De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Bert, mag ik daar even op terug komen. Ik weet dat Rick ook een van de Qualificaties met een 2015 uitlaat gereden heeft. Dus die is ook goed ben ik van mening......
     
  2. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    De 2018 waar ik mee rij maakt meer geluid dan de 2006, zeker nu hij stuk is, maar ook toen hij nog goed was.....
    Het geluid wat er nu uitkomt is wel heel erg mooi "vol"... :wink:
     
  3. Bert Trumpie

    Bert Trumpie Guest

    Chielos, klopt.

    Er wordt zo nu en dan ook met andere uitlaatsystemen gereden, mede om bijvoorbeeld het brandstofverbruik terug te dringen.

    Ik begreep dat de 2018 goed bevalt, alleen dat het de motor nogal "dorstig" maakt op sommige circuit's.

    De 2033 is qua vermogen min of meer gelijk aan de 2018, alleen minder brandstofverbruik.[/quote]
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Bert, mijn opmerkingen gelezen en dus een idee om er iets mee te doen ?

    Ook misschien een idee om alle uitlaten in kaart te brengen zoals R&B dat doet om in sterretjes het vermogen onderuit, toptoeren en verbruik aan te geven.
     
  5. Bert Trumpie

    Bert Trumpie Guest

    Roelof,

    Ik heb je verhaal inderdaad gelezen.

    Heb het net gecheckt bij Rick en Michael betreffende de kopshims.
    Volgens beide heren loopt de motor beter (en sneller) in de standaard configuratie, dus zonder de extra shim.

    Uit "veiligheid" wordt er soms wel eens een extra shim (0.1mm) bij gelegd
    , maar dit is dus niet noodzakelijk.

    Jouw idee over de uitlaten kaart (wat welke uitlaat biedt etc) is een goed idee, heb het hier direct geroepen.

    Bij de eerstvolgende batch motoren wordt er een extra blaadje toegevoegd met daarop het uitlaten verhaal.
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Bert, ik denk dat het ook een goed idee is om die "uitlaten tabel" te publiceren op de TSN site....

    als je dus een uitlaat zoekt, dat je deze gegevens van te voren kunt bekijken.....
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Bert,
    er zijn genoeg verhalen in het veld over het "uitpissen" van de pluggen waar een extra shim zeker al bij werkt. Ik zelf merkte wel degelijk een prestatieverschil, met name in de toptoeren een verbetering.

    Wat die uitlaten betreft, in het afgelopen jaar zijn er zoveel bij gekomen dat men door de bomen het bos niet meer ziet.....
     
  8. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    gewoon een Sirio er op en een 2006 met conische kletser en knallen met die hap of niet ?
     
  9. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Helemaal gelijk Michel niet zeiken gewoon gegaan met die banaan
     
  10. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    met de 2037 doet de sirio het ook als een geleide projectiel :p
     
  11. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Alex,

    Zoals ik al wel vaker heb gezegt. De sirio motoren werken het beste in combinatie met een conische uitlaat en 2013... Ilia, reed met dezelfde combinatie inclusief een standaard sirio op Rucphen.
     
  12. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    Dat vertelde hij mijn ook ja en mijn nieuwe sirio ga ik ook testen met de 2013 maar de combo zo als ik nu gebruik gaat ook perfect en scheelt heel wat euro`s :p
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    OK, we zijn weer wat verder......

    De zuiger is eruit gehaald, op de zijwand van de zuiger zat een volledige donkere aanslag van de verbranding, duidelijk lek op zijn passing en dus verklaarbaar waarom dat ding geen onderuit kent. Van Nismo begrepen dat dit niet exemplarisch is.... :roll:

    Een verse zuiger volgens de maatgeving van een Novarossi met een bijbehorende Novarossi drijfstang paste prima en hoppa, vermogen op het hele gebied. Helaas bleef de zuiger nog iets te strak en wilde nog wel eens vastlopen op zijn klemming...

    Toch bleek de motor met de in Groningen gebruikte lichtere vertanding nog steeds beter te reageren dus de verdere overall eigenschappen zijn hetzelfde gebleven alleen het koppel is beter.

    De zuiger gaat nu iets beter pas gemaakt worden waardoor de prestaties nog verder omhoog kunnen gaan.....
     
  14. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Je mag wel oppassen....zometeen gaan ze je nog een baan aanbieden als motor-engineer. :roll:
     

Deel Deze Pagina