De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist die negatieve v stelling was om een neutrale meskant te kunnen vliegen. En in rugvlucht iets stabieler te zijn.
Tevens is dit juist het karakteristieke beeld van de curare.

Maw je hebt de emotie uit het toestel gehaald.

Juist die negatieve v stelling was om een neutrale meskant te kunnen vliegen. En in rugvlucht iets stabieler te zijn.

:D Ik denk dat Wil maar een geintje maakte...

Gefeliciteerd...

Nooit met zo'n ding gevlogen, maar wat ik er van begrijp (zowel "wat een Curare is" en "wat jij leuk vind"), ga je daar echt een hoop lol mee beleven.

Denk er wel om: om echt het maximum (qua vliegplezier) er uit te halen, moeten dergelijke toestellen tamelijk nauwkeurig ingevlogen en afgesteld worden, qua besturing, zwaartepunt, motordomp en zijstelling en dergelijke. Een Curare die scheef wegtrekt als je up geeft, of die uit meskant weg wil rollen, horizontaal wel, maar verticaal niet rechtuit loopt, is zonde en vergalt de pret best wel.
Dus laat dat even doen door iemand die weet waar hij op moet letten, dat scheelt je werkelijk enorm.

Zwaartepunt zeg je. Daar heb ik wel eens van gehoord :D :D :D :D :D. Had daar niet iemand laatst een topic over?

• Like
Reactions: wvr
Gefeliciteerd...

Nooit met zo'n ding gevlogen, maar wat ik er van begrijp (zowel "wat een Curare is" en "wat jij leuk vind"), ga je daar echt een hoop lol mee beleven.

Denk er wel om: om echt het maximum (qua vliegplezier) er uit te halen, moeten dergelijke toestellen tamelijk nauwkeurig ingevlogen en afgesteld worden, qua besturing, zwaartepunt, motordomp en zijstelling en dergelijke. Een Curare die scheef wegtrekt als je up geeft, of die uit meskant weg wil rollen, horizontaal wel, maar verticaal niet rechtuit loopt, is zonde en vergalt de pret best wel.
Dus laat dat even doen door iemand die weet waar hij op moet letten, dat scheelt je werkelijk enorm.

Bedankt voor je mooie woorden.

Een van de instructeurs is een F3A piloot. Die lust de Curare rauw. Vanmiddag neem ik hem mee naar het veld.

Het ziet er negatief uit: een toestel met afhangende schouders. Een beetje zielig.

Zet eens een fotootje neer van het model.
En welke motor, regelaar, prop...

GJ

Negatieve v stelling oogt prachtig... maar was ook kenmerkend op de aloude F4 Phantom straaljager...

Mooie dingen komen van ver...
Soms kwam er zelfs een hotel aan te pas... of een week vakantie dan maar...

• Like
Reactions: Cnn
Zet eens een fotootje neer van het model.
En welke motor, regelaar, prop...
GJ

Dat wist de verkoper niet. Ik heb de toestellen in goed vertrouwen meegekregen.
De foto´s in de advertenties waren plaatjes van andere kisten.
Hij is omgebouwd van brandstof naar electro.
In mijn enthousiasme ben ik vergeten ze te testen. De verkoper kwam ook eerlijk over.
Een programmeerkaart kreeg ik er gratis bij de regelaar bij.
In de Mentor heb ik alle vertrouwen, maar de Curare is in aanzienlijk mindere staat.
Zoals gezegd heb ik de gok maar gewaagd.
Morgen neem ik hem mee naar JVE en vraag ik of hij hem wil nakijken en eventueel opknappen.
Ik maak nog een foto voor hier.

Laatst bewerkt:
Het is wel handig om te weten wat er voor motor op zit en op hoeveel S ie moet.
Ik zou de oude folie er zoveel mogelijk afhalen en dan in dezelfde of donkerder kleur nieuwe folie op spannen.

GJ

Typisch amerikaans geknoei en grote onzin.
Geef me zo'n ding en ik heb hem in 20 seconden aan stront.

GJ

• Like
Wil... post eens een paar plaatjes van de aanwinst...
Als het een zelfbouw is en daarbij niet spotless... maar goed ineen... is het de betere vlieger.
Wagen met steenslag rijdt beter dan een showroompoetsmodelletje

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back