De overstap is gemaakt ! Trex 450XL

• Topicstarter Topicstarter FranDaMan
  • Startdatum Startdatum
HATSEFLATS !!!

Corona ontvanger gekocht bij 4RC voor een paar knaken (ok dan, €34)
Mazzel, eddie was er ook en heeft hem er ingezet. Samen de zender geprogrammeerd en hij heeft z'n maiden gehad !

Man, wat is dat ding responsief t.o.v. de King :p
WE gaan er eens heeeeeeeeeel voorzichtig mee oefenen de komende tijd.

HATSEFLATS !!!

Corona ontvanger gekocht bij 4RC voor een paar knaken (ok dan, €34)
Mazzel, eddie was er ook en heeft hem er ingezet. Samen de zender geprogrammeerd en hij heeft z'n maiden gehad !

Man, wat is dat ding responsief t.o.v. de King :p
WE gaan er eens heeeeeeeeeel voorzichtig mee oefenen de komende tijd.

woohoo :p veel plezier ermee :D

Gisteren voor het eerst buiten en alleen de Trex opgestart.
Hartslag van 200. Door de grotere bladen en veel meer kracht trekt hij wat naar rechts en naar voor op het moment dat hij los wil komen en daar kreeg ik het een paar keer spaans benauwd van !!!

Maar dat is gewoon even wennen. Wat sneller loskomen van de grond en hij vliegt mooi !. Nog geen gekke dingen gedaan gewoon een paar minuten hoveren en het gevoel van de sticks krijgen.
Voor mijn gevoel is hij wel erg traag op de cyclic. Of dat nu komt omdat ik eeeeerg voorzichtig ben ofdat hij gewoon rustig is afgesteld in de zender weet ik nog niet. Dat testen we later nog wel een keer, als we wat meer gevoel en vertrouwen hebben.

Alleen balen dat mijn LIPO zo gaar als een klontje is. Met de king had hij al kuren, maar gisteren na een minuutje of 4 met de Trex kakte hij helemaal in. Voltage was toch nog 11,6 V maar hij voelde erg warm aan en je hoorde de toeren inzakken.

Ben hem nu aan het ontladen op de balancer en je ziet constant cell2 groen en cell3 rood knipperen en dat heeeeel snel om en om. Dat doet hij nu dus al een uur of 3 zo.
Kijken of we hem kunnen reanimeren. Anders wordt het tijd voor nieuwe lipo's.

Mijn vrouw is niet blij met mij op het moment....geld vliegt de deur uit :bye:

Voor mijn gevoel is hij wel erg traag op de cyclic. Of dat nu komt omdat ik eeeeerg voorzichtig ben ofdat hij gewoon rustig is afgesteld in de zender weet ik nog niet.

klopt francis zet je trottle curve maar eens hoger dan wordt hij vanzelf sneller ik heb dit gedaan om je eerst maar ff te laten wennen aan de power
Gr. Eddie

Throttle curve staat nu op 0-80-80-80-80
Die gaan opschroeven naar 90 of 95% maakt je cyclic response sneller ?

Die lipo krijgt nu ook wel iets meer te verduren waarschijnlijk dan op de King.
Ik zou alleen voor 20C lipo's of meer gaan in het vervolg.
P.s.
Je vrouw moet even wennen dat een mannen hobby óók geld kost, net als Make-up, kapper, kleurspoelinkjes, schoenen, tasjes... :D ;)

Eric

Misschien dat ik vanavond wat kan filmen.
Moet er wel iemand bij hebben. Filmen en vliegen tegelijk is zelfs voor een supervlieger als ik nog erg lastig :rolleyes:

EricW zei:
P.s.
Je vrouw moet even wennen dat een mannen hobby óók geld kost, net als Make-up, kapper, kleurspoelinkjes, schoenen, tasjes...

Gewoon een maandje uitgaven afstrepen, wedden dat je nog een setje lipo's eruit kan slepen? ;)

Hmmmm....ben bang van niet.
In de afgelopen week:

1x Trex 450 Xl = €150
ontvanger = €33
Reserveonderdelen voor king = €15
Diversen (krimpkous, draad, connectors etc) =€10
Soldeerbout + toebehoren = € 20

FF €228 euro in 1 week.....dat gaat ze niet redden, zelfs niet in een shopaholic week. hehehe :cool:

En ik moet nog wat lipo's en nieuwe bladen voor de king bestellen......maar dat kneed ik er wel even langzaam in vanavond.

Dat gaat een lastige worden dan... Kweenie wanneer bij jullie Sint Salarius komt, maar bij ons is dat nog maar 2 weekjes ;) Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Sint Salarius komt op de 24e maar dan zit ik in Canada voor 3 weken.
Kost me ook een rib uit mijn lijf :sad:

Anyways, ben nog even een vluchtje wezen maken, maar met de nadruk op vluchtje. Die LIPO is gewoon gaar. Heb hem gebalanced en geladen, maar na 2,5 minuut kakt het toerental al behoorlijk in en na iets meer dan 4 minuten wil de heli niet eens meer blijven hangen.....KAPUT DUS !!!

Tijd voor nieuwe LIPO's. Zag alleen dat ze bij Hobbycity de HXT 3s 2200 niet meer verkopen :(
De mysteries 1500 doen het prima op mijn king, maar een 1500mAh 15c in je Trex is niet echt een optie. De 2200 packs van mysterie zijn niet te gek duur (30 euro voor 2) dus ik denk dat ik er daar maar eens 2 van haal. Kan ik in ieder geval een beetje oefenuh !

Hmmmm....die 1500 packs van mysteri doen het prima op de king.
Maar kan me inderdaad wel voorstellen dat ze op een Trex wat minder presteren. Heb altijd wel getwijfeld aan de discharge rate inderdaad.

Ik twijfel nog een beetje als ik eerlijk ben. Misschien koop ik wel gewoon een flightpower. Kost wat meer, maar is ook duidelijk beter dan de meeste HongoKongo import

Volgens mij zijn die Flightpower erg gehyped, ik zou dan eerder de nieuwe Kokam kopen deze komen uit de test op de webseite van Gerd Giese erg goed uit de test en ze schijnen erg veilig te zijn. De Kokams zijn in Duitsland in ieder geval enorm geliefd en zijn volgens mij een betere koop dan de Flightpower.

zie onderstaande link voor zijn website en de test van de evo (die daar zijn c rating niet haalt als ik het goed lees)

Elektromodellflug - TP-eXtrem - LiPoly im Test

kongpower blijkt tegen slecht laden etc. te kunnen, mischien is zijn levensduur daardoor ook wat langer. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben ook aan het kijken geweest op verschillende Amerikaanse fora, en men is het er wel over eens dat voor hardcore 3d werk de KOKAM's en Flightpower's de beste zijn. Deze behouden hun capaciteit gedurende de hele vlucht. Echt goedkope prut zal al snel inzakken (net als mijn LIPO nu doet).
De zippy's zijn een redelijk goed alternatief voor een best redelijke prijs.

Gezien het feit dat ik met mijn king net de hover stage voorbij ben en een beetje side in en flyby's maak, zal ik voorlopig nog geen hardcore 3D vliegen.
De zippy's zullen dus prima voldoen en daar ga ik maar eens voor.

Bedankt allen voor de geweldige info en input !

Back