De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij maakt genoeg vlieguren, ik zou de sim niet gebruiken en gewoon in het echt gaan vliegen.
Bij een sim missen er een heleboel belangrijke dingen die je in het echt wel hebt.
De omgeving, boompje, langer gras, hekjes.
De omstandigheden, wind, zon, turbulentie, afleiding, verschil in gedrag van model en sim, weersomstandigheden als kou, warmte.
En dan ook nog een andere zender die totaal anders aanvoelt, dus knuppelgevoel kan je dan ook niet trainen.
Het psychische, de adrenaline als je het even niet meer weet, het weten dat je weer moet bouwen als het fout gaat en dat er een prijskaartje aan een fout hangt.
Dus een sim.. totale onzin.
Vraag het kampioenen op een wedstrijd (behalve de 3D vliegers) en niemand zal zeggen, ja, een sim heb ik heel veel aan gehad.
De meesten zullen bevestigen wat ik zeg, gewoon vaak vliegen en buiten oefenen.
Mensen als Gerben oefenen niet voor niets een paar keer per week, buiten.
Als het op een sim zou kunnen zou hij dat zeker doen.

GJ

Laatst bewerkt:
Daarom, je extra skills oefenen op de sim, altijd doen. Scheelt echt.
Niet het normale vliegen, dat ken je wel.

• Like
Reactions: Cnn
Ja, nou heb ik dus een ernstig probleem. Twee van mijn zeer gewaarde adviseurs zijn het niet met elkaar eens.
Ik ben dan ook ten einde raad. Gelukkig heb ik nog een geheime supervisor. Ik ga hem eens benaderen.

Op dit moment ligt er een enorme lading sneeuw op het veld. Ik ben vanmiddag eens wezen kijken. Er waren een
paar leden met zwevers aan het vliegen.
Voordat deze sneeuw en niet te vergeten water, weg is zijn we al gauw een paar weken verder. Misschien toch maar
eens simmen.

De sneeuw is zo weg, eind volgende week kan je weer vliegen.
Simmen is dom, je leert jezelf verkeerde dingen aan die terug gaat zien in het echte vliegen.
Niet doen.
Geloof me nou, ik heb denk ik meer mensen gelest dan anderen en zodra ze met een sim gingen rommelen kon je ze de week erna dingen afleren, en dat is lastiger dan aanleren.
Wij hadden liever leerlingen die niet simden maar gewoon elke week kwamen vliegen, daar leer je veel beter door vliegen.
Ook de zogenaamde extra vaardigheden, dat leer je alleen maar in het echt.

GJ

Laatst bewerkt:
Geloof er niks van, en mochten we dat zien slaan we dat er wel weer uit.

De oefeningen in de sim:
Rugvlucht vanuit de looping;
Cubaanse acht;
Rollen;
Vlakke bochten (met rudder en ailerons tegensturen);
En als toetje, rondje meskant.

Geloof er niks van, en mochten we dat zien slaan we dat er wel weer uit.

De oefeningen in de sim:
Rugvlucht vanuit de looping;
Cubaanse acht;
Rollen;
Vlakke bochten (met rudder en ailerons tegensturen);
En als toetje, rondje meskant.

Misschien rugvlucht en cubaanse acht. Daarna vlieg ik hem de grond in.

Ik heb er de hele nacht over nagedacht en ik ben er uit!
Als ik ga simmen krijg ik ruzie met adviseur 1.
Als ik niet ga simmen krijg ik ruzie met nr. 2.
Dus ........... vertel ik lekker niet wat ik doe :p na-na-na, na-na-naaaa :p.

dus: niks zeggen.
prive modus aan.
geluid zacht.
voorbereidingen treffen.

en dan klik je zachtjes, edoch zeer teder het befaamde snelkoppelingetje aan.
en daarna ga je lekker spelen.

niemand die het weet.
zolang je niet wordt betrapt, of het zelf verteld...
naderhand wel je rommel opruimen.

feitelijk vind ik dat iedereen gelijk heeft..
als je de sim ziet als vingeroefening.
een manier om een figuur in de vingers te krijgen.
uit te proberen hoe het ding ongeveer zal doen als het misgaat.

en daarna in het echt kijken in hoeverre het klopt.
maar dan zit wel het begin al in de vingers.

