De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het er ook met Pieter over gehad en hij had zijn mallen uitgeleend en ik heb jaren later die mal van die persoon gekocht.
Dus hoe het nu precies zit weet ik niet, doet er ook niet toe, de mal word nog steeds gebruik.
50G, geen idee hoe je dat zou moeten berekenen, als ie heel blijft is het goed.
Het profiel is niet superdun, ik gok zo'n 8% dus dan kan je met beperkte middelen de vleugel wel sterk krijgen.
Ik wilde al hars en weefsels bestellen maar de duitsers hebben weer Weihnachten en zijn dan dicht tot ergens begin januari...

GJ
 
Nee Jan, deze mallen zijn de Ialomita.
Model van Martin Weberschock die zijn originele positief mallen verhuurde om er negatieven van te maken.

weber.JPG


Jouw mal heb ik na bouwen van een paar modellen weer doorverkocht aan Oliver Zanker in Duitsland.

GJ
 
Laatst bewerkt:
De laatste perikelen aan het begin van het nieuwe seizoen;

* Morgen ga ik voor het eerst met de nieuwe Multiplex Cockpit zender vliegen. Ik kijk er echt naar uit.
* Deze winter ben ik door blijven vliegen met de oude-, trouwe Mentor.
* Sinds ik vorig jaar terug ging naar piepschuim is het vliegen aanmerkelijk verbeterd. Ik vlieg al geruime tijd zelfstandig zonder te crashen.
* Ik raak niet meer in paniek als ik het toestel in een bocht even niet meer zie. Dit heeft me de afgelopen jaren meerdere toestellen gekost.
* Binnenkort zal de Ion Pro+ de lucht in gaan.
* De bouw van de Venture .60 gaat, zoals ik verwacht had, niet heel erg snel.
* Omdat ik snel weer met houtbouw wil vliegen, vanwege het hogere gewicht, heb ik van een collega een X-Tra (Hobby Inn) overgekocht.
* G.J. is een Delta voor mij aan het bouwen, die ik zelf af kan werken met folie en besturing.
* Een collega wil een Delta van 110cm span ontwerpen, die ik zelf kan gaan bouwen.

Dit lijkt me voorlopig wel even genoeg :D.
 
Een delta ontwerpen?
Dat teken je toch gewoon uit de hand?
Weet je wat een leuk model voor je zou zijn?
Een iets uitvergrote Robbe Lanzet.
Oud model maar het was vroeger al redelijk snel.
De vleugel is uit schuim te snijden, dat scheelt bouwwerk en de romp is uit balsa misschien een avondje werk.
Heeft een neusje en een motor achterop.
Tekening is hier te downloaden.
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=6103
Die tekening vergroot je zo'n 20% en dan is de spanwijdte 110cm

En nog veel simpeler maar minder snel.
De Stratos van Hanno Prettner.
Koop 1 plaat piepschuim van 20mm dik en dat is je vliegtuig.
1 plankje balsa en wat latjes zijn je kielvlakken en versterking voor je roer.
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/178864-Stratos-–-Nostalgie-Delta-Modell-mit-E-Antrieb

GJ
 
Een delta ontwerpen?
Dat teken je toch gewoon uit de hand?
Weet je wat een leuk model voor je zou zijn?
Een iets uitvergrote Robbe Lanzet.
Oud model maar het was vroeger al redelijk snel.
De vleugel is uit schuim te snijden, dat scheelt bouwwerk en de romp is uit balsa misschien een avondje werk.
Heeft een neusje en een motor achterop.
Tekening is hier te downloaden.
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=6103
Die tekening vergroot je zo'n 20% en dan is de spanwijdte 110cm

En nog veel simpeler maar minder snel.
De Stratos van Hanno Prettner.
Koop 1 plaat piepschuim van 20mm dik en dat is je vliegtuig.
1 plankje balsa en wat latjes zijn je kielvlakken en versterking voor je roer.
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/178864-Stratos-–-Nostalgie-Delta-Modell-mit-E-Antrieb

GJ

Bedankt voor je ideeën G.J. Ik ga eens goochelen.
 
Wil, ik heb de ideale delta voor je gevonden.
Komt uit Rusland, misschien kan Gerben hem mee laten komen als ie Avioniks besteld.
Landen hoef je je geen zorgen over te maken.
Als je goed kijkt zie je Aeronaut op de klapprop staan op 0:57
Het is ook een Aeronaut spinner.

 
Wil, ik heb de ideale delta voor je gevonden.
Komt uit Rusland, misschien kan Gerben hem mee laten komen als ie Avioniks besteld.
Landen hoef je je geen zorgen over te maken.
Als je goed kijkt zie je Aeronaut op de klapprop staan op 0:57
Het is ook een Aeronaut spinner.


Kamikaze nog wel.
 
Zonde van zo een ARF...
Hopen voor de ‘piloot’ dat het geen boomerang is...
trouw naar zn baasje terug... of per ongeluk het eigen Kremlin in?

Apeldoornski bellen!
 
Eigenlijk zou de USA nu Aeronaut op de zwarte lijst moeten zetten.
Toch weer die duitsers he....
 
Zo'n WindS 110 vliegt nochtans zeer eerlijk en is groot en goed zichtbaar.
Heb er zelf geen maar een paar keer gevlogen met die van een vliegmaat.
 
Dries, het is een Mytho S125, nog een tikkie groter dan een Wind.
Ik heb hem zelf een keer gevlogen (dat was ook de enige keer dat hij gevlogen heeft) en hij vliegt als een trainer.
Tikkie duurder maar daar moet je niet aan denken als het in de lucht hangt (en hij was toch niet van mij)

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top