Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mais is niet het probleem, je aanvliegroute wijzigt. Hij wordt iets hoger.Ja, het mais, dat was het. Ik vrees dat landen op die manier erg moeilijk gaat worden.
Ik denk, net als GJ, dat je (lees: ik) dan met teveel snelheid binnen gaat komen. Vergeet niet dat jij al jaren wedstrijden vliegt.
Toch wil ik het morgen graag zien, als leergierig persoon zijnde. Maar ik voorspel dat er volgend jaar heel wat kisten in het
mais terecht gaan komen. Ik heb de oogjes nou ook weer niet in de zak zitten.
Mais is niet het probleem, je aanvliegroute wijzigt. Hij wordt iets hoger.
Dat zal ik laten zien.
mods ( dus ik ook) vegen niet zomaar..
op aanvraag, of omdat de posts nogal de verkeerde kant op gaan.
nu lees ik Wil zijn topic niet helemaal dagelijks, dus ik mis wel eens een pagina of 10.
gaat hard, dit topic af en toe
Dus, als ik (of de rest van de mods) dan niets hoor, gaat het ook niet weg.
blijkbaar hebben zich geen mensen geïrriteerd. wat al bijna een prestatie an sich is, anno 2021
Qua landen zonder motor:
zo moeilijk is het niet.
je moet natuurlijk wel je toestel kennen. en anders moet je gewoon wat ervaring hebben.
je moet een beetje een idee hebben van hoe hard een toestel moet vliegen voor hij raar gaat doen.
en in plaats van ff gas bij om snelheid te "maken"
moet je dan de neus omlaag richten.
zit je laag, of ver weg, kun je wel eens een uitdaging krijgen om hem op de juiste plek terug te krijgen.
tijdens examen valt dat mee, vlieg je in de regel redelijk hoog en dichtbij.
ik heb 1 kist die in het verleden nog wel eens de motor af liet slaan.
deed ie standaard net over het midden van het veld. en meestal als ik niet hoog zat.
toestel was ook nog eens zwaar, en dubbeldekker = hoop weerstand.
glijpad van 45 graden. ok, iets minder.
de 180 graden draai naar het veld terug was meestal precies te halen..
en soms redde ik ook echt het veld zelf. soms zit je er naast.
maar hij is wel in alle gevallen netjes op de grond gekomen.
1 plakkertje ergens in de vleugel vanwege een verdwaalde tak waar hij op landde.
een ander toestel, laagdekker, die kwam veel beter aan. kon veel langer in de lucht blijven zonder problemen.
dan kun je ook veel beter richten waar hij uit komt, en op de gewenste plek zetten.
Helicopters zijn daarin nog wat leuker.
heel weinig glijpad. en hopen dat je hoogte past bij de afstand die je nog af moet leggen.
maar, ook dat gaat in de regel gewoon goed, als je jezelf op voorhand een beetje in hebt gelezen op wat je moet doen.
ik heb nooit echte autorotaties geoefend..
maar de keren dat de motor uit viel, ging het goed.
Voor Gert-Jan: De kneus waar ik de Curare van kocht heette Theus![]()
Theus de Kneus...
stel het eens voor bij Dennis..... 50% ouwe bokken kortingOuder worden heeft ook voordelen.
Koffie bij Mcdonalds 1 euro ipv 2,15.
stel het eens voor bij Dennis..... 50% ouwe bokken korting
bij de gedachten dat ik over 13 jaar 60 ben raak ik in paniek...... Kut dat is al over 12 jaar
![]()
Nou, kom op jongens, nergens voor nodig om op die toer te gaan beginnen. Voor hetzelfde geld leest ie hier mee... Beetje consideratie zou wel mogen hoor...
haha... dat is dan de productiedatumTel je de baarmoedertijd mee, bij die 12 jaar?![]()
Wanneer ga je weer vliegen Wil... we missen je boeiende verhalen (en lullen daardoor weer teveel over andere zaken)