Als landingstrainer en zo, nee.
opstijgen of normaal vliegen, nee.
het is geen volwaardig alternatief voor echt vliegen.
het is een hulpmiddel voor de figuren.

daarbij heb ik persoonlijk ook altijd de eigenschap om na zo'n figuur, en ik heb het in het echt gedaan, om dan het simtoestel aan te passen tot hij reageert zoals de echte.
en tot nu toe klopt dit wonderbaarlijk..

feitelijk is zo'n speciaal figuur niet zoveel anders dan bij de heli, het is gewoon een nieuw dingetje aanleren.
heli reageert in het echt ook wel iets anders dan in de sim.
al is het tegenwoordig sinds de stabilisaties wel beter.

daarbij heb ik persoonlijk ook altijd de eigenschap om na zo'n figuur, en ik heb het in het echt gedaan, om dan het simtoestel aan te passen tot hij reageert zoals de echte.

Precies, en het mooie is dat in de software alles van je kist is in te stellen, motorvermogen, CG, uitslagen, echt geweldig.
Dan lijkt ie zoals in het echt te reageren.

Het oefenen helpt echt, al is het maar op de reactie. Ik doe het nog steeds, zo laag mogelijk over, meskant, rugvlucht. En wat gebeurt als je ff iets anders doet, kun je dat opvangen.

En Wil, je doet het voor jezelf en voor niemand anders. Vanaf volgende week ga ik minder begeleiden en moet je het helemaal alleen gaan doen.

Een nieuwe beginner staat te trappelen.

• Like
Reactions: Cnn

feitelijk is zo'n speciaal figuur niet zoveel anders dan bij de heli, het is gewoon een nieuw dingetje aanleren.

Twee zielen, een gedachte. Stttttttt.

Dat uitproberen geldt dan alleen maar als je zender op de sim ook de zender is die je in het echt gebruikt.
En dat is bij Wil niet zo.
Dus het hele gevoel is anders plus dat de meeste mensen tijdens het simmen op een stoeltje zitten en niet, zoals in het echt, staan.
Het is echt totale onzin om te gaan simmen en ik zou Wil dan ook ten strengste aanraden om gewoon lekker iets anders te gaan doen, ga een model afbouwen.
Ik, en meerdere hele goede instructeurs die ik ken, willen liever een leerling die een week niet gevlogen heeft dan iemand die op de sim heeft zitten kloten, want anders kan ik het niet noemen, het is gewoon kloten, computerspelletje idee.
Om het even in Wil zijn zone te brengen.
Je hebt een optreden met je trompet.
Om te oefenen maakt een trompet te veel herrie dus dan pak je een fagot.
Of als je zoals jij een hele andere zender gebruikt, een melodica.
In de echte vliegwereld is niet voor niets de sim exact gelijk aan het echte vliegtuig, plus dat ie ook meebeweegt, zelfde geluiden heeft en rondom schermen.
Puur om zoveel mogelijk de werkelijkheid te benaderen.
En dan nog moeten de piloten in het echte vliegtuig oefenen.
Dan kom jij met je TV schermpje, in de warme kamer, zittend op een stoeltje.
Het enige wat op de realiteit lijkt is dat als jij een knuppel beweegd het model de beweging maakt die hij ook in het echt zou maken, maar de snelheid waarmee hij reageert en ook de overige omstandigheden zijn totaal anders, ook al stel je de sim redelijk goed af.
Heli.. prima, dat kan je een hele hoop geld schelen.
3D vliegen, je kan dan een beetje inschatten wat het model zal doen.
Maar normaal modelvliegen, nee.
Als je een sim nodig hebt om normale vliegbewegingen te oefenen, dan bedoel ik meskant, loopings, dan ben je wat mij betreft erg onzeker over je eigen vliegkunsten.

GJ

Laatst bewerkt:
dit is geen advies meer...... dit is gewoon op iemand inpraten :eek:

talloze modelpiloten hebben er baat bij om met behulp van de sim figuren in de vingers te krijgen en de juiste stuur reflexen te oefenen,
ook zijn er mensen die beweren dat het niet exact aan de werkelijkheid grenst.....

doe gewoon wat je zelf goed acht en wat je leuk vind.... je gaat toch verdmme niet iemand ten strengste iets afraden omdat jij het niet exact aan de werkelijkheid vind overkomen
sjemig man.... laat een ander toch in zn waarde en laat hem zelf kiezen wat hij wil doen, het is verdorie geen kleuter
neem een hond.... die vind het leuk om gecommandeerd te worden

je zal het vast niet zo bedoelen: maar dit komt wel heel erg over als inpraten op iemand en je zin doordrijven.... beetje begrip voor elkaar is niets mis mee

zo..... moest ik ff kwijt.... verder no hard feelings :friends:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back