De Reflex simulator

• Topicstarter Topicstarter Harpert
  • Startdatum Startdatum

Is bijvoorbeeld Real Flight Of Reflex 200 Euro waard

• ja reflex is 100% waar voor zijn geld

Votes: 0 0,0%
  • ja Real flight is duur, maar crashen kost meer

• ja reflex is duur maar crashen kost meer

• Onzin, neem gewoon Easyfly

• Onzin je hebt geen simm nodig alleen ECHT vliegen werkt

• Total voters
    69
ik ben ook vanplan om een simulator aanteschaffen, mij vraag is nu waar je de REFLEX sim kunt kopen en wat de prijs is??

trager met XP?

hallo,

ik heb sinds kort windows XP op mijn PC en qua hardware is er enkel schijfruimte bijgekomen.
Hier is nu het probleem: Reflex gaat zeer traag (lees: met schokken) en is grafisch niet meer zo goed sinds ik XP heb. Vroeger, toen ie onder
windows 98 draaide ging het zeer smooth. Nu niet meer dus :cry:

Weet iemand of ik hier iets kan aandoen?

ik kreeg te horen waar je deze sim kunt kopen. zie http://www.reflex-sim.de/english/Index.htm.

ik heb sinds kort windows XP op mijn PC en qua hardware is er enkel schijfruimte bijgekomen.
Hier is nu het probleem: Reflex gaat zeer traag (lees: met schokken) en is grafisch niet meer zo goed sinds ik XP heb. Vroeger, toen ie onder
windows 98 draaide ging het zeer smooth. Nu niet meer dus

onder downloads kun je de nieuwe updates vinden, ze vermelden dat in versie 4.3 een performance verbetering zit. misschien is dit de oplossing voor jou probleem.

Ik zit te twijfelen tussen XTR en realflight G2.
Het gaat mij om de vliegtuigen (vooral extra 300s).

Ik weet uit ervaring dat realflight goed vliegt, maar XTR ziet er mooi uit...

Kan iemand mijn twijfels wegnemen?

Ik mis in dit verhaal een sim Aerofly pro deluxe wat ook wel een goed sim is volgens mij en denk er over om hem te kopen of reflex xtr nu vrrag ik mij welke op mijn computer het beste doet ik heb een pentuim 1,7 ghz 1024 mb ram en een geforce 3 kaart en de demo van reflex werkt hier goed op hier en daar kleine hapering met alles op maximaal.
zou dit bij het orginale Reflex xtr ook zo zijn?

Ik heb beide simulators nog niet goed getest maar Realflight g3 wel met gamecontroler en ik zeg deze moet zeegen deze moet het niet van die conroler hebben want
de gasverhoudinge van volgas naar gas dicht kloppen zelfs als hij goed kalibreert niet en ik vond de vliegtuigen lekker sturen althans niet zo zoals het zou moeten meschien dat deze sim beter is voor helivliegers maar niet voor modelvliegtuigen vliegers.

@Modelairplane.
Mijn refleX XTR is te koop.
Zie te koop sectie.

Je kunt ook een demo-versie van Reflex XTR downloaden. Dan weet je zeker of het goed draaid. XTR is iets zwaarder dan de oudere versie voor je PC, als je een fatsoenlijke Geforce 3 kaart hebt moet het wel lukken.
Mijn ervaring is dat Aerofly Pro Deluxe iets minder resources nodig heeft dan XTR, totdat je de smoke functie inschakeld. Wanneer er veel rook in beeld is en het toestel bevindt zich ook nog eens achter de rook dan gaat nagenoeg iedere video-kaart door de knie-en.
Welke nu te kiezen, XTR voor de heli's en Aerofly Pro Deluxe voor plankjes. Persoonlijk vindt ik de plankjes van Reflex minder slecht dan de Heli's van Aerofly.

