De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Je hebt het er maar druk mee :D. Als de boel maar niet ontploft hier.
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Op mijn pincode na, mogen de lezers alles van mij weten.
    En ik blijf zeker schrijven, want dat doe ik graag.
    Binnenkort heb ik weer groot nieuws. (vliegleraar verlaat in overspannen toestand het veld :D)
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, doe gezellig allemaal mee. Ik kan nog wel wat extra waarschuwingen voor snelle(re) vliegtuigen gebruiken :D.
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Je kunt ook je vliegervaringen delen en daar de conclusies op loslaten. Op een toetsenbord tikken leer je geen vliegen van.
    In mijn jeugd. Leerde ik Vliegen in elke weersomstandigheden die droog was en rustig ook windkracht 4 . En dat met een Svensson prima en een graupner highfly.
    Ja zonder rolroeren dan leer je rudder gebruiken, dat is echt geen overbodig stuuurorgaan zoals een enkeling durft te beweren. En ik heb nog steeds profijt van die lesperiode. Met diezelfde highfly heb ik ook in de eifel gevlogen op de helling. En dan in de voorjaars en najaars vakanties.

    Ik bedoel hiermee, je leert niks van een toetsenbord, jje moet knuppeluren maken tot jij het toestel bestuurd en niet achter het toestel aanstuurt. En je landingen ook echt landingen worden ipv gecontroleerde volgas tegen het dek kwakken.
    Ga vliegen Enn deel hier je overwinningen en grappen Enn grollen. De mindere diingeen net zo.
     
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ach als je wat adviezen wil van iemand die bouwen/herknutselen minstens net zo leuk vind als vliegen; wil ik je ook wel de lucht in laten vliegen.

    Vrij naar van Speijk. :D.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik spreek toevallig net voor morgen 25 vluchten af met JVE.
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Woon jij echt in de Hel?
     
  8. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Waarschuwingen heb je niet nodig, je moet vooraf wel de omgeving waarschuwen.:D
    Dat er mogelijk een ongeleid projectiel door de lucht kan zoeven (reden hoeven we niet te weten) modelvliegpiloot weet het even niet meer.

    En mocht je het nog niet weten, niet boven de pits en boven het clubhuisje vliegen.

    Oh ja het is handig bij het modelvliegen, dat het kistje bomen, struiken en andere plantjes m.u.v. wat grassprietjes onaangeroerd laat.
    Het is ook de bedoeling, dat het fladdertje boven het maaiveld blijft, dus niet de grassprietjes onder bij de wortel gaan kietelen.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2020
    Cnn vindt dit leuk.
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik bewonder je doorzettingsvermogen.

    Zag een post van de week uit 2016 of 2017 daarin melde je dat je jaren bezig was. Bedoel het echt niet kwetsend. Maar vind het wel grappig.

    Haal een ding met safe erop. Zet dat op je bind knop en ga vliegen. Als je wat geks wil doen druk je die knop in punt. Een timber ofzo. Vliegt goed. Overtrekt niet over een vleugel naar 1 kant. Maar zakt gewoon.
     
    easy vindt dit leuk.
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Er komt nog iets bij Leon: Ik ben zelf een ongeleid projectiel :D.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het is een idee.
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Daar leer je niet mee vliegen.
    En Wil kan al vliegen maar alleen als ie buiten de lijntjes kleurt gaat het soms mis.

    En Wil..
    Is dit niet iets voor je?
    Brandstof.. dan kan je echt leren vliegen.
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/calmato-hoogdekker-complete-set.274194/

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2020
  13. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    En zo vallen we weer voor de 1000ste keer in herhaling ;)

    Zoals een audio tape van vroeger die om de 30min van kant wisselde..

    (Je had er ook van 2x45min zeker..) :)
     
    WillydeWoofer en jve vinden dit leuk.
  14. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    @GJVO Hij kon vliegen wat ik van jou begreep. Alleen paniek reacties, panic button biedt dan uitkomst lijkt me. Hij leert in iedergeval wel bouwen zo. Als je safe op je bind knop zet vliegt hij als een normaal toestel. Alleen moet hij of een omstander in doodsangsten die knop indrukken. Pas dan gaat dat systeem het toestel weer level brengen. Als je dan een beetje sleep gas erop houdt land hij zichzelf. Alles aan flarden vliegen werkt blijkbaar niet. Ik liet eerder altijd mijn toestellen invliegen door Henri Ludwig. Hij was/is een goede modelvlieger/3d vlieger. Hij raakte nooit in paniek, na dat ik meer ervaring kreeg (en zelf vertrouwen) begon ik het zelf te doen. Hij was mijn safe button. Ben het met je eens dat het totaal niet realistisch vliegt. Maar het gaat om het moment dat hij in paniek raakt en rare dingen gaat doen.

    @easy Dat men hier in herhaling valt lijkt me logisch als iemand al ongeveer 5 jaar aan het lessen is hahaha.

    @WillydeWoofer bootjes zijn ook leuk. Of statische vliegtuig modelbouw. Belangrijkste is dat je plezier hebt ( en wij bij het lezen natuurlijk). Beginners toestellen ben je al voorbij en je kan goed vliegen. Jij bent 1 van de weinige uitzonderingen waarbij safe een uitkomst biedt. Ipv een berg snippers en omstanders die met balsa en foam bekogeld worden, red je toestel zichzelf ( indien nog mogelijk natuurlijk). Geen kilometers verhalen over slechte insctructeurs. Ook al kreeg je les van een aap, na zoveel jaren had je het jezelf ook al een beetje eigen moeten maken denk ik haha.. ik heb les gehad met een calmato. Die was gesneuveld toen de instructeur hem wilde afstellen. Hulde aan spektrum. Diezelfde dag tijdens een sneeuwstorm met een mx2 afgevlogen. Nu ben ik verre van een 3d piloot. Maar kan mezelf goed redden.

    Ben benieuwd hoe het gaat. Veel plezier, en succes met het lessen:)

    Niels
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2020
  15. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja maar ehm moi gaat niet 2x30 minuten of langer naar het zelfde gezwam luisteren.
    Wil heeft een kistje nodig waarmee buiten de lijntjes gekleurd kan worden, zonder dat het meteen erg stuk gaat als tie het even niet meer weet.
    Dit bandje heeft een speelduur van zo'n 20 seconden en dat is lang om het duidelijk te maken.
    attachment.jpg
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, inderdaad, herhaling.
    Het probleem blijft zich ook herhalen en ik blijf ook de oplossing herhalen, een goede instructeur en veel vliegen met die goede instructeur.
    Wil heeft niet een makkelijk kistje nodig maar een instructeur die hem naar de grens van zijn kunnen brengt.

    GJ
     
  17. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Btw zo een safe ontvanger kan ook in een 33%krill. Niet toestel gebonden.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Welk topic ik ook begin ......................;) :D
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het gaat wel eens mis, zoals ik het ook bij anderen regelmatig mis zie gaan. Maar die schrijven niet MBF.
    En als ze wel op MBF schrijven waren ze wel gek om dat hier allemaal te melden.
    Ik ken overigens iemand die dat wel doet :D waardoor het lijkt alsof hij het nooit leert.

    Brandstof op de achterbank van de auto lijkt me niet zo´n goed idee. En een startkist en het afstellen van de motor en ik leer niet meer zo snel en ..............
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je nieuws. Ik heb circa 2 jaar les gehad in het begin. Nu pas weer een paar maanden voor het brevet. Dus nog net geen 5-6 jaar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina