De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. borrie

    borrie

    Lid geworden:
    27 okt 2003
    Berichten:
    55
    Roelof is the King of Drift !!!

    ziet er heftig uit zo in de regen gummen, zouden ze bij Serpent ook hun nieuwe motoren in de regen uitgetest hebben, zo niet dan wil Roelof waarschijnlijk wel een testsessie doen. Het is trouwens nu ideaal weer voor een Wet Shake Down hahahahaha :wink:

    Keep the Drift alive !!!

    Gr.

    B.
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    [quote="WVK Performance
    3 motoren is cker voldoende voor de nomac-cup, het beste is om 1
    motor echt voor de race's te bewaren(de beste uiteraard), en een andere voor club-races, trainingen etc. en de laatste als een mogelijke regenmotor (deze dient dan wel oud en bijna versleten te zijn)
    als je veel rijd, denk aan nk's en clubraces en daarnaast nog veel traint, dan zal je halverwege het seizoen een nieuw zuigersetje nodig hebben. (vooral bij een NovaMega, daar slijt de bus krankzinnig hard!)[/quote]

    Tja, wij (eerder mijn zoon) hebben afgelopen jaar het met drie motoren gedaan, een NM EVO4, een R&B-C4 voor trainingen en een R&B-C5 (heftig bewerkt) voor de races. Gedurende de eerste maanden was de drijfstang van de NM al snel op, begon gloeiers te vreten. Met de C4 hebben we heel veel gereden, geen problemen daar. De C5 was op aan het eind van het jaar. De motoren staan nu weer klaar voor het volgende seizoen, de Evo-4 is verkocht ....

    Trouwens, ik had nog wat gepost na de opmerking van Pieter Bervoets over iemand "an publiek" te schande te zetten ... dat noem ik sick. Helaas zat het draadje op slot ....
     
  3. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    hey pieter,
    race je in 2005 weer mee in het nederlands kampioenschap? (nomac-cup)
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Pieter niet, zijn zoon wel.....
    Pieter gaat foto's schieten, zijn nieuwe hobby.
     
  5. the antidoctor

    the antidoctor

    Lid geworden:
    8 okt 2004
    Berichten:
    38
    Wel vreemd dat het woord kostenbesparing hier in een adem genoemd wordt met het hebben van 4 motoren ,ik vind het echt zwaar overdreven om 4 motoren nodig te hebben voor een seizoen nomac cup (hoewel dit natuurlijk erg stoer klinkt)ik ben nog steeds van mening dat leren rijden meer doet dan het hebben van kanonnen van motoren (en ja ,ik spreek uit ervaring)Het is juist deze hele discussie die mij doen heeft besluiten te stoppen met 1/8 racen .Ik lach me nog steeds het apezuur als ik terugdenk aan mijn eerste seizoen F3 toen mensen mij vroegen wat ik in godsnaam in die klasse kwam doen met mijn 2 standaard REX motoren (en mij dus ook recht in mijn gezicht uitlachten ).Maar gelukkig waren de rollen omgedraaid aan het einde van de eerste wedstrijdt toen ik het hele veld op een rondje (of meerdere)had gereden ! :roll:
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Met standaard motoren red je het prima in de lagere klasses maar ik moet ook toegeven dat het afgelopen seizoen in de NOMAC-cup zeer strak en sterk gereden is maar ook de standaard motoren veel sneller geworden zijn dan jouw standaard REX van toen met als gevolg ook een snellere schade.......
    Probleem is dat wanneer je je auto niet in orde hebt en je zelf nog niet strak kunt sturen een snellere motor daar zeker niet aan mee helpt maar veel mensen (met vooral geld te veel) toch voor de snelste motoren gaan.
    Ik heb 4 van de 6 wedstrijden met een "oude" R&B gereden en ben ook hoog geëindigd. Nu ik voor de volle 100% gesponserd wordt staat er al een verse JP en een Nova2000 klaar en heb nog wat meer spulletjes tot mijn beschikking

    4 motoren is inderdaad overdreven maar als je zeker wilt zijn moet je er minimaal 2 hebben.
     
  7. the antidoctor

    the antidoctor

    Lid geworden:
    8 okt 2004
    Berichten:
    38
    Tuurlijk 2 motoren moet je hebben (had ik toen ook )maar als ik lees dat iemand vraagd of 3motoren wel genoeg zijn voor een seizoen moet ik van binnen toch wel even lachen .Als je 2 motoren hebt en je behandelt ze fatsoenlijk moet het wel heel gek gaan als je het einde van het seizoen niet haald (met redelijke resultaten )
     
  8. Bummer

    Bummer Guest

    Het ging mij om de informatie. Ik wilde wel eens weten wat de meeste rijders gebruiken, voor een seizoen Nomaccup, aan motoren. Veel rijders die reeds in bezit zijn van een motor zullen denk ik gaan twijfelen als ze een nieuwe set nodig hebben, als je ziet dat ze ipv die set een nieuwe Mega kunnen kopen voor bijna dezelfde prijs. Moet wel zo zijn dat dan z'on Mega aardig mee kan komen natuurlijk.
     
  9. the antidoctor

    the antidoctor

    Lid geworden:
    8 okt 2004
    Berichten:
    38
    Het was niet mijn bedoeling om je uit te lachen hoor.
     
