De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Impact koopt zijn benzine bij de goedkoopste winkel van Nederland!!! Met hun nitro maak je meer KM per liter en zijn de motoren zuiniger!

    :lol: Sorry hoor ... even een inkopper!
     
  2. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
  3. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ow w8 ff ... (chat taal sorry), Impact = de winkel ......
     
  4. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    hallo allemaal

    ik betaal 8 euro per liter voor mij brandstof is niet duur toch ik moet wel de euro een paar keer omdraaien ik heb 3 kids en die moeten ook verzogt worden toch.

    maar al die motoren zijn goedkoper bij Storm-discount de MEGA M21 RACE MS ONROAD 201501 is bij de border inclusief verzendkosten 298.89
    De prijs van die motor inclusief verzendkosten is bij Storm-discount 289.50
    Dat scheelt je dus gewoon even dik 9 euro,of ook wel twintig ouderwetse hollandse guldens goedkoper

    groetjes impact
     
  5. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Geregistreerd op: 9-12-2004
    Totaal berichten: 6
    [0.00% van het totaal / 1.50 berichten per dag]
    Zoek naar alle berichten van impact

    Woonplaats: limburg
    Website: http://www.storm-discount.com
    Beroep: elektromonteur
    Interesses: rc-racen,voetbal,mijn gezin
    Geboortedatum: 7-2-1976
     
  6. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    hallo nismo

    jij rijd een schaal 1op8 ik niet ik rij een impact en een impulse
    ik wil wel is een 1op8 gaan kopen maar nu voorlopig nog niet ik vind het wel mooi hoor

    groetjes impact
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    WAAR GAAT DIT OVER ????

    Er wordt idd weer flinke reclame gemaakt maar laat ik dan ook maar een zeggen dat ik mijn spullen zoveel mogelijk ZONDER vezendkosten koop en mijn eigen brandstof meng voor maximaal performancen en minimale kosten..... (4.50 per liter 25%)

    Maar het is waar, zoals de toppers in deze wereld hun prestaties neer zetten is dat echt niet met een commercieel verkrijgbare motor en brandstof.
    Deze jongens rijden met vanuit de fabriek maximaal getunde motoren op een brandstof met misschien hooguit 4% olie om zo 35% nitro te kunnen mengen zonder dat het meetbaar is voor de meetmethode om 25% nitro te bepalen.

    Minder olie en meer Nitro is dubbel winst en met die getunde motoren 3-dubbel winst in prestaties dus staar niet blind op de resultaten van de toppers die iedere wedstrijd een nieuwe voorraad motoren kunnen oprijden.......
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hehe de STORM is weer over .... :eek:ntopic:

    Juist Roelof, dit is o.a. ook hetgeen wat ik wilde zeggen. Het komt niet alleen neer op prijs mits het een retesnelle, slijtvaste, sterke en vooral goedkope motor is .... maar helaas heeft kwaliteit nu eenmaal een prijs ....
     
  9. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    DE PRIJS WAS NIET MEER IN BALANS MET DE KWALITEIT!
    Je bent toch hopelijk wel met me eens dat de motoren voor de normale mens (=lees: niet gesponsord, geen rijke papa en e.d.) gewoon niet te bereiken waren. :(
    Ik ben van mening dat er ook "retesnelle, slijtvaste, sterke motoren" te maken zijn voor een lagere prijs. En waarom wordt die (Picco/Serpent) Mega motor bij voorbaat al afgekeurd door jullie? :?
    Of worden jullie stiekem toch ook gesponsord?! :wink:
    Die "snelle" Mega Race MS is wel ruim de helft vergeleken met de zogenaamde topmotoren van de geijkte merken.

    Zo, dat wou ik even kwijt. :mad:
     
  10. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ehhhh .... nou .... zoals al aangegeven zijn die motoren rete-nieuw en daarom is de betrouwbaarheid nog niet bekend .... vandaar nog even een rood stoplicht :lol:

    Aangaande "retesnelle, slijtvast, sterke motoren" voor een lage prijs ... Sorry knul, kwaliteit kost geld. Ik kan me niet voorstellen dat je deze motor kan vergelijken met een R&B C5 Rody.
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nismo, weet je waarom Serpent de relatie heeft gebroken met Novarossi?
    Novarossi vraagt behoorlijk wat geld voor de motoren, dus ook die van R&B.......

    m.a.w., Serpent/Picco levert nu geen goedkope rotzooi, Novarossi houdt de prijzen achterlijk hoog........
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Picco heeft door de jaren heen altijd een wisselende kwaliteit geleverd en nooit (!!!) de snelste motoren, daarom wordt er nu met argus ogen naar gekeken. Ook Picco heeft wel eens last van te snel gebroken drijfstangen tot zelfs gespleten bussen en gebroken krukassen.
    Picco heeft ook bep. producties verslonsd tot zelfs gestopt om andere producties voorrang te geven, dat getuigd al niet echt van een goede beleidsvoering.

