De Robbe Hot Shot, nu met schade, herstel 3-12-2010

De buis kan je makkelijk zelf maken als je maar een pen heb.
Je rolt er 3 keer een laagje plastig van een vuilniszak omheen (dan heb je de goeie diameter) dan rol je er een keer of 3 a 4 80 grams mat om heen die je eerst met epoxy heb behandeld.
Dan pak je een rol plankband (gewoon van het doorzichtige) die rol je met de niet plakkant om je mat heen zodat hij strak om de pen komt te zitten.
Dan krijg je een prachtige buis.

geweldig plan :D alleen nog even bij Ruud (die niet op mail reageert) mijn spullen bestellen.. Heb nog een superlichte 8mm buis, twee laagjes krant daarom, bakpapier, dan glasmat in epoxy en laten drogen.. perfect op maat!

Ik hou zelf wel van zwevers en heb min of meer leren vliegen met delta's dus dat komt wel goed.. Maar ze zullen op een helling allicht een stuk beter vliegen dan in thermiek (hoewel, met het enorme vleugeloppervlak van dit ding weet je het nooit)

Voor het wegwerken van de electronica dacht ik aan holle ruimtes uitfrezen voorin de vleugel, van binnen bekleden met glasmat zodat een stevige ruimte ontstaat en dan alles erin vastzetten met hotglue.. Eventueel over de neus en buik nog een glasmatje

Wow, wat een snelheid..

Wat voor motor ligt daarop? Lijkt erop dat hij FORS overpowered is.. Dat ding klimt sneller dan mijn brushless easyglider!

Hm, die aerodrives hoor ik erg veel slechte verhalen over inderdaad. Allemaal krom, kapotte lagers of branden domweg door.

Persoonlijk heb ik meer met de turnigy's op maar nu weet ik in ieder geval wat voor motor erop zit. Inderdaad zoals ik dacht en wat ik graag mag zien - zwaar overpowered :D

...Verder is het een heel goedkoop motortje ook al is het nieuw, toch een kapot lager heeft.
Als je 'm terustuurt naar HobbyKing sturen ze je wel een nieuwe. Maar je zit dan natuurlijk wel even zonder...

Gezien het gewicht van de Hotsot (rond de 500 gram) zou je ook deze motor kunnen kopen.
2212/13 Brushless Outrunner 1000KV

Lekker dicht bij huis. Ik heb nu 2 van dit merk motortjes en ze bevallen prima.

Oja, Bertus, hier een foto van de HaiII. Misschien herken je hem van mijn bouwdraadje.
haigereed004kl1.jpg

Motor in de neus, klapprop naar voren laten klappen :) Veertje tussen de basis van beide prophelften als je dan gas mindert gaat hij automatisch naar voren :)

He Bertus,

Jammer dat je zaterdag naar de familie dag mag, anders hadden we de Talon kunnen gaan slepen.

Ben Benieuwd hoe dat gaat vliegen.

Klinkt deze motor ook belabberd dan ?

Rob

Back