De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    De ultieme test is natuurlijk in de race....
     
  2. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ik volg dit hele verhaal nu al een tijdje over deze motoren.
    Als serpent nou eens eerlijk is, dat hun top rijders met door ontwikkelende motoren rijden en niet steeds met het verhaal komt, nee wij rijden met standaard productie motoren die voor een ieder te koop zijn. (de koelkop en en de buitenkant van het carter deel zijn standaard).
    Het lijkt me logisch dat je als fabriek test en test en dit ook op wedstrijden test maar verschuil je niet.
    Ik weet zeker dat de rijders van serpent zowel 1/8 en 1/10 niet met de standaard productie motoren rijden.
    Maar dit geldt voor elke fabrieks motor die in de top rijdt als je kijkt naar de laatste EK in Bambergen , de heren tuners waren zelf aanwezig om hun motoren uit te delen ook hier is geen één productie motor
    te bekennen geweest in de top.
    Kortom een lang verhaal als je gelijkheid wil zal je naar 1 type motor een onafhankelijke tuner die alle motoren in beheer heeft en ze onderhoudt en deze elke wedstrijd weer uitdeelt.
    Maar dit is de sport en toevallig hebben wij in nederland een fabrikant die het NK gebruikt om te testen om internationaal beter te kunnen presteren, ik zou zelfde doen als fabrikant maar kom niet met het verhaal naar buiten wij rijden met standaard productie materiaal als een ieder ander die met serpent rijdt.
     
  3. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    duh jaaa, dan zijn er 4 weggegeven door serpent met de Serpent Serie's :wink:
    dus Jeroen en ik zijn al zeker van een "gesponsorde" Mega motor :lol:

    om op jou weddenschap terug te komen: ik denk dat er volgend jaar meer Mega's op club niveau rijden, voor het NK zijn ze nog te onbetrouwbaar IMO
     
  4. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Hoeveel rijders zijn er eigenlijk bij die Serpent series???
     
  5. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    2 in de NK klasse (jeroen janken en ik)
    en 8 in de Nomac Cup
     
  6. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Ik wist niet dat de serpent series afgeleid is van de stand van het NK klassement....
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    John, de Serpent Series gebruikt idd bestaande landelijke klasseringen.

    Hier was nog wat over te doen toen het bekend werd, inmiddels staat ook in het NOMAC regelement dat het verboden is om de NOMAC klassering te gebruiken voor welke andere serie dan ook......

    De Serpent series geldt overigens alleen voor NIET gesponsorde Serpent rijders........
    (ik doe dan ook niet mee, hoewel ik dit erg oneerlijk vind... :wink:)
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik had daar ooit een topic over gestart. Het is erg goedkoop om een nationale competitie te misbruiken voor hun eigen competitie maar zoals ik al zei is dat een andere topic.
    Wel lache dat op MyTsn veel geschreven is over de Serpent Series maar nog niets over de Nederlandse ;)

    Om terug te komen op de motoren, ik weet het niet hoe het volgend jaar gaat verlopen. Novarossi is heel druk bezig met hun 21-3 en 21-7 modellen en kunnen we spoedig (na de WK ?) de technologie bij de consument verwachten. Als Sirio de WK nu ook overtreffend wint zie ik ook meer Sirio´s verschijnen welke op het moment tov. de Nova modellen redelijk gunstig geprijsd zijn.
     
  9. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Dus met andere woorden jij word ook gesponsord?
     
  10. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    dat is inderdaad wel een beetje zielig.. maar ja..

    Wat betreft de NovaRossi motoren. mischien dat de motoren voor de WK al op de markt zijn. Want er was al sprake van. Maar het lijkt mij een verstandige zet als ze na de WK komen. Dan hebben ze nog een week om allerlei dingen te testen.

    Wat ik wel weet is dat de Plus 7 en de Plus 3 motoren een revolutie zijn op het gebied van motoren. Ik heb nog nooit een motor af moeten stellen op een temperatuur van 130 graden Celcius!!! en op de EK bleven ze zelfs nog lopen op een temperatuur van 160 graden!!!!! wel was de plug toen stuk, maar waar hebben we het dan nog over? En de prijs zal ongeveer liggen als de huidige 421 en 321 motoren van NovaRossi
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ja, nou, ondersteund wil ik het meer noemen, door Serpent/RC-Pitstop.......
    Het is nu niet dat ik het gratis krijg.......


    Ja, als het draadje van je plug door je motor gaat is hij ook stuk, dus da's niet echt leuk en dat dan voor een motor van 550+ Euro......
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat probleem hebben we ook met de motoren in ontwikkeling, 170 graden bedrijfstemperatuur en amper een plug die heel bleef
     
  13. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Das waar, daarom zijn ze ook met andere pluggen bezig.. 8)
    en die 160 graden was omdat hij iets te arm stond.

    Maar over het algemeen moet een motor tussen de 100 en 110 graden staan. Als ik mijn Plus 3 zo afstelde dan was ie aan het "4-takten"
     
  14. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Maar die motoren liepen ook niet zo hard als een plus 3 bij 130 graden neem ik aan?
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wel leuk, gaan al onze tips richting de beginnende rijders over het afstellen en de temperatuur.......
    Nee, niet te heet laten worden hoor.... :D

    Goed, afstellen op het gehoor is nog altijd het beste lijkt me, wordt de motor dan te heet dan zal die het wel graag willen......
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Blijft nog steeds de vraag voor een hoop...
    hoelang gaan ze mee?......

    maar goed, die vraag geldt inmiddels voor alle motoren...........

    Ik hoorde van een Picco rijder dat hij inmiddels al 4 motoren versleten heeft dit jaar......
    Hmm, niet leuk.....
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Nog niet......
    Wel is het zo dat bij behoud van materiaal maar dmv. een andere afwerking de temperatuur terug gebracht is naar 120 graden met een halve koelkop :!:
    Maar nu ze bezig zijn met de pluggen is dat ook een goed vooruitzicht.
    Overigens heeft Enya een plug (nr6) die kouder is dan een Nova-8 :D
     
  18. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    110 graden is niet heet hoor. dat is gewoon goed. Op het gehoor is idd beter MITS je de ervaring hebt dan. Op temperatuur blijft moeilijk omdat je al een hele dure ge-eikte meter moet hebben om de exacte temp te kunnen meten...
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    110 niet John, dat is goed, maar een 21-3 en de sterkere 21-7 als die wel naar de 130+ mogen, dan gaan eerder geschreven tips niet meer op.......

    op het gehoor doe ik het ook altijd, jij ook, maar dat is zo moeilijk omschrijven.......
    Prrrttt, of Ieieieieee... ofzo, valt niet mee... :D

    trouwens, je motor klonk behoorlijk "rot" na die finale toen je hem "leeg" stond te draaien........
     
  20. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Hoelang ze meej gaan? Dat ligt aan hoe ze zijn ingelopen? op de baan of op de prop? en hoe je ermee omgaat.

    Ik kreeg in bamberg een gebruikte plus 3 van Novarossi. en daar heb ik 3 volle dagen mee gereden. (1 uur per dag) Na de wedstrijd voelde deze nog goed aan. Ik moest hem zelf tussen de heats door laten lopen van Rossi. omdat de motor nog veel klemde..

    Een Picco rijder al 4 motoren versleten? Dan mogen ze wel goedkoper zijn maar als je dan bijna 3x zoveel motoren nodig hebt schiet het ook niet op..

    en BTW Picco = Mega.. trek daar je eigen conclusie maar uit.

    ik zweer echt bij een door NovaRossi geproduceerde motor. Maar ja dat is persoonlijk.
     

Deel Deze Pagina