De story off the lapidar van handebouwer.

Gaat lekker hier.
Nog even en je ziet er niets meer van.
Waar de romp zwarte brandvlekken vertoonde een reepje balsa
over geplakt.
Ook de motor steun van de motor weer terug geplaatst.
Deze was na een poetsbeurt weer brand schoon.
Ook de motor was na het poetsen met spiritus weer als nieuw.
En de liggertjes zitten ook weer op hun plek.
Nu lekker drogen.
Kan morgen de beplanking er weer op.

100_3277.JPG


Groeten HanDeBouwer.
 
Hey Han,

wat erg dat te zien man ! Pffff, heb je geluk bij een ongeluk had... tx to Ger !!!

Succes met het afwerken !

Davy
 
Hoi Davy.

Dit is altijd nog beter dan een crash.

De eerste beplanking zit er weer op.
Hoop dat jullie dat zien door alle tape en spelden.;)

100_3278.JPG


Groeten Han.
 
Zo en weer dicht!!;)

100_3279.JPG


Nog een paar kleinigheidjes en dan gaan de bovenliggers en al weer op.

Groeten Han.
 
wat had er dan gebrand? regelaar?

nja is erg balen natuurlijk , maar zo blijven we weer bezig zeker?
 
Vers van de pers.
Hier moet die ook echt staan.
De video van het brandje.


Groeten Han.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Cam down ?

"This stream is now deactivated.
Broadcasters are required to log into the User Area at least once every 30 days to show they still wish to use the service. If you are the broadcaster, please log into the User Area and your stream will re-activate. This will allow you to start broadcasting again."

Denk dat je beetje iets moet doen om je cam weer actief te krijgen Han?

Greetz,
Frank
 
"This stream is now deactivated.
Broadcasters are required to log into the User Area at least once every 30 days to show they still wish to use the service. If you are the broadcaster, please log into the User Area and your stream will re-activate. This will allow you to start broadcasting again."

Denk dat je beetje iets moet doen om je cam weer actief te krijgen Han?

Greetz,
Frank

Bedankt Frank.
Is alweer opgelost.

Groeten Han.
 
Zo even een updateje.

Hier de boosdoener.
100_0972.JPG


Romp met de liggertjes.
100_3291.JPG


En bespannen.
100_3293.JPG


En de kap.
Die na een poetsbeurt een bruin tintje heeft gekregen.
Rookglas, lekker hip modern.
Alleen het nieuwe ruitje is straks blank.

100_3287.JPG


Ruitje er uit.
Lekker zwart en goed gesmolten, doorgezakt.
100_3289.JPG


En mijn nieuwe manneke is ook zwart geworden.
En aan de schter kant is de depron goed weg gesmolten.

100_3292.JPG


Oja de motor loopt als een zonnetje op een paar celletjes.
Maar toch.
Straks de regelaar voorzien van wat snoertjes.
En zien wat die doet op vol vermogen.

En nu effe lijm halen om de kap de plakken.
Zo zijn jullie weer op de hoogte van alles.

Groeten Han.
 
Zo de kap is ook weer geplakt.
Even drogen en tralala ook weer klaar.

100_3295.JPG


Nu is het plakwerk gereed.
Nu de regelaar nog aanpassen.
Proefdraaien en dan is die weer klaar.

Groeten Han.
 
Haha Han is weer mooi een heel eind verder!!!!!
Hij is weer klaar.!!!!!!
Mooi optijd.
Morgen even proefdraaien op vol vermogen.
Op 3 lipo draaid die prima.;)

En zo staat die nu tepronken in de toko.
100_3296.JPG


100_3297.JPG


100_3298.JPG


100_3299.JPG


Ikke ben weer blij.
Hebben we dus ook weer gehad.
Als het goed gaat gaat die mee naar Rheidt.

Groeten Han.
 
Net aan het proefdraaien geweest.
Er gaat iets niet goed hier.
Het vermogen ligt nu dik boven de 1900 Watt!!!!!
65 amp plus.
Dit moet zo rond de 50 liggen.
Motor draaid dus echt als een trein.
De prop maar veranderd van 22 x 8 naar 20 x 8. met afgetopte punten.
Nu zo'"n 1500 watt.
Met 52 amp. dit is beter dus.
Waar op eens al dat vermogen vandaan komt weet ik niet.
Alleen de regelaar is anders alleen is het zijn broertje geworden.
En nieuwe verlengdraden.


Maar zou het hier aan kunnen liggen.
Nu is mijn duits niet al te best.

http://www.lehner-motoren.de/download/motor_beschreibung.pdf

Zou het kunnen dat 1 van de soldeer verbindingen los is.
Hier door in staan andere windingen.
Dus wie vertaalt even de tekst boven en onder het plaatje.


Groeten Han.
 
P1,P2 und P3 sind die Anschlussbuchsen der drei Phasen (beliebig steckbar ).
Für Sternschaltung müssen die drei D-D-Lötbrücken mit einem Lötkolben aufgetrennt
werden und statt dessen die drei S-S-Verbindungen mit Lötzinn überbrückt werden.

In Sternschaltung wirkt der Motor so, als hätte er die 1.73-fache Windungszahl.
Z.B.: Typ 1920/10 D entspricht etwa 1920/17 S .

Grundverschaltung und die Drehzahlliste entsprechen der Dreieckschaltung(D-D ist überbrückt

P1, p2 en p3 zijn de drie aansluitstekkers van de drie fasen (willkeurig aansluitbaar).
Voor sterschakeling moetend e drie D-D-soldeer bruggen met een soldeerbout worden opengemaakt en daarvoor in de plaats moeten de S-S-soldeerbruggen met soldeertin worden gesloten.

In sterschakeling werkt de motor alsof hij ongeveer 1,73 keer het aantal wikkelingen heeft, bijvoorbeeld type 1920/10d is dan te vergelijken met 1920-17 S.

De basisschakeling en de toerentallijst zijn volgens de driehoeksschakeling (D-D is overbrugt.
 
Bedankt theo.
Nu effe de bevestiging of ik het snap.

Als er een verbinding los is heeft die minder windingen.
Loopt die harder. Zuit die meer.
Denk dat ik het gevonden hebt.
Dat is dus de verklaring van meer vermogen.
Ga het uitproberen.

Groeten han.
 
Niet te snel, ofwel heb je alle D-D verbindingen gesloten of alle S-S verbindingen. Dus nooit door elkaar. als je de motor standaard koopt is het normaal D-D.
 
Back
Top