    Dat Serpent de relatie geeft gebroken om de prijzen is alleen als verhaal vanuit Serpent gekomen, de reactie van Novarossi doet anders vermoeden want daaruit kan je herleiden dat het geen vriendelijke opsplitsing was......
    Serpent beweerde ook dat er vraag naar handgetunde motoren was en zo de KHM een bestaansrecht had, waarom is die er nu niet voor de welvermogende mensen ?

    Maar inderdaad is de prijs/kwaliteit/levensduur soms ver te zoeken. Een hoopje ijzer wat 10 jaar terug 500-600 gulden koste lijkt nu de waarde in Euro´s te hebben en ook het verschil tussen een 3-poorter en een 8-poorter waar inweze dezelfde materialen zitten alleen door een ander stukje CNC-software bewerkt kan nooit 300-400 verschil uitmaken.
    Naast dat heeft div. proeven door een metaalbedrijf op wat oude motoren van mij aangetoont dat de krukassen niet goed gehard zijn en de zuigers soms te dun zijn.
     
  13. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Daar heb je gelijk in. MAAR picco kan zich NU geheel storten op de fabricage/ontwikkeling van motoren, want ze hebben de auto's afgestoten zoals je weet. Komt nog bij dat er nu binnen Serpent meer mensen dan ooit te voren aan de ontwikkeling en kwaliteitsbehoud van motoren werken. Dus ik zie het niet zo somber in hoor. 8)

    En ik denk als straks blijkt dat die Mega motoren betrouwbaar en snel zijn dat ze een "MEGA" goede weg zijn ingeslagen, want de concurrent zal moeten volgen en de hobby/sport zal bereikbaarder worden voor meer mensen.
     
  14. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Iedereen en jij (Roelof) zeker, weet dat je een nieuw ontwikkelde motor eerst goed moet testen voordat hij op de markt komt. Zoals je ook weet dat Rick bij Serpent is aangenomen (full time) om onder andere de nieuwe motoren te testen. Hoogswaarschijnlijk zal de opvolger van de KHM nog wel komen. Nieuwe seizoen is nog ver weg. :idea:
     
  15. Bummer

    Bummer Guest

    Alles op z'n tijd mannen.
    Als je reeel bekijkt wat de kosten zijn voor dit o zo leuke " speelgoed " dan denk ik dat de prijs die Serpent vraagd voor de Megablokjes gewoon goed is voor de clubracer. De onderdelen zijn ook van goede prijs. Of de kwaliteit nu net zo is als van de alreeds bekende motoren dat weten we nog niet dus de tijd zal het leren. Eerst wedstrijden rijden en dan de resultaten afwachten. Neemt niet weg dat het initiatief, van Serpent z'n kant, gewoon goed is.
     

  16. Het is een goede ontwikkeling dat Serpent deze stap gezet heeft. Het getuigt van durf en flexibiliteit om de strijd aan te gaan tegen de hoge prijzen.

    Serpent heeft goed door gekregen dat de RC sport zichzelf met die hoge prijzen de nek heeft omgedraaid. Ook van andere fabrikanten zie je initiatieven om de sport uit het slop te trekken (denk aan kyosho cup) en weer betaalbaar te maken.

    Natuurlijk blijven er altijd sceptici. Dit is op zich ook terecht omdat in clubverband alleen het recht van de snelste telt. De MEGA motoren zullen zich inderdaad moeten bewijzen. Aan de andere kan zou het wel erg sceptisch zijn om er van uit te gaan dat Serpent zijn huiswerk niet gedaan heeft.

    Met betrekking tot de prijzen in RC land zijn er een aantal zaken die belangrijk zijn om te weten. Gezien de kleinschaligheid en de vele merken die leverbaar zijn zie je dat een aantal distributeurs slechts aan een beperkte groep willen leveren en de prijzen zo hoog houden.

