De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Schoentjes lichter maken, werkt niet in een serpent koppeling. Ik rijd weleens met het schuifsysteem van Serpent met een Vliegwiel van serpent. Dan snij je gewoon een koppelingsschoen in 3en. En laat je de Schoentjes naar buiten draaien op het pennetje van het vliegwiel.

    Dit maakt de koppeling heel netjes met ingrijpen, en resulteerd in een minder brandstof verbruik bij mij dan ;)
     
  2. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nog ff terugkomend op de inloopbank.
    Hoe start je je motor eigenlijk......
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Met een vliegtuigstartmotor op de neuskegel of anders met een boormachine als je een goede rubberen dop hebt..
     
  4. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Geen endplay en 0.86 en .... de setup van RickV! Das dus spelen met je schoentjes etc etc ... werkt heel goed. Uitleg is moeilijk.
     
  5. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Nismo, Rick heeft ook soms koppelingen die niet werken. Heb ik vorig jaar ook meegemaakt op de MRX3. Dus kijk ook weer niet te veel naar zijn koppeling!

    Greetz
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Deze werkte wel zoals je hebt kunnen zien.

    Roelof ... we wachten in stilte :lol:
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Roelof heeft dit weekend, misschien een beetje noodgedwongen, met de Mega motor moeten rijden, resultaat, de eerste keer dit jaar dat hij de finale haalde........

    Oke, er waren wat rijders die normaliter finale waardig zijn door uitval uitgeschakeld, maar toch......
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nah dat had je Roelof moeten laten schrijven ...!!
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik vind deze foto wel tekenend: De RC-Specialist (dat is toch bijna Mr. Serpent), als teammaat van Roelof:

    [​IMG]
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Mkay..... laat ik het even vertellen.....

    Het begon de Donderdag voor de Benelux waar ik voor het eerst met deze motor mocht rijden. Onderuit redelijk, totaal geen midden en een goede top. Die motor is aan de kant gezet omdat het niet deed wat het moest doen.

    Danny Leewis adviseerde al om standaard een kopring bij te leggen wat al gedaan was. Maar OK, op Groningen werd het krap en bleef alleen deze over en dus maar weer erop en maar het beste er van maken.
    Op Groningen werd het verhaal alleen maar erger vanwege de vele korte stukjes en krappe bochten tov. Rucphen. Een andere veer in de koppeling deed iets meer maar nog niet alles.

    Op de Zondag ben ik gaan experimenteren met de koppeling en ben uiteindelijk op 1mm ruimte tussen schoen en klok gekomen waarbij de motor onderuit van niets naar iets is gegaan.

    Uiteindelijk een 18e tijd neergezet (kan je niet echt een prestatie noemen) en daarmee een 7e startplek in de halve. In de halve geheel foutloos gereden en 3e geworden en mogelijk zicht op een finaleplek maar in de andere halve finale zaten nogal wat snelle jongens zoals Leewis en Ben-Jamini maar die vielen uit (Leewis een kapotte motor had ik begrepen). Dus een 9e startplek in de finale welke al voor WVKperformance slecht begon door een kapot kristal maar snel de baan op kwam maar ook voor Jack Ermen en 1 van de Schoutens was het snel over. Later nog geloof ik v. Marion die problemen kreeg en haalde ik daardoor de 6e plek.

    Je kunt zeggen dat het goede prestaties zijn maar uiteindelijk eerder door redelijk foutloos te rijden en veel geluk door uitval van andere (snellere) rijders en het heel blijven van de motor welke volgens de statistieken bij het NK met een krappe afstelling geen lang leven kent.

    Nee, het lag niet aan de motor zoals jullie graag willen beweren :roll:

    En dan het oordeel over de motor.

    1) Als een teamrijder zegt dat er standaard een kopring bij moet mogen ze dat al vanuit de fabriek doen of anders duidelijk aangeven op hun site.

