De perfecte schaalfoto

Mooie kist.
De piloot moet nog wel een beetje oefenen om minder als een modelpiloot te sturen.
Als hij de kans heeft, een keer met een ervaren luchtmachtpiloot zijn demo doornemen.
Ik heb zelf ongelofelijk veel geleerd van een ex Red-Devil.

Is dat trouwens een echte naverbrander of een lamp?

Mooie kist.
De piloot moet nog wel een beetje oefenen om minder als een modelpiloot te sturen.
Als hij de kans heeft, een keer met een ervaren luchtmachtpiloot zijn demo doornemen.
Ik heb zelf ongelofelijk veel geleerd van een ex Red-Devil.

Is dat trouwens een echte naverbrander of een lamp?
De naverbrander is een ring vol met LED's, bij mijn weten bestaan er (nog) geen echt naverbranders voor modelturbines...

De modelpiloot in kwestie kan al heel lang nét als een echte piloot sturen, alleen waaide het die dag er veel te hard voor. Als je goed naar de filmpjes kijkt, dan zie je dat de lengtestabiliteit nogal last heeft van de turbulente wind!

Hij is overigens erg goed bevriend met het 323 squadron (Leeuwarden) en weet hij inmiddels alle fijne kneepjes van de echte piloten, dus "no worries"! ;)

~Jolmer

, bij mijn weten bestaan er (nog) geen echt naverbranders voor modelturbines...

Bestaan zeker wel! Ik heb een aantal jaren geleden een artikel in de FMT hierover gelezen. Ik weet niet of ze commercieel verkrijgbaar zijn.

We raken een beetje off-topic.

hey,

naverbrander bestaad wel degelijk in modelbouw , weet wel niet of het al te koop is maar heb eens een filmke gezien en als je dit zou gebruiken moet je toch 10 liter extra kero mee doen want het zuip verschrikelijk :-)

gtjs
wim

Nou goed zal wel, maar de dingen die ik zie zijn niet wind afhankelijk. Zoals roll-rate en regelmatig te hard trekken.
daaraan zie je dat het een klein kistje is.
Kijk maar eens naar de verschillen met Gerald zijn demo filmpje.
Maar mooi weer helpt ook.

Laatst bewerkt:
naverbrander

met een naverbrander moet ook de straalpijp van iconel gemaakt worden
want je jaagt de temperatuur in de straalpijp rustig op tot 2000 graden

beech%20D%2018%20groot%200884.jpg

beech%20D%2018%20groot%200913.jpg

Groeten Han.

Laatst bewerkt:
foto's

hoi ,

Wie heeft er nog meer gevlogen op de fly-in bij blc 19-7-2009 .
want ik heb daar meer foto's van modellen gemaakt .resultaat .
zie de onderstaande van han .

gr ad van den bliek .

vandaag op onze open dag heb ik deze foto gemaakt van de Vultee BT 13A, gebouwd door Peter van Bergen.

erg mooie kist, 100% schaal.

200908070069.jpg

Ter afwisseling weer een heli... schitterende plaatjes te zien op dit draadje..
full

Laatst bewerkt door een moderator:
dit komt tog aardig in de buurt
full

full

en dit is de spit waar ik best een beetje van moest kwijlen
full

en dit ziet er ook erg realisties uit
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Die foto's zijn inderdaad alsof je ergens in de mistige hooglanden loopt en er komt een Spit op patrouille langs.

Back