  10. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hey ... ik ben slecht in namen :lol:

    Nee zelf rijden doe ik niet meer, tenminste niet op NK niveau. Joey heeft meer tallent dan mijn persoon dus ondersteun ik hem het komende jaar. We hebben ondertussen de Veteqs verkocht en een 950R aangeschaft met aardig wat spulletjes. In Heemstede deed hij het leuk, jammer dat een malloot zijn wagen in de opwarmronde aan gort reed in de halve finale, in de kwalies kwam hij leuk mee (gem. 6e plek).

    Volgend jaar een betere auto en nieuwe kansen!

    Ow ja en buiten Joey helpen natuurlijk de foto's, zie de Nomac site "Heemstede", die foto's heb ik gemaakt.
     
  11. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
  12. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    ik heb 4 novamega's omdat ik er 2 zeer goede overhield van 2003, die andere 2 waren idd spetternieuw, later kwam ik een idm tegen die ik niet kon laten stoffen ipv racen. bleek later een zeer goede keus!
    ik heb 1 van de 4 NM geen eens gebruikt dit jaar! die is alleen ingelopen en verder heeft ie niet meer gedraaid, die gaat gewoon weer mee naar 2005.
    op dit moment staan er nog maar 3 motoren op tafel, ik heb die 2 andere stuk gedraaid, niet mijn schuld overigens. (dunne zuigers, net als roelof)

    dit soort schade kan altijd voorkomen, hoe goed je ze ook behandelt!
     
  13. JEMY

    JEMY Guest

    Hoi,ik weet het niet.Ik heb ze bij www.the-border.nl gezien voor 290 euro.ik vind ze heel erg aantrekelijk voor deze prijs.(en ze zien er erg goed uit ook)
    ik heb hier zo een beetje door heen gelezen.En ik geloof ook niet dat serpent met een slechtere moter gaat uit brengen.
    Maar voor deze prijs is het voor iedereen betaalbaar.
    En ik denk dat ik er zeker een gaat bestellen.

    Gr jemy
     
  14. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    hallo allemaal

    ik lees hier tekens dat die motoren zo goedkoop bij the-border te koop zijn... volgens mij weten jullie niet dat die MEGA motoren hier gewoon goedkoper leverbaar zijn...www.storm-discount.com
    MegaPrijzen
    staat ook al weken in de prijslijst

    groetjes impact
     
  15. JEMY

    JEMY Guest

    Dat is niet waar,dat bij www.storm-discount.com het goedkoper is.
    Volgens mij zijn de prijzen het zelfde.
     
  16. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Toch bij Storm-discount.com 4 euro goedkoper 8)
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ach... de prijs voor de motor ligt overal rond de 300 euro, een paar euro meer of minder is niet echt bepalend waar je hem koopt (lijkt mij dan).

    Ik denk voor de beginnende rijder geen verkeerde keus, ik weet zeker dat de gemiddelde wedstrijdrijder even de werkelijke prestaties van een winkelmodel afwacht.

    Rick Vrielinck kan mooie verhalen vertellen dat hij nu al sneller rijdt met de 950R/Mega combo dan voorheen met zijn Mugen/JP combo maar ik ben er 100% zeker van dat Rick niet met een standaard winkelversie motor rijdt. De motor waar hij wel mee rijdt zal niet voor ons beschikbaar zijn of in een later stadium met de dure KHM logo erop........

    By the way, meer info:
    http://www.mytsn.com/products/imggal.asp?prid=3872
    (pics zijn aanklikbaar)

    Kijkend naar de maatgeving en de poorten in de cylinderbus heb ik het idee dat ze hun EVO5 bij Picco hebben neergelegd met de opdracht om dat na te bouwen.
     
  18. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    4 euro is toch een half liter benzine is toch bijna een volle wedstrijd dag toch of heb ik het nu mis?

    groetjes impact
     
  19. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Zooooo, waar haal jij je brandstof? Goedkoop man :wink:
    En heb jij één poorter of zo, want als ik ga rijden dan is 3 liter per dag soms krap aan hoor. 8O
     
  20. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nah twordt toch weer een leuk draadje ... waar er ook weer lustig sluikreclame wordt gemaakt, de mods moeten daar eens regels voor opstellen.

    Goed, even on-topic. Ik lees veel over prijzen hier, maar gaat het wel om? Als je gewoon voor de fun rijd dan kan ik dat begrijpen, als je NK of Nomac rijd dan wordt het toch even iets anders.
    Op wat hoger nivea probeer je zo veel mogelijk uit een motor te trekken, er komen dus veel krachten om de hoek kijken en daarnaast aardig wat slijtage. Een motor moet dus vooral, naast snel zijn, sterk zijn en als het even mee zit, te tunen zijn!

    De nieuwe Mega motoren van Serpent mogen wel leker goedkoop zijn, maar zijn ze wel sterk genoeg? Ik wacht in ieder geval met de aankoop van zo'n blokje totdat er genoeg gegevens over zijn. Let wel op dat als Rick V even wint met zo'n motor het niet betekend dat het de beste motor is! Zijn motoren kan je nl niet zo maar even in de winkel kopen!
     

Deel Deze Pagina