De snelle avonturen van WdeW

Gut wat is dat ding belachelijk duur geworden.
Wat mij opviel is dat de meter van Robart nog al een bot ‘mes’ heeft, een te dikke stift, en blijft hangen. Omdat het bleef hangen, opengetrokken, de goedkope constuctie aangegaapt…

Ik zet op de beugel een hellingshoekmetertje van de bouwmarkt. Die beugel is verder prima, en ook mooi licht van gewicht.

Dat aanleunen van die losse hoekmeters is wel wat meer gefiddel, maar meet stukken zuiverder. Ik red me er uitstekend mee.

Heb er meerdere, en daarmee zet ik het stabilo op nul, en kan daarop de vleugelhoek bepaald gaan worden.

Met een stalen korte liniaal ingeklemd aan de motoras, kan ook de domping en side-thrust worden geijkt met dat hoekmetertje.

Die metertjes hebben de wijzer in zeer dunne naalden hangen. En die ondervinden amper frictie. Ooit bij de Hornbach weggehaald.
Koste ooit niets. Maar zal nu qua prijs al onredelijk zijn geworden. Made in China.

Via Ali Expres zijn ook digitale hoekmetertjes te bestellen. En die hebben een hogere resolutie dan die met de wijzertjes, maar op een halve graad nauwkeurig volstaat het eigelijk al…

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Dit is tot nu toe het lastigste karwei.
Er zit ook 1mm triplex in het midden.

20250210_205630.jpg

Voor de vleugels servo's zou ik graag aluminium hevels kopen. Hier betaal je de hoofdprijs. Bij Ali zijn ze veel goedkoper, maar zijn deze goed en welke moet ik hebben? Wat betekent T? En gaat het om de diameter, zoals M3? Is het per merk hier verschillend?
GJ bestelde altijd veel in China.

Back