Hongkong binnen, inclusief excuses dat het produkt niet naar behoren functioneerde:lol:
Moest de oude spulletjes wel terug sturen, maar pas nadat ik het nieuwe spul binnen had. Kosten: €2.85 voor een bubble envelop naar Hongkong.

Ben erg benieuwd naar de vliegervaring van piloten die al een jaar met
HB FP versie 1 lipo vliegen
Ik vlieg meestal met de King V3 maar heb zoveel schik met de HB FP 1
Altijd ontspannen vliegen en dat is geweldig leuk
Ben ook met het e-book van martin begonnen
Ik ga zeker de nieuwe HB FP V2 kopen al is het maar
om af en toe zonder zweethanden te vliegen:p

@ Martin. Heb je er al mee gevlogen?

bram

@Bram
Helaas: Nee. Ik heb hem een weekje in huis gehad om mij EBook aan te passen, maar vliegen mocht ik er niet mee. Was het eerste examplaar in Nederland. Maar eerdaags ......
Groeten
Martin

Dat de heli te koop staat zegt mij nog niets over de vliegeigenschappen die ik wilde delen ;)
Ik ga er van de week één halen en dan kijk ik zelf hoe die vliegt:p

gewone honey bee is Fp 4 channel (fixed pitch)
en de king is een full 6 channel cp(collective pitch)
dus eigelijk zou de gewone honey bee makkelijker te besturen zijn als de king,
zie de fp maar als een instap honey bee,
als dit de info was die je zocht

m.v.g Jaapjan

Laatst bewerkt:
nieuwe Honey Bee FP V2

Heb gisteravond de nieuwe HB FP V2 gehaald
OOOOHHH wat vliegt dat geweldig mooi
Strak, minder trilling, Gain bijgesteld, Canopy paar milimeter aan de onderkant ingekort, dan past die beter om de rubbers.
Bladspoor afgesteld, Trotle ribbels uit zender veranderd naar glad gasgeven en Whoo
Buiten met wind .Hij kan het hebben
Als ieand wil wil weten hoe die vliegt kunnen ze me mailen
Bram

gewone honey bee is Fp 4 channel (fixed pitch)
en de king is een full 6 channel cp(collective pitch)
dus eigelijk zou de gewone honey bee makkelijker te besturen zijn als de king,
zie de fp maar als een instap honey bee,
als dit de info was die je zocht

m.v.g Jaapjan

En de Honey Bee CP3?? Die is vergelijkbaar met de King?

Afgelopen dinsdag opgehaald bij hobbymaniac, goed geregeld trouwens.
Na alle filmpjes bekeken te hebben de juiste afstellingen gedaan. Mijn eerste proefvlucht werdt een groot fiasco, de heli trok veel naar links. ik kwam erachter dat als ik tegen stuurde het veel beter ging dus de bediening stond verkeerd ingesteld op de zender. deze omgezet tijdens het vliegen echter de verkeerde knop omgezet en toen stond het gas helemaal open gevolg?? MAYDAY MAYDAY crashed and burn. Op het oog veel schade maar achteraf viel het erg mee, deze kan echt tegen een stootje hoor. Het koste me maar € 9,- direct wat extra onderdelen besteld. Ik hoop dat ik dinsdag weer kan vliegen.

Afgelopen zaterdag HBFPV2 toegekregen van hobbymaniac.

Eerst wat met simulator geoefend. Dan naar buiten getrokken.

Real life is toch wat moeilijker als simulator hoor. Maar na 4 lipo's leeg gevlogen te hebben, begon het al aardig te lukken. Natuurlijk al eens hard tegen de grond gegaan (zelfs in boom gehangen). Schade tot nog toe miniem. Hooveren lukt al redelijk. Zelfs een bescheiden verplaatsing ook.

De grootste 'angst' die je moet overwinnen, is genoeg hoogte durven te maken, want dan gaat het heel makkelijker dan als dat je over de grond blijft slepen en kruipen.

Wel wat de proportion moeten bijstellen. Het is dan ook veel makkelijker om verder te vliegen als je heli enigszins 'recht' omhoog gaat en stabiel blijft.

Hoe staan de schakelaars van jouw zender?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook maar een FP :)

Hai,

Ik heb zaterdag na enig wikken en wegen ook een HoneyBee FP v2 gehaald bij Hobbymaniac. Is ideaal voor mij, hij woont op een minuutje of tien rijden afstand en nog eens 5% korting bij afhalen. Aardige gast, goede service, dus ik ben tevreden.
Dat van die service weet ik sinds vandaag: ik was het schroefje kwijt geraakt van de bevestigingsring van de staartrotor. Da's een nieuw onderdeel in de V2 en zat natuurlijk niet in het zakje extra schroefjes dat ik ook meegenomen had. Om de wet van Murphy te bevestigen: Ik heb zo'n beetje een hele heli aan reserve onderdelen meegenomen, maar dit ene schroefje had ik uiteraard niet en dat hield me na vijf minuten aan de grond voor de rest van het weekend :mad:.
Enfin, vanmiddag heb ik kosteloos een nieuw schroefje gehaald/gekregen dus ik kon verder.
Da's trouwens wel een tip als je begint: check alle schroeven/moeren voor je'm de lucht in stuurt en speciaal deze. Het is waarschijnlijk raadzaam om even een accu ( of twee) leeg te draaien op de grond om te kijken of alles houd.
Ik heb er nu een beetje blauwe locktite tussen zitten, dus zal er nu wel van verschoond blijven (hoop ik :D).

Ik heb nu een paar maanden met een Lama gevlogen en was eigenlijk van plan om het "FP stadium" over te slaan. Ik heb al een T-Rex 250 staan maar heb sinds ik er met Phoenix mee kan "simvliegen" heilig ontzag voor het ding. Ik heb er virtueel al heel wat stuk gevlogen.

Dan is dit toch een veel logischer stap: gaat lang zo hard niet, kost je de kop niet als het crashed en is dus vanaf het eerste moment weer net zo leuk als een Lama. Je hebt wel veel meer een "real deal" gevoel dan bij een Lama. Dat ik me nog even niet druk hoef te maken om de pitch deert me totaal niet, ik heb mijn handen wel weer even vol! :D

Hoi,
Arthur.

Laatst bewerkt:
Back