De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
die avionik kun je mooi aan de muur hangen..
eerst een jaar met 1 toestel de kneepjes leren. door en door.
geen verrassingen.

een ander toestel, zeker een andere klasse toestel, heeft altijd weer nieuwe uitdagingen.
net ff een andere manier van binnenkomen. ander stallgedrag.
moet je gewoon op bedacht zijn.
en je moet een bepaalde basis hebben qua vliegen om daar makkelijk mee om te gaan.

voordat je naar zo'n compleet ander type toestel gaat, moeten het aantal "spannende" landingen rond de 1x per maand zijn (bij regelmatig vliegen)
als voorbeeld..
dan is het grootste deel spiergeheugen.
probleem zien = onbewust aanpassen, en door.
 
20211012_132512.jpg
20211012_135259.jpg


Alweer twee successen.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Wil.

Heel persoonlijk hoor. Maar mijn ervaring is dat een dik 6s pakket muurvast op dat klittenband komt te zitten. En je na het vliegen bijna de romp in tweeën breekt met het verwijderen van de accu. Ik heb nu nog maar 1 dun strookje klittenband, en 2 straps om de accu op plek te houden.

Dat begrijp ik, maar er is nog een ingebouwd geheim. Op de lipo zelf, zitten slechts twee heel dunne strookjes klittenband.
De lipo laat zich gemakkelijk wat verder naar voren of achter leggen. Het cg-punt komt altijd goed.
Ik gebruik overigens maar 1 strap. Deze goed vastzetten natuurlijk.

Aanvankelijk plakte ik het plankje helemaal vol met klittenband en de gehele lipo ook. Dan nog een paar straps er omheen en het ging nooit meer los :D.
Is er al wetenschappelijk onderzoek gedaan, naar de exacte hoeveelheid benodigd klittenband?

Toen ik mijn eerste klittenband ging kopen, vroeg de vriendelijke winkelier: "hoe groot is de klit?"
Ik zal hem toch eens vragen, wat hij daar nou precies mee bedoelde.
 
Vandaag moest ik naar Nederland en ik wist dat Wil op het veld zou zijn.
Dus een tussenstop in Vught gemaakt.
De Tucano lag al vliegklaar maar JVE was er nog niet.
Wil zei tegen me, jij praat me er wel doirheen toch?
Dus hij pakt het model en besluit zelf te starten en het gevolg van starten is dat je ook moet landen.
Ik denk, ik moet filmen en een foto maken want dan kan je altijd zeggen:
Gelukkig hebben we de foto nog.
Maar het ding vliegt erg mooi, mooi beeld in de lucht en erg stabiel.
Ik zei tegen Wil, je kan eerst een overshootje doen.
Ja ik weet dat het doorstart heet, een overshoot is anders.
Dus Wil komt aan, hij zegt nog, hij zit wat te hoog.
Dus ik zeg, doorstart, maar hij landde hem prima.
Kist is vergevingsgezind.
Ik zei overshoot omdat de wind draaierig was en op het moment dat Wil aan kwam vliegen hij dwars op de vliegrichting stond.
Maar de landing ging netjes, hulde!

Dus de foto van Wil en een stukje video.
IMG_20211013_120015_1_1.jpg




GJ
 
Ik zeg al tijden, Wil kan prima vliegen.
Maar omdat ie een basis mist maakt ie (domme) fouten.
En daar kan hij niks aan doen.
Ik weet zeker dat ie de Avionik kan vliegen maar door gebrek aan basis zal ie ergens een fout maken.
Daarom moet ie eerst de Turnleft vliegen en de Massimo om wat routine te krijgen.
Routine is, vliegen zonder na te denken.

GJ
 
Ik zie..

Een Vliegtuig dat achtjes vliegt..

nette achtjes, dat wel :)

Maar ik had wel iets meer verwacht, maar misschien is dat de afdeling van Pieter de tweeter! :)

Ik weet eigenlijk nog altijd niet goed wat het doel is..

- Snel vliegen
- Acro vliegen
- Acro en snel vliegen
- Gewoon wat rondvliegen met maakt niet uit wat en een leuke tijd hebben en risico's hard beperken.

Op dit moment in dit filmpje zag ik het laatste.

Zelf vlieg ik meer wat half als een waanzinnig iemand, met af en toe schade, dat zeg ik er direct eerlijk bij :)
 
  • Like
Reactions: Cnn
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top