    Ook is te zien dat men het dealernet niet wil uitbreiden omdat naar eigen zeggen de markt al verzadigd is. Ook hiermee blijven de hoge prijzen in stand omdat er geen concurrent op de hoek zit.

    Aangezien wij zowel de Motoren van Picco, L. Collari, Nova Mega, Max Power en Mega in het assortiment hebben is het mogelijk om een schrijnend voorbeeld te geven.
    Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet is het over de grens vaak net weer even wat goedkoper. Maar vergelijk nu maar eens onze prijzen van de Italiaanse L. Collari motoren met de prijzen bij onze oosterburen of elders. Ineens kom je tot de conclusie dat het bij ons kennelijk veel goedkoper kan zijn.

    De snelste motoren zoals de XS390 7 port Onroad en de xs400 7 port Offroad worden elders in Nederland nog gewoon aangeboden voor > 350 euro. Hoe kan het dan dat er ineens meer als 100 euro van de prijs af kan ? Dat komt omdat iedereen de hoge prijzen ook gewoon betaalde. En de leverancier hier gewoon dankbaar gebruik van maakt. Nu wij de motoren van L. Collari leveren komt dit gelijk tot uiting in een veel lagere prijs. En hierbij is de kwaliteit gewoon het zelfde gebleven. Over prijs / kwaliteit gesproken ?

    In bandenland verwachten wij binnenkort ook een verschuiving naar lagere prijzen. Dit is ook een zeer belangrijke ontwikkeling aangezien in clubverband heel wat setjes worden versleten op jaar basis. Hou je banden aankopen voor het nieuwe seizoen nog even achter de hand. Hierover binnenkort meer.

    Veel bedrijven verkopen producten met een zeer hoge marge en komen dan met een lage omzet toch aan een goed bedrijfsresultaat. In onze filosofie draaien wij het om. Dat zelfde bedrijfsresultaat kun je ook bereiken door veel omzet te hebben met een lage marge. Hierdoor wordt de RC sport beter betaalbaar met als gevolg dat weer meer mensen in de sport zullen instappen.

    Het lijkt mij dat daar toch weinig mensen (buiten de hoge prijzen leveranciers) wat op tegen kunnen hebben.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is waar dat Novarossi een aardig imperium heeft opgebouwd.

    NovaMega (ok, die niet meer), JP, REX, TOP, Novarossi, Mugen, IDM, MAX en R&B bezetten de top van de racerij en dit zijn allemaal merken uit de fabriek van Novarossi. Je kunt dus stellen dat er sprake is van een dominerende marktleider en mogelijk kartelvorming, iets wat onderzocht zou kunnen worden door een NMA of een Europese variant.

    Men hoopt ook dat de Serpent motoren net zo goed of zelfs beter gaan presteren om de prijzen van de concurent omlaag te brengen, aan de andere zou bij een verhoogde populairiteit van de nieuwe Mega´s ook een flinke prijsstijging met zich mee kunnen brengen want Serpent heeft namelijk ook een grote groep klanten die alles kopen wat uit hun magazijn komt.
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Als Serpent dat doet, dan verliezen ze een behoorlijk deel van hun geloofwaardigheid en dus ook klanten, dat zal dus niet zo snel gebeuren lijkt mij.
    Dat Serpent een grote groep (trouwe) klanten heeft komt misschien wel door dit soort acties, want ze zijn en blijven een trendsetter.
    De eerste 4WD onafhankelijk geveerde auto de Quattro => een Serpent, de centax koppeling => Serpent, 1/10 => Serpent.......
     
  19. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Joh laat duidelijk zijn dat ik Serpent fan ben maar aan de andere kant heb ik ook geleerd om eerst de kat uit de boom te kijken. Hoeveel je ook test met een nieuw blok, bugs heb je altijd, dus ook met hun Mega blokkie.
     
  20. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Even terug te komen op een KHM. Deze motor word in de zelfde fabriek gemaakt en verpakt als de normale novarossi;s wat inhoud dat er nix handgetuned is maar goed dan lijkt het alsof het een fabrieksmotor is.

    Maar ook bijvoorbeeld naar sirio kijkend. in nederland zie je niemand met deze motor rijden terwijl ze wereld kampioen zijn en europees kampioen, normaal word daar naar gekeken, en ze zijn betaalbaar

    m.v.g.
    michiel
     

Deel Deze Pagina