De perfecte schaalfoto

F-15 zal van Gerald Rutten zijn :wink:
Bolkow BO 105C van Roel van Harn
Swift S-1 van Jaap Niermeijer ?

Inderdaad pracht kisten (een zeer mooie foto's) :D :D

Beide niet helemaal perfect, maar toch erg mooi :lol:

2682007014mx3.jpg

2682007042rg5.jpg

Hier mijn Fokker DVII (ok, niet volledig schaal). Daar ik een brokkenpiloot ben wilde ik de DVII mooi vereeuwigen voordat ik hem naar de eeuwige jachtvelden vlieg. "Op schaal fotograferen" betekende voor mij: laag standpunt, dicht op het model kruipen (kijk uit met vervorming!), een typische WO 1 horizon (dwz: leeg) en een beetje dramatische lucht. Met photoshop de sepia kleur en korrel toegepast. Persoonlijk ben ik wel tevreden over het resultaat, al zoek ik nog een filter die de foto echt "oud"maakt: randonscherpte, vignetering en wat krassen!

Heel leuk idee, dit draadje en bij deze daag ik iedereen uit om zijn kist eens in een "decor" te fotograferen!

dviisepiakf9.jpg

Hoi Arjen,

Ook leuk effect zo.
Je hoort bijna het commentaar bij zo,n foto...

"Den Nederlandschen vliegeniers van den vlieghaven Waalhaven bieden hevigen weerstand tegen den Duitschen aanvaller!"

Met zo,n Han Hollander stem weet je wel :wink:

groeten,
Frank

Mooie foto.. leuk idee ook. Alleen de hoogte van het gras verklapt de (kleine) grote van het vliegtuig een beetje.

Om het leven in het draadtje te houden 8)
Een paar statische fototjes
en een paar vliegende fototjes gemaakt door Hotliner Henry tijdens de opendeurdag van Aeroclub Bladel :lol: (waarvoor mijn dank)
PICT0774.JPG

PICT0763.JPG

PICT0757.JPG

30-09-2007%20023.jpg

30-09-2007%20022.jpg

30-09-2007%20020.jpg

30-09-2007%20016.jpg

vooral de static foto's vind ik echt prachtig, het is aan geen enkel detail te zien dat het een model is, de verhoudingen kloppen mooi. zoals het moet zijn in dit draatje dus

Hoi,

Zelf heb ik deze een keer toevallig gemaakt van mijn Great Planes Christen Eagle.
Hij hangt nu in groot formaat in mijn schuurtje waar ik me kisten bouw.

lg-14737.jpg

Groetjes

Thierry van FMS Spaarnwoude

Zo,

Voor het nieuwe seizoen dit draadje maar weer even opfrissen,

Catalina_Ronald-van-Aken.jpg

Nog 1 om het af te leren :rolleyes:

De B-17C van CTDavies en Frank nog in oude kleuren ;)

B-17C-Frank_CTDavies.jpg

Back