De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe dik is dat staaldraad Wil ? (Even opmeten met een schuifmaat) Hoe groot zijn de wielen ?
Voor deze Curare moet je eigenlijk 5 mm staaldraad gebruiken.
Wat er nu onder zit is waarschijnlijk pisbakken staal. Als je goed staal gebruikt blijft het normaal wel netjes zitten.
Er zit 4mm verenstaal onder. Er kan een hoekje in gelast worden en opnieuw gebogen.
Deze bandjes zijn10,5cm in doorsnede. Hoever moeten deze voor de vleugel uit steken?

4 mm zou in principe voldoende moeten zijn, maar vermoedelijk is die poot al zo vaak verbogen dat het staal zijn sterkte verliest. Dat leid ik af uit dat de andere poot, uit hetzelfde materiaal, WEL recht blijft blijkbaar.
Met een beetje zorgvuldig werken is een nieuwe zo gebogen, en een stukkie verenstaal kost min of meer helemaal niks in de modelbouwwinkel. Euro, anderhalve euro, tops.

4 mm zou in principe voldoende moeten zijn, maar vermoedelijk is die poot al zo vaak verbogen dat het staal zijn sterkte verliest. Dat leid ik af uit dat de andere poot, uit hetzelfde materiaal, WEL recht blijft blijkbaar.
Met een beetje zorgvuldig werken is een nieuwe zo gebogen, en een stukkie verenstaal kost min of meer helemaal niks in de modelbouwwinkel. Euro, anderhalve euro, tops.

Dan wordt het een nieuw stuk verenstaal. Daar kan ik hier waarschijnlijk wel aankomen.
Er is inderdaad al heel veel aan gerommeld, aan het hele toestel overigens.

10,5 cm wielen op de Curare ? Dat is veel te groot. Geen wonder dat die kist geen snelheid wil maken, dat geeft een gigantische weerstand.
Onder mijn curare zitten 8 cm pootjes met 50 mm wieltjes, meer dan voldoende om van gras te kunnen starten.
Bij de start langzaam en rustig gas geven, niet meteen volgas, dat gaat niet !
Bij het landen de kist netjes afvangen, niet tegen de baan aan vliegen.

Van een weiland kom je natuurlijk niet weg, moet wel netjes gemaaid zijn.

Grt,

Arnoud.

10,5 cm wielen op de Curare ? Dat is veel te groot. Geen wonder dat die kist geen snelheid wil maken, dat geeft een gigantische weerstand.
Onder mijn curare zitten 8 cm pootjes met 50 mm wieltjes, meer dan voldoende om van gras te kunnen starten.
Bij de start langzaam en rustig gas geven, niet meteen volgas, dat gaat niet !
Bij het landen de kist netjes afvangen, niet tegen de baan aan vliegen.
Van een weiland kom je natuurlijk niet weg, moet wel netjes gemaaid zijn.
Grt,
Arnoud.

Resume': nieuw verenstaal + kleinere wielen. Kijken of dat lukt met het hoge gras.

Als het gras lang is zou ik lekker grote wielen laten. Als je maar lekker vliegen kan.....
Ski's wil ook wel denk ik op dit moment[emoji1787]

Verenstaal gaat per meter. Verzendkosten 14 euro.

Weet je heel zeker dat je de verzendkosten goed verstaan hebt ? Ik heb laatst wat spullen besteld bij hobbyin, zat in een doos van 1 meter lengte, daar past dus verenstaal makkelijk in. De verzendkosten waren € 7,25 :

upload_2021-2-8_13-58-12.png

Aan de andere kant, voor 14 euro kun je het nu niet gaan halen. ;)

Als je de pootjes veel beter wilt maken kun je er een krul in maken : (Dat vangt de schokken op)

upload_2021-2-8_14-1-6.png

Als je niemand in de omgeving weet die je hiermee kan helpen, vraag Bas B even.

Grt,

Arnoud.

Weet je heel zeker dat je de verzendkosten goed verstaan hebt ? Ik heb laatst wat spullen besteld bij hobbyin, zat in een doos van 1 meter lengte, daar past dus verenstaal makkelijk in. De verzendkosten waren € 7,25 :

Bekijk bijlage 421200

Als je de pootjes veel beter wilt maken kun je er een krul in maken : (Dat vangt de schokken op)

Bekijk bijlage 421201

Grt,

Arnoud.
Hobby Inn is vandaag gesloten. Een ander bedrijf vroeg 14 euro verzendkosten. Ik bel Dennis morgen wel even.
Hier in de straten is het niet fijn rijden.
Ik stuurde zojuist een doos van 11kg naar Belgie. Kosten 36 euro!

Bekijk bijlage 421200

Bekijk bijlage 421201

Grt,

Arnoud.
Bas woont dacht ik niet in de buurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back