    2) De motor heeft onderuit totaal geen vermogen je moet met de koppeling totaal andere dingen doen dan met een Novarossi motor om dat goed te krijgen, ook hier vind ik dat dat beter door de fabrikant ge-uit moet worden

    3) Door het late aangrijpmoment van de koppeling is een stukje dosering weg welke je met een Novarossi wel hebt, je moet hierdoor ook anders gaan rijden.

    4) met een 2006 uitlaat en medium bocht zat de snelheid op het rechte stuk er goed in. Mede door laat te remmen kon ik toch hier op somige rijders inlopen.

    Ik zit nu op 2 liter verbruik en moet dan maar op advies de drijfstang vervangen.....
    Overigens is de motor terug naar de sponsor die hem gaat bekijken op oa. slijtage en het mogelijk loslopen van de big-end pen.
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Tja, zijn vaste hulp was volgens mij al vertrokken!......
    Beetje triest, je laat je maat niet in de steek, maar goed ik weet de beweegredenen niet helemaal......

    Maar Alfred, die is de beroerdste niet.
    Hij heeft even rap een lager verwisseld in mijn Mega motor en na een autorit heen en terug naar Hoofddorp, kwam hij dan met 2 motoren aan om 23:30 bij ons (ik was te gast bij Nismo thuis).

    Eenmaal terug in zijn eigen woonplaats, na even vast gezeten te hebben in Assen, en na het nuttigen van een broodje shoarma, ging hij om 03:00 uur slapen, om weer om 06:00 uur op te staan en naar de baan te komen......
    Hij zag er dan ook afgepeigerd uit.........

    Dus doe een beetje rustig met hem de komende dagen... :wink:
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik gaf al aan Roelof, dat het kwam door uitvallers......

    en nee ik verwacht niet van je dat je de Mega nu gaat zitten ophemelen.... :wink:

    Inderdaad, je moet meer doen met de koppeling dan dat je gewend bent, maar ook met een Novarossi is het slim om de koppeling goed te hebben...

    De drijfstang vervangen hoeft waarschijnlijk nog niet, maar bekijk hem goed......
     
  13. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    je koppeling klonk voor het eerst goed sinds dat ik je heb zien rijden roelof. Dus gaat de goede kant op....
     
  14. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Je zou ook eens kunnen testen met verschillende bochten en uitlaten, het geluid uit de wagen van RickV was toch echt even anders (en kom nou niet met de opmerking "ander spul")
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Kijk maar eens hoe die van mij klonk nadat er iemand mijn uitlaat had geraakt......
     
  16. Bert Trumpie

    Bert Trumpie Guest

    Ik begreep dat de EFRA 2018 en de 2033 uitlaten het beste resultaat geven. De uitlaat samen met een medium conische bocht.
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Bert, mijn 2018 heeft iets andere specificaties nu dan toen ik hem net had... :wink:

    Dus er komt een bestellinkje aan voor de 2033......
     
  18. Bert Trumpie

    Bert Trumpie Guest

    Hahahaha !

    Schuivertje gemaakt ?

    Ik zal alvast een exemplaar apart leggen (ze gaan nogal hard).
    Bestelnummer voor de complete set (dus met bocht) is 203045, alleen de uitlaat is 203046.
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Mag ik ?????????? :roll: :lol:

    Ik had dus een 2006 pijp erop staan, dat is de welbekende "herrie-pijp" en toch niet die luide en volle klank die Rick wel uit zijn motoren haalt.....
    Sterker nog, zelfs de motoren van Danny in een dezelfde configuratie als die van Rick klinken minder.....
     
  20. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Overigens is er van de .12 serie 'n evo2 versie uitgekomen, daar waren ze op de NK 1:10 over te spreken....

    Ze kennen idd wat meer power en ze zouden zuiniger moeten zijn, hoewel 'k toch redelijk wat mensen 4 min heb zien tanken, klopte dus niet, of ze stonden erg rijk vanwegen het weer, maar daar leek het ook niet erg op....

    Ook heb 'k RickV en Michael Salven zien testen, dat ging volgens Michael om de motor, dus er wordt wel aan gewerkt zou je zeggen...
     

Deel Deze Pagina