Ik weet niet onder welk topic ik dit zal plaatsen, daarom denk ik dat hier het beste zal zijn.
Een tijdje terug had ik het idee om een zogenaamde "lokeend", zo'n kunststof drijvende eend radiografisch bestuurbaar te maken.
Ik vertelde dat aan mijn schoonvader, en die kwam een week later met dit exemplaar aandragen:
Dus ik maak het aparaat open, zit het vol met elektronica
Best geinig toch?? :-D
Na een aantal maanden stof gehapt te hebben (correct nederlands??)
had ik dit weekend de zin gemaakt om wat aanpassingen en wijzigingen uit te voeren.
Tijdens zijn eerste proefvaart, nadat ik hem net gekregen had, maakte de motor zo'n herrie, dat het net leek of er een Harley Davidson door de straat reed!
Dus, de zwaan moest de werf op.
Motor nagekeken en gesmeerd, schroefas en roertje gesmeerd, een groter schroefje geplaatst (van 30 naar 40 mm)
De bediening van zijn kop zt gecombineerd met de stuurservo, dat moest natuurlijk anders, dus een aparte stuurservo geplaatst.
De motorophanging werd aangepast, want dat leek nergens op.
En de schakelservo voor de waterpomp werd verplaatst.
Verder een nieuwe 12 volt accu gekocht, de oude was helaas niet meer te redden
Na een weekendje hobbyen en prutsen in ons te kleine kelderboxje, is dan dit het resultaat:
En numaar wachten tot het droog weer is, zodat we kunnen gaan proefvaren
Groetjes, Mark
Een tijdje terug had ik het idee om een zogenaamde "lokeend", zo'n kunststof drijvende eend radiografisch bestuurbaar te maken.
Ik vertelde dat aan mijn schoonvader, en die kwam een week later met dit exemplaar aandragen:

Dus ik maak het aparaat open, zit het vol met elektronica

Best geinig toch?? :-D
Na een aantal maanden stof gehapt te hebben (correct nederlands??)
had ik dit weekend de zin gemaakt om wat aanpassingen en wijzigingen uit te voeren.
Tijdens zijn eerste proefvaart, nadat ik hem net gekregen had, maakte de motor zo'n herrie, dat het net leek of er een Harley Davidson door de straat reed!
Dus, de zwaan moest de werf op.
Motor nagekeken en gesmeerd, schroefas en roertje gesmeerd, een groter schroefje geplaatst (van 30 naar 40 mm)
De bediening van zijn kop zt gecombineerd met de stuurservo, dat moest natuurlijk anders, dus een aparte stuurservo geplaatst.
De motorophanging werd aangepast, want dat leek nergens op.
En de schakelservo voor de waterpomp werd verplaatst.
Verder een nieuwe 12 volt accu gekocht, de oude was helaas niet meer te redden

Na een weekendje hobbyen en prutsen in ons te kleine kelderboxje, is dan dit het resultaat:

En numaar wachten tot het droog weer is, zodat we kunnen gaan proefvaren

Groetjes, Mark