Rick

wouter1 zei:
hallo,

windows 98 draaide ging het zeer smooth. Nu niet meer dus :cry:

Weet iemand of ik hier iets kan aandoen?
reflex reug van de hand doen en als je aerofly pro deluxe zou gebruiken heb je geen enkel probleen, en wat de pijs betreft modelbouwshop albatros in muizen bij mechelen in belgie kost die maar een luttele 119 eurokes. tevens heb je voor de moment een 420 toestellen en een 40 tal heli's. en bijna alle weken kan je nieuwe updaten. grts CHIPPY mijn naam mag je daar gerust melden, kom er elke week, tevens heb ik zonder leren vliegen, en moet nog voor de eerste keer crashen

Ik heb de basis geleerd met FMS,
maar in de realiteit kwam telkens het probleem naar voren van te veel sturen en niet te weten wat te doen bij wind of turbulentie.

Aerofly Pro Deluxe is vrij realistisch voor zowel vliegtuigen als helies.
tenminste als je effe wat instellingen aanpast.

De windsnelheid en de turbulentie moet je iets omhoog krikken,
dan krijg je opeens een veel realistischer vlieggedrag dan bij de standaard instellingen.
Ook vind ik het prettig dat ik meer dan 4 kanalen kan aansturen en eigenlijk alles kan instellen op mijn zender betreft mix functies.
Dit geeft ook een beter gevoel met helies, pitch en gas op verschillende kanalen bijvoorbeeld maakt het 3d vliegen al een stuk beter.
(was in FMS niet mogelijk)
Ook extra functies zoals autorotation, flaps, rook aan/uit of wielen inklappen maken het een stuk interessanter als je dit allemaal vanaf je eigen zender kunt regelen.

Mijn mening is dus, leer op de sim de move, en wanneer je deze daar 100x foutloos achter elkaar kunt doen, probeer het dan eens een keer in het echt.
Tuurlijk in het echt komt de financiele spanning erbij, maar je weet hoe je op bepaalde situaties moet reageren omdat je dit in de simulator al tig keer hebt meegemaakt.
Je kunt beter 1x geld in de virtuele wereld stoppen om zo een veelvoud in de werkelijkheid te besparen.

maarja,
ieder mag natuurlijk zelf weten waar hij/zij zijn geld in stopt.

groeten,
Barry

nooit, maar dan ook nooit van m'n leven zal ik die achtelijke idiote
bedragen betalen die er voor de modelsims gevraagt wordt,
want dat lijkt in de verste verte helemaal nergens op.
voor een paar tientjes koop je de mooiste games en vliegsims van
o.a. microsoft flightsimulator, en zijn die 100x mooier en uitgebreider
dan de duurste modelsim, en begrijp ik niet dat het dan zo belachelijk duur moet zijn want in verhouding is het geld echt niet waard,
en kun je voor die bedragen heel wat ''echte'' shockflyers
chrashen, of een hoop balshout, lijm en spanfolie kopen om
grotere kisten mee te repareren.

als ik die dure modelvliegsims met gewone games vergelijk,
zouden ze niet meer dan 30 tot 60 euro mogen kosten,
en dan is het alsnog dik betaald, en vindt ik het niks gek dat men
deze modelsims massaal kopieerd en voor een prikkie verkoopt
om zo de idioot dure aanschafprijs een beetje terug te verdienen.

Daar heb je wel gelijk in. Ik vind dat die sims ook overdreven duur zijn

Ach , ik heb AFPDeluxe, en die was het voor mij meer dan waard, maar je kunt nog altijd FMS nemen . die is GRATIS :D :D

Hallo,

Er is al heel wat gezegd en geschreven. Ik doe nu een jaartje vliegen (hummingbird, trex) en reflex heeft me erg geholpen met het leren vliegen. Eerst hoveren met de staart naar je toe, daarna naar rechts/links en tenslotte nose-in. Ik zorgde dat het op de sim zonder er veel bij na te denken lukte en als dat goed zat, probeerde ik het met mijn echte toestellen. En ... dan lukt het vaak ook!

Ook forward flight veel geoefend op de sim en dat lukt ook erg netjes. In het echt gaat dat nu ook. Zonder crashes en heel gecontroleerd.
Om kort te zijn zie ik de reflex als een heel nuttig instrument. Ik reflex gekozen omdat het gedrag van de heli's erg natuurlijk zou zijn. Die mening die deel ik ook. Het gedrag (niet alle modellen, maar bijvoorbeeld de raptor) is naar mijn mening heel goed. Kun je het goed op de sim, dan is de stap naar echt niet groot.

Back