De snelle avonturen van WdeW

@WillydeWoofer

Laatst kwam ik de Racerglide tegen van Hager CNC. Jou welbekend van de Massimo. Bouwt erg makkelijk, lijkt een leuk ding te zijn voor jouw doel. 160cm span, snelheid van rond de 200 volgens Hager. En hele goede handleiding. Zeker met jouw bouwervaring en aanwezige hulp is dat een eitje.

Op te bouwen met 'goedkope componenten'. De aanbevolen Graupner servos zijn duur, Robbe heeft alternatieven en volgens mij past een Savox SH0255MG ook (servoraampjes minimaal aanpassen en de servomontage in de romp een millimeter dikker maken zodat de servos iets hoger komen) eenvoudige motor en een ampere of 40/50 op 4s.

@WillydeWoofer

Laatst kwam ik de Racerglide tegen van Hager CNC. Jou welbekend van de Massimo. Bouwt erg makkelijk, lijkt een leuk ding te zijn voor jouw doel. 160cm span, snelheid van rond de 200 volgens Hager. En hele goede handleiding. Zeker met jouw bouwervaring en aanwezige hulp is dat een eitje.

Op te bouwen met 'goedkope componenten'. De aanbevolen Graupner servos zijn duur, Robbe heeft alternatieven en volgens mij past een Savox SH0255MG ook (servoraampjes minimaal aanpassen en de servomontage in de romp een millimeter dikker maken zodat de servos iets hoger komen) eenvoudige motor en een ampere of 40/50 op 4s.

Je hebt het e.e.a. prima ingeschat. De bouwwijze lijkt op die van de Massimo, ook de tekeningen.
Dit is zeker een kanshebber. En ook betaalbaar. En eenvoudige handstart.

Ik ben je dan ook buitengewoon dankbaar voor je oplettendheid. Ik bestel hem gewoon en krijgt mijn vrouw hem voor haar verjaardag :D.

Laatst bewerkt:
@WillydeWoofer

thnx voor de tip en de link... dat ziet er idd netjes en strak uit..... dit lijkt me een leuk volgend project :thumbsup:

De actuele situatie;
1 Massimo (vliegt al)
2 Speeder (mijn romp, vleugel van Look) (binnenkort klaar)
3 Speeder (splinternieuwe laser kit van Look)(in wording)
4 Warmliner van Look (kit is besteld)
5 Warmliner van Hager (kit is besteld)
6 Avionik (is al ver klaar) (even in de ijskast gezet) (misschien te klein/te snel voor mij)

Heb je de racerglide van Hager besteld Wil ?
Wat voor aandrijving ga je erin proppen?
Dat wat op ze op de site hebben staan met de dpower 3508 11x7 / 11x8 gaat hooguit 110 km/h
Ik heb een 3512 liggen die er in zoukunnen. ……. Hmmmmm misschien bestel ik er ook wel 1
(ff overleggen met de basin:D want die wil dat ik een valach 85 ga kopen bij prowing ipv dat kleine spul)

Laatst bewerkt:
Ik heb 'm met een surpass c3548 900kv. Dan op 4s met een 11x8 prop. Ben m nu aan het foliën, maar aangezien het mijn eerste folieproject is duurt dat nog wel even.

Omhoog gaat ie geen 200km/h inderdaad. Maar motor uit, neus naar beneden zou er toch meer in moeten zitten als ik Hager mag geloven. Het is geen pylon racer. Gewoon een snellere fun zwever.

Er staat toch keurig in de beschrijving van het test model welke componenten zijn gebruikt?
Gewoon overnemen, of vergelijkbare setup nemen.

ja dat kan... je kan als een kip zonder kop overnemen wat er staat, maar,... als ik die setup (D-Power 3508 890 kv) doorreken kom ik uit op een spoedsnelheid van 113 km/h bij 44 ampere op 4s.... dat zal in de praktijk met weerstand van het vliegtuigie meegerekend neerkomen op een maximale snelheid onder de 100 km/h
lijkt me duidelijk dat Willie daar geen lol aan gaat beleven !!!

als ik dan even een D-Power motortje van dezelfde formaat maar met hoger kv neem (D-Power 3512 1270 kv) en er een 8x8 proppie op zet dan kom ik met 2 ampere minder ineens met 184 km/h op een veel spannendere snelheid uit
dus ja... ipv kopen wat er in de advertentie staat is zelf ff logisch nadenken en wat berekenen niet eens zo onverstandig... toch ??

upload_2025-4-2_9-19-4.png

upload_2025-4-2_9-26-27.png

Ik heb 'm met een surpass c3548 900kv. Dan op 4s met een 11x8 prop. Ben m nu aan het foliën, maar aangezien het mijn eerste folieproject is duurt dat nog wel even.

Omhoog gaat ie geen 200km/h inderdaad. Maar motor uit, neus naar beneden zou er toch meer in moeten zitten als ik Hager mag geloven. Het is geen pylon racer. Gewoon een snellere fun zwever.

met die setup gaat ie al ietsje sneller dan de std setup...
maar plof er eens geen 11x8 maar een APC 9x10 op.. veel minder amperes en hogere snelheid :yes:

upload_2025-4-2_9-37-47.png

upload_2025-4-2_9-41-56.png

Bijlagen

• upload_2025-4-2_9-41-12.png
    upload_2025-4-2_9-41-12.png
    62,6 KB · Weergaven: 17
mijn kleine delta draai ik met een 2200 kv T-Motortje op 3s met een afgetopte 7x7 en dat gaat echt heel lekker voor zon klein kutding...
en dan ineens met (gelogd) 19,6G haaksom.... de meesten bij ons op de club zijn verwonderd dat het ding na anderhalf jaar nog steeds heel is :D

upload_2025-4-2_9-47-41.png

ja dat kan... je kan als een kip zonder kop overnemen wat er staat, maar,... als ik die setup (D-Power 3508 890 kv) doorreken kom ik uit op een spoedsnelheid van 113 km/h bij 44 ampere op 4s.... dat zal in de praktijk met weerstand van het vliegtuigie meegerekend neerkomen op een maximale snelheid onder de 100 km/h

als ik dan even een D-Power motortje van dezelfde formaat maar met hoger kv neem (D-Power 3512 1270 kv) en er een 8x8 proppie op zet dan kom ik met 2 ampere minder ineens met 184 km/h op een veel spannendere snelheid uit
dus ja... ipv kopen wat er in de advertentie staat is zelf ff logisch nadenken en wat berekenen niet eens zo onverstandig... toch ??

Bekijk bijlage 614233

Bekijk bijlage 614234

100 km per uur, dat gaat de Calmaanzo van mijn opoe ook :D

Bekijk bijlage 614233

Bekijk bijlage 614234

Vreemd dat een fabrikant dat zo aangeeft.

Back